Vekt økning

Er 26+5 i dag og vekten i dag viste +7,2kg :)
Men veide meg i går også, da var det ganske varmt ute, og da viste vekten +8,4, så er nok mye vann i kroppen min i denne varmen ja :(

Uke 27, gått opp 3 kg siden i høst. Fra 56 til 59. Har vært veldig heldig og vært i fin form hele veien, ingen kvalme, vann i kroppen eller andre plager. Jordmor er fornøyd, så da er jeg det og.

Jeg får passelig angst av tanken om at man legger på seg mest i siste trimester! Hvor skal dette ende??

Jeg har hørt at d er veldig individuelt når en legger på seg mest i svangerskapet, så jeg håper jeg allerede har passert perioden med mest vektøkning, haha:p

Snart uke 25. Veide meg og har gått opp 11-12 kg. Helt i sjokk :(

Var 66 før jeg ble gravid og er nå 75..det er mye syntes jeg. Men jordmor har ikke sagt at det er mye☺
Jeg var 65 før jeg ble gravid og er 74 nå så har gått opp like mye, jeg også syntes det er mye men j

Var 66 før jeg ble gravid og er nå 75..det er mye syntes jeg. Men jordmor har ikke sagt at det er mye☺
Prøvde å kommentere istad men kom bortatt send knappen, å fikk ikke endra. Jeg er 27 uker på vei nå å har gått opp fra 65-74 så ser ut som det er ganske likt:) jeg syntes det virker mye siden man øker mest i siste trimester(vanligvis), men jordmor er fornøyd med vekta mi:)

Prøvde å kommentere istad men kom bortatt send knappen, å fikk ikke endra. Jeg er 27 uker på vei nå å har gått opp fra 65-74 så ser ut som det er ganske likt:) jeg syntes det virker mye siden man øker mest i siste trimester(vanligvis), men jordmor er fornøyd med vekta mi:)
Jeg var på 3d ultralyd i dag.. og lillegull ligger kun på høyre side.. rart hvor tomt det var på venstre siden. Så han har god plass,håper da jeg ikke vokser sååå mye mer.☺han lå i seteleie...men han snur seg vell☺håper jeg☺

Jeg var på 3d ultralyd i dag.. og lillegull ligger kun på høyre side.. rart hvor tomt det var på venstre siden. Så han har god plass,håper da jeg ikke vokser sååå mye mer.☺han lå i seteleie...men han snur seg vell☺håper jeg☺
Var selv på sykehuset fredagskvelden, innom fødeavdelingen. Der sjekka hun vekt på den lille, hun er rundt 850gram så da kan jeg jo trekke fra det og vite ca hvor mye jeg står igjen med, minus ett par kilo i vann og en kilo livmor:p hun her også har god plass, og ligger i seteleie, men jordmor sa at hun enda ville turne rundt og snu seg noen ganger før hun like før fødsel "forhåpentligvis" snur seg :):)

Du er ikke alene :) Jordmoren min sier det er helt normalt når man er normalvektig i utgangspunktet :)

Jeg hadde BMI på 30 da jeg ble gravid, så er redd for at jeg vil få litt "skjenn" på kontroll pga det. Spiser jo ikke noe unormalt, og har jo måtte kutte sukker helt pga litt høye nivåer på glukosetest. Hva mer kan man gjøre liksom :( Håper litt på at jeg er litt hoven og har vann i kroppen pga. 22 grader i natt ;) Håper jeg veier 1-2 kg mindre når skal på kontroll til uka :p

Jeg hadde BMI på 30 da jeg ble gravid, så er redd for at jeg vil få litt "skjenn" på kontroll pga det. Spiser jo ikke noe unormalt, og har jo måtte kutte sukker helt pga litt høye nivåer på glukosetest. Hva mer kan man gjøre liksom :( Håper litt på at jeg er litt hoven og har vann i kroppen pga. 22 grader i natt ;) Håper jeg veier 1-2 kg mindre når skal på kontroll til uka :p

Helt sikkert mye vann, også er du jo godt over halvveis i svangerskapet :-) Høres ut som du gjør alt helt rett :-) Jeg må innrømme at jeg er ikke like flink.. Og helt sikkert går opp MYE mer fremover :-(

Helt sikkert mye vann, også er du jo godt over halvveis i svangerskapet :) Høres ut som du gjør alt helt rett :) Jeg må innrømme at jeg er ikke like flink.. Og helt sikkert går opp MYE mer fremover :-(

Føler de er så fokusert på at jeg hadde BMI på 30 da jeg ble gravid, men skjønner jo det også på en måte. Siste året før jeg ble gravid gikk jeg ned 20 kg og hadde opprinnelig BMI på 35. Var jo stolt da jeg "bare" hadde BMI på 30 da jeg faktisk ble gravid. Håper det er mye vann i kroppen, og var jo veldig varmt i helga her på Sørlandet.

Det skal jo gå oppover da, så blir nok litt i rykk og napp ;)

Var selv på sykehuset fredagskvelden, innom fødeavdelingen. Der sjekka hun vekt på den lille, hun er rundt 850gram så da kan jeg jo trekke fra det og vite ca hvor mye jeg står igjen med, minus ett par kilo i vann og en kilo livmor:p hun her også har god plass, og ligger i seteleie, men jordmor sa at hun enda ville turne rundt og snu seg noen ganger før hun like før fødsel "forhåpentligvis" snur seg :):)
Hvor langt er du på vei?jeg er 27+1 og lillegull var 1103 gram☺ja vi krysser fingrene på at de snur seg..☺

Føler de er så fokusert på at jeg hadde BMI på 30 da jeg ble gravid, men skjønner jo det også på en måte. Siste året før jeg ble gravid gikk jeg ned 20 kg og hadde opprinnelig BMI på 35. Var jo stolt da jeg "bare" hadde BMI på 30 da jeg faktisk ble gravid. Håper det er mye vann i kroppen, og var jo veldig varmt i helga her på Sørlandet.

Det skal jo gå oppover da, så blir nok litt i rykk og napp ;)

Det er jo KJEMPE bra!! :-) da skal du være stolt over deg selv! :-)

jeg gikk selv ned 10kg det siste året før graviditeten, med kostholdsforanding.. Men når jeg ble gravid og kvalm var det lett å falle tilbake til "gamle" vaner, og tror det har en god grunn til at jeg har gått opp en del.. Mange kilo de første ukene, litt mer stabil oppgang nå.. Men jeg er ikke bekymret, da får man stå på litt ekstra igjen året etter.. Gjort det før, må klare det igjen :-) Vet hva som funker :-)

Det er jo KJEMPE bra!! :) da skal du være stolt over deg selv! :)

jeg gikk selv ned 10kg det siste året før graviditeten, med kostholdsforanding.. Men når jeg ble gravid og kvalm var det lett å falle tilbake til "gamle" vaner, og tror det har en god grunn til at jeg har gått opp en del.. Mange kilo de første ukene, litt mer stabil oppgang nå.. Men jeg er ikke bekymret, da får man stå på litt ekstra igjen året etter.. Gjort det før, må klare det igjen :) Vet hva som funker :)

Er stolt og kanskje litt ekstra hårsår nettopp fordi jeg synes jeg var så flink som gikk ned :)

Spiste også en del junk mellom uke 8-14 for var så utrolig dårlig. Gikk opp 5 kg til uke 12, men roet seg ned fra 3-5 mnd.

Er heller ikke redd for at jeg ikke skal klare å komme ned igjen. Har jo klart det før :) Mer redd for kritiske kommentarer fra helsepersonell neste måneder.

Er det sånn at man skal registrere vekt no sted? Jeg har aldri blitt veid verken av lege eller jordmor. Har en vekt hjemme som jeg har brukt par-tre ganger, men ikke skrevet det ned og heller ikke noe spm fra lege/jordmor. Er 29 fullgåtte uker i dag.

Er det sånn at man skal registrere vekt no sted? Jeg har aldri blitt veid verken av lege eller jordmor. Har en vekt hjemme som jeg har brukt par-tre ganger, men ikke skrevet det ned og heller ikke noe spm fra lege/jordmor. Er 29 fullgåtte uker i dag.
Jeg veier meg på hver kontroll hos jordmor og så skriver hun det ned på det arket med resten av målingene: bl.trykk, urinprøve, hjertefrekvens osv!

Back
Topp