Vekt økning

Fikk sjokk da jeg gikk på vekten i dag. Jeg er en lubben jente og startet svangerskapet på 83 kilo. Har gått sakte og fint oppover. Holdt meg ganske så stabilt de første mnd. Men denne mnd har vekten sakt poff.
På de siste 14 dagene har jeg gått opp nesten 2 kilo.. Jeg er SÅ redd for å si det til jordmor i dag.
På 24 ukers svangerskap har jeg gått opp 5 kilo... Må ta meg sammen:-(
Vanskelig å vite hvor mye som er beby og hvor mye som er min feil.
Men jeg skal være ærlig med jordmor i dag.. Så får jeg ta den kjeften som kommer... Hater dette vekt greiene...

Fikk sjokk da jeg gikk på vekten i dag. Jeg er en lubben jente og startet svangerskapet på 83 kilo. Har gått sakte og fint oppover. Holdt meg ganske så stabilt de første mnd. Men denne mnd har vekten sakt poff.
På de siste 14 dagene har jeg gått opp nesten 2 kilo.. Jeg er SÅ redd for å si det til jordmor i dag.
Men jeg skal være ærlig med jordmor i dag.. Så får jeg ta den kjeften som kommer... Hater dette vekt greiene...
Eh...om hun kjefter på deg så har du feil jm! Du skal ikke skamme deg for at du har gått opp! Hold hodet hevet og si som sant er og om hun kjefter ville jeg gitt henne klar beskjed. En skal ikke være redd eller føle seg liten når en går til jm...er jo på randen av mobbing. Vi har alle våre forskjellige "greier" i svangerskapene og jeg forstår at vi ikke skal gå drastisk opp i vekt, men må si at (personlig) synes jeg ikke du har noe å "skamme" deg over! Hilsen ei som har gått opp 8kg :o :p

Vekta går i rykk og napp!! Noen uker er den stabil og så plutselig kommer et hopp!!! Så lenge både mor og barn har det fint, skal man ikke ha så mye fokus på vekta!!!
Hilsen ei som har gått opp 9(!)kg på 23uker!

Dette går i rykk og napp, ikke tenk på det! Sier jordmor noe er det helt feil jordmor for deg! 5 kilo er ikke mye, og husk at du er over halvveis :-)

Hilsen en som har gått opp 10-11 kilo på 26 uker :-)

E i uke 27 og har gått opp 3 kg. Bynne å lure om det e litt lite? Har alltid vært tynn. Nån flere som har gått opp lite?

Var 66 før jeg ble gravid og er nå 75..det er mye syntes jeg. Men jordmor har ikke sagt at det er mye☺

Jeg lurer på hvorfor dere syns det er mye egentlig? Når man veier normalt fra før og ser på regnestykket av alt som gjør at vi veier mer, så er bare det i seg seg 12 kg.

Er 28+2 og har gått opp 9,5 kg:P Jeg sa "Shit!!!" Hos jordmor når jeg så det:P Og da sa ho bare "syns du det er mye??"

Jeg har virkelig skutt fart på vekta :O Lå jo i minus, men nå er jeg så og si tilbake på startvekta og de kom fort! Jordmor har ikke sagt noe på det, men jeg føler jo at jeg eser ut :p

Jeg får passelig angst av tanken om at man legger på seg mest i siste trimester! Hvor skal dette ende??

Back
Topp