Vekt etter fødsel

Jeg la på meg 20 kg før baby ble født! Etter fødsel raste jeg ned ganske kjapt med de 10 første ! Men så la jeg bare på meg igjen! Så nå mangler jeg bare 4 kg så er jeg tilbake til gravid vekta!
Hvor lang tid tar det før folk er tilbake til normalen?
Er jo ikke akkurat tida for å slanke seg nå! Kan gå utover produksjonen og vil jo ikke det! Men føler meg ikke så vel! Alle buksene jeg gledet meg til å bruke igjen, kan jeg bare glemme! Har så lyst å jogge og trene litt hardt! Men de sier når du trener og får I gang melkesyra. ..så kan føre til usmak på melka og at baby ikke vil ha...

så lyst å jogge og trene litt hardt! Men de sier når du trener og får I gang melkesyra. ..så kan føre til usmak på melka og at baby ikke vil ha...

Hvis du trener hardt slik at du får betydelig melkesyre kan det skje en sjelden gang at babyen avviser puppen rett etterpå, men dette er ikke farlig og går over fort. Men her snakker vi hardt på toppidrettsnivå!Jeg tok opp treningen for fullt etter ca 2mnd. Har 2-3 harde økter i uka, cardio og/eller styrke, og mini har aldri reagert på melken. Når det er sagt så kan du jo trene masse uten nødvendigvis å få melkesyre.

Jeg trener også jevnlig, og deg er så deilig å få litt egentid :) Har gått sakte men sikkert ned, men er også blitt avhengig av sukker og søtsaker tror jeg!
Tror ikke du skal bekymre deg for treningen! Tren og kos deg! :)

Jeg har gått ned ganske mye ifh til startvekt, men hadde litt å tære på :D Hadde jeg klart å styre unna disse søtsakene hadde vel vekta vist enda mindre.. Driver og skal komme igang med treningen, men så var det denne dørstokkmila da.. Ikke for det, vogn, masse snø og ikke en cm måkte gangveier er trening nok det :P

Jeg er ikke tilbake til normalen.. Mangler kun 3 kilo, men magen ser jo helt ekkel ut fortsatt!! Så håper på å gå ned en del ekstra enn kun babyvekten.. La på meg 17 kilo under svangerskapet og fødte 11. September.

Jeg har ikke kommet igang med trening enda, startet med å trene hjemme, men det stoppet litt opp.. Vi var flinke til å gå turer i starten, men blir jo begrenset nå som det er så kaldt..

Jeg har fremdeles 3 kg i pluss, men har tenkt til å tviholde på de litt til da jeg fullammer fremdeles og trenger energi. Og ettersom at dette er nr. 2 så er jeg innstilt på å ikke se ut i hvertfall et år til :P

Et svangerskap er ni måneder og jeg er innstilt på at det tar minst like lang tid å komme tilbake til "normalen". Jeg har fire kg igjen og som Lambi'83 skriver vil jeg gjerne ha de litt til pga ammingen. Så får buksene mine passe når de passer. Målet er før sommeren!

Jeg har igjen 8 kg til jeg er på startvekt. Gikk opp 20 kg! De ti første kiloene gikk jeg ned fort. De resterende må jeg nok "jobbe" for å bli kvitt :p de sitter godt.

Trener 2-3 økter i uka (spinning og jogging), har også tenkt å starte opp med litt styrke for å stramme opp litt her og der :)

Jeg ammer, og har ikke merket noe til melkesyre. Da må man nok trene veldig hardt. Dersom man får det i melken, går det an å håndmelke litt før man ammer igjen.

Jeg er på -2 fra startvekt, men føler at kroppen har endret seg ganske radikalt siden før graviditeten og føler meg ikke tynnere eller mer snasen for å si d slik!

Hadde nådd vekten sist jeg sjekka, men skal lengre ned og samtidig bygge muskler så holder meg unna for øyeblikket :rolleyes:

Jeg er på -2 fra startvekt, men føler at kroppen har endret seg ganske radikalt siden før graviditeten og føler meg ikke tynnere eller mer snasen for å si d slik!

Sammme her. Jeg er i minus, men føler meg absolutt ikke tynnere. Heller mer pløsete :p Men satser på at det endres når jeg kommer i gang med trening :)

Jeg er på startvekt, men som andre her føler jeg meg ti kg tyngre enn før, og ser sånn ut også:S aldri vært så slapp i fisken før! Det tæret nok på musklene å ligge langflat i fire måneder... Fettprosenten er nok en del høyere enn før svangerskapet!

Jeg er i minus seks kg.. Gikk opp 3 kg i svangerskapet. Tassen tok mer enn jeg hadde tror jeg

Gikk opp 10 kg i graviditeten. Har gått ned 18 kg til nå baby er 4 mnd neste uke. Har melk i overflod. Slanker meg ikke heller. Men spiser ikke melkeprodukter, egg, kulsyrholdig drikke eller sjokolade.

Fødte 10.september, gikk opp ca 17 kg, men var fryktelig mye vann siste ukene! Så kiloene rant av ibegynnelsen også sa det stopp.. Vært 3 kg i pluss nesten siden fødselen, men har jo en helt annen figur, så føler det er MYE mer enn 3 kg.. Begynt å trene litt igjen !

Har jo en god del å ta av da så kanskje ikke rart, jeg har rast ned i vekt. Bare så det er sagt :) føler meg egentlig myk å god for lille gull å ikke pløsete akkurat. Men vill ikke si jeg føler meg så fin for mannen :-P

Jeg har fremdeles 3 kg i pluss, men har tenkt til å tviholde på de litt til da jeg fullammer fremdeles og trenger energi. Og ettersom at dette er nr. 2 så er jeg innstilt på å ikke se ut i hvertfall et år til :p
Samme her. Eller det er 2 kg igjen nå (gikk opp ca 20 kg), og jeg tviholder på dem alt jeg klarer. :P Jeg gikk langt under startvekt etter første fødsel, og visste at vekten burde vare minst 6 mnd. De siste månedene med fullamming tærer hardt.

Du treng jo ikke drive på me hard trening liksom. Men trill tur, spis sunt. D finnes åsså øvelsa du kan jøre me babyen, som e en fin trening :)
Æ veide 63 kg når æ fant ut æ va gravid. På slutten av svangerskapet veide æ 83 kg!!! ;o
Har hatt vældi store problema me å få i mæ mat etter fødselen. Så no e æ tilbake på start vekta...

Back
Topp