Vekt etter fødsel

Samme her. Eller det er 2 kg igjen nå (gikk opp ca 20 kg), og jeg tviholder på dem alt jeg klarer. :p Jeg gikk langt under startvekt etter første fødsel, og visste at vekten burde vare minst 6 mnd. De siste månedene med fullamming tærer hardt.

Ja, snakker av erfaring fra sist og merker allerede at energinivået svinger uten mat og drikke. Burde nesten ha koblet meg opp til intravenøst :P

La på meg rundt 20 kilo jeg også, mistenker mye av det var vann da :p veide 57-58 kg før, nå veier jeg 63-64kg. Sluttet å amme jeg da, så nå må jeg jobbe selv om det skal bort. Føler jeg er aktiv nok med det jeg gjør om dagene + trilleturene, så satser på at jeg sakte men sikkert får formen tilbake. Viss ikke blir det å melde seg på senter :p gått ned 3-4 kg bare siden jul/nyttår. Litt mindre porsjoner, og minst mulig kosemat :p

Gikk opp 10 kilo, fra 80 til 90. Mye vann på slutten. Nå er jeg +1 kilo, dvs 81 kg. Men er ikke så høy, så må ned minst 10 kilo til for å ikke være overvektig. Har siden nyttår gått ned ca 2,5 kg ved kun å kutte ut unødvendig sukker :) Tenkte å begynne å spise ekstra sunt, og trille mye mer om været tillater det .
Aldri vært så pløsete og slapp som nå.. :(

Gikk opp 15 kg fra 60 til 75. Og nå er jeg 64 kg. Føler meg litt stor når jeg ikke få på meg gamle klær og spesielt når puppen er større.

Gikk fra 61 til 80. Vekta sto ganske stille til jul, etter det har vekta begynt å gå mye nedover tross normalt kosthold. Merker at ammingen tærer på nå. 67 kg og 6 kg til startvekt.

Gikk fra 61 til 80. Vekta sto ganske stille til jul, etter det har vekta begynt å gå mye nedover tross normalt kosthold. Merker at ammingen tærer på nå. 67 kg og 6 kg til startvekt.
Samme her, bare jeg gikk fra 65 til 84 :P Og er 71 nå!

Etter fødsel har jeg faktisk klart å gå opp 10 kg. Jeg hadde bekkentrøbbel etter fødsel også, og i slutten av november måtte vi ta farvel med hunden vår så mistet mye tur-motivasjon der, og det i tillegg har vært veldig kaldt her så har jeg ikke kommet meg ut så mye som jeg burde.

Jeg er til vanlig veldig aktiv og går lange turer hver dag, men etter at mini ble født så har jeg for det meste sittet stille...

Totalt har jeg 20 kg jeg vil få vekk, så må bare finne motivasjonen til å komme meg ut mer. Har vært lettere de siste dagene nå som det er mildere og pent vær.

Samme skjedde her. Etter jul har jeg mistet 6 kg uten å gjøre noe spesielt. 1,5 kg til startvekt (gikk opp over 20 kg). Men fettprosenten er MYE høyere enn før da. :p Nå må det bygges muskler snart.

Er 10kg lettere enn før fødsel..lagt på meg et par kg siden sist jeg veide meg. Men tror det har med at jeg en periode drakk en del cola. Nå er jeg på pepsi max igjen :-)

Trenger også å få bygd opp litt muskler igjen. Tør ikke tenke på hvor jeg må starte på markløft igjen altså :-P Kjenner jeg gleder meg til vår, er så mye flinkere til å komme meg ut da. Og blir sikkert lettere når frøkna spiser mer fast føde, synes det er litt styr med termoser og flasker nå. Det går altså..men...

jeg gikk opp 6 kg i graviditeten, og har gått ned 12. Eneste jeg gjør er å spise sjokolade (har ikke sjangs å avstå...) og triller tur omtrent daglig. Nå ser det ut til å ha stoppet og gå nedover heldigvis. :)

Gikk opp 12 kg under graviditeten og har hittil gått ned 13. Har som mål å gå ned litt til. Tok meg selv i nakken etter jul (-7 kg etter nyttår), og trener nå to ganger i uka på treningssenter, triller tur hver dag og begrenser godterispising (og andre godsaker) til helg.

Back
Topp