Vektøknings-tråd!

Har gått opp 1kg :D
Sist gikk jeg opp totalt 30kg, og det er helt uaktuelt nå! Hehe
 
Uke 0: 48,5
Uke 9: 48,5
Uke 19: 51,5

Totalt en økning på 3 kilo opptil nå. Jeg er kortvokst så vil ikke gå opp veldig mye egentlig.
 
Uke 8 + 3
Uke 12 + 3
Uke 16 + 1,5
Uke 17 + 3-4
Uke 20 + 3,5
Uke 23/24 + 4,5

****Har gått ned en buksestørrelse siden første ukene av graviditeten heldigvis og mye av det som hadde lagt seg på rumpe og rygg har flytta seg frem til magen som har blitt stor på disse ukene!

Har gått opp to kilo fra svangerskapskontrollen i juni til nå i september - fornøyd med det!!
 
Har gått opp 0,5 kg til nå
 
+ 1 kg ;)
 
jeg har gått opp 4 kg..... er strax i uke 18... gått opp 2 kg på 4 uker...
 
jeg starta på 64.. er 71.5 nå lagt på meg 7.5kg...

sist la jeg på meg 18+.. så blir sikkert 30+ denne gangen..hehe... men bryr meg ikke... det skal vekk etter fødselen alikevel:)

snart 22uker 10kg... :P

24++ 12.5 kg:P
det øke bare på mer å mer nå:P
 
+1 kg her nå :)
+2 kg uke 22+5

er fornøyd med å bare gått opp det siden jeg har så mye fra før 
 
Uke 15: +0,5 kg
Uke 17: +1,5 kg

Har ikke gått opp så mye i vekt, men dongeribuksene har blitt ubehagelig stramme over magen, så jeg har kjøpt min først mamma-bukse
så nå føler jeg meg litt mer gravid :)
 
Før jeg ble gravid veide jeg ca 57 kg (er 167 cm høy)
uke 12: 57 kg
uke 16: 59 kg
uke 20: 59,7 kg
Total vektøkning er på ca 3 kg

Synes buksene begynte å bli stramme allerede i uke 10-12, men dette var vel mest pga jeg var oppblåst i magen. Kjøpte meg etpar mammabukser i uke 16, og det var jammen meg MYE mer behagelig ;-) De er jo ganske så fine også :-D Har kjøpt flere mammaklær nå, synes det er like greit å kjøpe noen tidlig og heller få brukt dem lengre, enn å gå med ubehagelige klær og få brukt dem i en kortere periode ;-)

Oppdateringer:
uke 24: 60,5 kg (+ 3,5 kg)
 
Jeg gikk ned litt i starten, men var på 0 i uke 12. Så har det økt jevnt og trutt og nå som jeg er i uke 25 har jeg gått opp 8 kg.:-)
 
Opp 3kg. Først nå de siste ukene jeg har begynt å legge på meg.
 
Jeg ligger vel på minus 5 kg nå i uke 21+6. Håper jeg snart legger litt på meg, da legen ikke er helt fornøyd.. Forrige svangerskap gikk jeg opp over 30 kg, og det er absolutt ikke aktuelt nå, da jeg aldri fikk kroppen min tilbake..
 
Jeg gikk ned 2-3 kg første 12 ukene pga kvalme og oppkast konstant, men har gått opp igjen de 2 kg etter det :)
Har ikke gått opp mer, så i bunn å grunn, på kortet mitt er jeg samme vekt som før svangerskapet. Jeg har noe å ta av, så baby vokser å har det fint. Er i uke 25 nå, skal til ekstra UL å vekstkontroll i uke 32 siden min forrige var 2600g/49 cm ved fødsel 3, fullgått sv.skap. Ho var bare lita, ikke syk, så håper jo alt er bra denne gangen også, lillegutt trenger ikke bli særlig større enn søster :)
 
Hmmm...leser at de fleste har gått ned i vekt første trimester - jeg la på meg 6 kg ;) Pr idag er jeg 25 uker på vei og har lagt på meg 8,5kg. Vektøkningen har jevnet seg ut, men du og du hvor irritert jeg var over bøkene som skriver at man f.ex  "bør" legge på seg 1-2 kg første trimester (prøv 6kg!!). Hos jordmor har jeg fått beskjed om at jeg ligger like over kurven (s/f mål) men at jeg følger min egen kurve - noe som er bra! Hun kunne også fortelle at mors vektutgangspunkt har noe å si for vekten under graviditet. Jeg ble målt på grensen til undervektig BMI (19eller noe) før jeg ble gravid, og dermed skulle min vektiøkning være større i løpet av graviditeten forklarte hun. Blir spennende å se hvor mye jeg ender opp på! Jeg må innrømme at jeg har ingen tro på at jeg havner innenfor 12-16kg kategorien som beskrives som normal... ;) Bare jeg holder meg innenfor "sunn" vektøkning er jeg fornøyd ;)
 
Back
Topp