Vekt økning

Er 26+2 uker og har gått opp 5kg til nå. Vet ikke om det er bra eller dårlig jeg. Veide tre-fire kg for mye før graviditeten, så er ikke veldig hypp på å gå opp veldig mye :P

27+3 og hadde gått opp 6,5 kg, men gått ned igjen 1 kg nå... Er jo ikke plass til mat i magen lenger, montro hvordan det blir om et par mnd :-P

29+2 - runder snart 10 kg :o Spiser mye is og usunne greier må jeg innrømme, synes litt for synd på meg selv...

28+4 og jeg er tilbake på startvekta før graviditeten! Synes det går så fort oppover :O

Uke 28. 9,5 kg. Men bekymrer meg ikke. Var like mye på dette tidspunktet sist, og da endte jeg opp med +14, og det er jo innafor:)

Herregud!! Gått opp 15kg og er i uke 28.... Hvordan skal dette gå?? Jeg er helt SJOKKERT!

Kansje litt teit spørsmål...
Men når jeg ikke går opp i vekt,betyr det at nurket i magen ikke har gått opp? På 14 dager har jeg gått ned 2 gram ca.. Ikke gått opp noe...jeg er jo kry da jeg har mye å ta av.. Men vesla skal jo vokse..? Erfaringer ?

Men når jeg ikke går opp i vekt,betyr det at nurket i magen ikke har gått opp? På 14 dager har jeg gått ned 2 gram ca.. Ikke gått opp noe...jeg er jo kry da jeg har mye å ta av.. Men vesla skal jo vokse..? Erfaringer ?

Hun legger nok helt sikkert på seg, men er du bekymret så ta kontakt med jordmor eller lege??

Du kan ha mistet en del vann selv, eller andre ting som kan ha skylden som ikke går direkte på barnet :-)

Uke 26+5 og veier 12 kg mer. Er 177cm og veide 95kg før graviditet og veier nå 107kg. Merkelige er at jeg ikke føler meg så diger egentlig, men har veid 113kg pga. fedme tidligere og gikk ned nesten 20kg på 1 år så kroppen min har vært større pga. unormale ting før. Bein og armer er normale, bare svær mage :p

Er 29+3, har gått opp ca 11 kg frem til nå. Ser på helsekortet pluss mitt eget skjema for vektøkning at jeg har gått jevnt og fint oppover hele veien, så det er ikke noe jeg bekymrer meg for. Dessuten har jeg faktisk selv problemer med å forstå hvor den vekten har lagt seg, da det eneste som jeg kan se har vokst, er magen og puppene :p Så - jeg føler meg faktisk ganske fin jeg! :D

31+1 og er på +10,7kg. Er spent på hvor mye d blir til slutt, men er ikke veldig bekymret egentlig...tror dette går fint:)

Hun legger nok helt sikkert på seg, men er du bekymret så ta kontakt med jordmor eller lege??

Du kan ha mistet en del vann selv, eller andre ting som kan ha skylden som ikke går direkte på barnet :-)
Skal til legen neste uke.. Skal høre med henne da❤️ takk for svar

Jeg er 28+5 i dag og har tilsammen lagt på meg 2 kg, og de har kommet di siste to ukene. Lillebi magen her har vokst helt fint fordeom :-)

Jeg gikk først ned 6 kg så opp 2 kg nå etter uke 25. Ligger altså på ca -4 kg. Har vært på 4 st ultralyd på sykehus pga risikosvangerskap og barnet ligger bittelitt under gjennomsnitt. I uke 27+5 veide hun estimert 1250 noe som er helt normalt. Så barnet legger på seg selv om du ikke gjør det. Kroppen din prioriterer alltid barnet før deg. Så du trenger nok ikke å bekymre deg så lenge SF målet er normalt/følger kurven sin.

Jeg gikk først ned 6 kg så opp 2 kg nå etter uke 25. Ligger altså på ca -4 kg. Har vært på 4 st ultralyd på sykehus pga risikosvangerskap og barnet ligger bittelitt under gjennomsnitt. I uke 27+5 veide hun estimert 1250 noe som er helt normalt. Så barnet legger på seg selv om du ikke gjør det. Kroppen din prioriterer alltid barnet før deg. Så du trenger nok ikke å bekymre deg så lenge SF målet er normalt/følger kurven sin.
Takk❤️

Back
Topp