Vektøkning

Er i uke 17 og har lagt på meg tre kilo. Er i normalvektige. Hvor mye har andre lagt på seg? Det er jo anbefalt å gå opp 11,5-26 kilo. Dersom jeg deler 12 på 40 uker er det 0,3 kilo pr. uke. Da skulle jeg ha gått opp 4,8 allerede. Men man går kanskje mer opp i ukene som kommer.
Vanlig å ikke legge på seg før i siste halvdel av svangerskapet. Mange har dårlig matlyst/mye kvalme i starten. Ingen grunn til å bekymre seg :Heartred

Er i uke 17 og har lagt på meg tre kilo. Er i normalvektige. Hvor mye har andre lagt på seg? Det er jo anbefalt å gå opp 11,5-26 kilo. Dersom jeg deler 12 på 40 uker er det 0,3 kilo pr. uke. Da skulle jeg ha gått opp 4,8 allerede. Men man går kanskje mer opp i ukene som kommer.
Jeg har heller ikke lagt på meg "nok" enda, men tar det knusende med ro. Har blitt mye sofa og soving i sommer , så tror muskelmassen har gått litt ned , og da kan kompenserer det nok vekten littegrann. Vekten kommer nok etter hvert :) nevn der for jordmor evt når du skal på UL :)

Gikk opp 25 kg med første og 12 kg med andre! Har veldig stabil og normal vekt i utgangspunktet, etter nr to raste jeg fort ned og ble undervektig under ammingen.

Er i uke 18 nå, gått opp 5 kg- men tror det er minst to kg pupp, for de har blitt digre alt :wideyed:

Jeg kommer til å prøve å få noen kg mer enn sist i alle fall, var ikke lett å få i seg nok mat i starten..

Jeg har ikke lagt på meg noe som helst. Jeg har ikke kastet opp eller vært så kvalm, men maten har ikke smakt så godt som tidligere. Har før graviditeten slitt med å legge på meg, og hadde tenkt at jeg «endelig» skulle ha litt lettere for det, men slik er det ikke enda i hvert fall. Håper det blir litt bedre mot slutten som noen sier, for der er vel bra å ha litt ekstra å gå på for babyen sin skyld.

17+2 i dag, fortsetter å gå ned i vekt... men satser på at det snart snur. Ser på magebildene fra sist svangerskap, og då ser eg at eg gikk ned i vekt på samme tid då.

Jeg har ikke lagt på meg noe som helst. Jeg har ikke kastet opp eller vært så kvalm, men maten har ikke smakt så godt som tidligere. Har før graviditeten slitt med å legge på meg, og hadde tenkt at jeg «endelig» skulle ha litt lettere for det, men slik er det ikke enda i hvert fall. Håper det blir litt bedre mot slutten som noen sier, for der er vel bra å ha litt ekstra å gå på for babyen sin skyld.
Har det sånn jeg også, begynte å legge på meg jevnt etter ca halveis gjennom første svangerskap. Gikk opp 7-8 kg, men mistet dem fort igjen etter fødsel, og gikk ned mer gjennom amming, klarte ikke gå opp igjen før jeg sluttet etter 1,5 år.
Startvekten min denne gangen er 2 kg mindre enn sist, men føler meg myye bedre, lite kvalm og god matlyst, så har klart å gå opp 2,5 kg allerede! :woot: Håper det betyr at jeg klarer å gå opp mer totalt, og kanskje t.o.m. holde på litt av det.
Men uansett, babyen tar det den trenger av deg, det er deg det går utover :smiley-ashamed004

Normalvektig og gikk opp 10 kg i forrige svangerskap. Ingen som reagerte noe på det.

Uke 17 i morgen og fortsatt på 3 kg. Sier "fortsatt" fordi jeg følte det kom mye raskt i starten, men så har det stagnert litt de siste månedene.

18+0 og gått opp over 3 kg totalt nå :thumleft Ser ut som jeg kommer til å klare å legge på meg mer enn sist!

19+4 her. :) har lagt på meg 10 kg allerede. Hadde null kvalme og var basically sulten hele tida Snakka med jordmor, og hun sa det er veldig individuelt, noen legger på seg masse i starten og mindre mot slutten, og andre motsatt. Går visstnok fort ned igjen når man begynner å amme:D

18+5 og 6 kg opp. Med førstemann la jeg på meg 25 totalt (hvorav 10 i første trimester) , så jeg stresser overhodet ikke med det. Gikk ned 26 på 9 mnd med amming og trilleturer:)

19+0, over 3,5 kg opp nå

21+1 og 8 kg opp :hilarious: Men jeg var litt undervektig, så kanskje derfor

21+1 og 8 kg opp :hilarious: Men jeg var litt undervektig, så kanskje derfor
Bra det! Jeg er ganske undervektig selv, troor jeg klarte å treffe 8 kg opp før fødsel sist :smiley-ashamed004 Denne gangen håper jeg på 10!

Bra det! Jeg er ganske undervektig selv, troor jeg klarte å treffe 8 kg opp før fødsel sist :smiley-ashamed004 Denne gangen håper jeg på 10!
Jeg aner ikke hva som er normal vektoppgang, har liksom ikke sjekket det ut eller brydd meg, bare skvatt da jeg veide meg forrige uke :hilarious: men ja er jo bare bra, jeg spiser alltid én brødskive mer og drikker masse helmelk, så gir jo mening!

Jeg aner ikke hva som er normal vektoppgang, har liksom ikke sjekket det ut eller brydd meg, bare skvatt da jeg veide meg forrige uke :hilarious: men ja er jo bare bra, jeg spiser alltid én brødskive mer og drikker masse helmelk, så gir jo mening!
Haha! Jeg ble også overrasket på vekta i dag :hilarious: Det fins offisiell anbefalt ca vektøkning basert på BMI, men er jo ikke alltid man kan gjøre noe med det. Det jeg "bør" legge på meg som undervektig virker umulig :smiley-ashamed004 Så jeg er bare glad jeg har gått opp jevnt hele veien nå, og på god vei til å legge på meg mer enn sist! Hjelper virkelig å være lite kvalm og mye sulten (var motsatt sist) :happy:

Back
Topp