Vektøkning

Jeg liker det ikke helt. Føles helt feil å måtte kjøpe mindre bukser og klær jo mer mage jeg får

Føles sikkert unaturlig ja. Men så lenge det er under kontrollerte former så er jo det veldig bra ❤️
 
Opp 5 kg siden uke 12. Vet ikke hva jeg veide før dette, men kan tippe jeg gikk opp 2 kg fra startvekt til uke 12.
 
26+0 opp 4 kg fra startvekt. 3 kg opp på en mnd:nailbiting:
 
Ville berre dele denne artikkelen med dokker:
"Gjennomsnittlig øker vekten med mellom 10 og 16 kilo i svangerskapet. Er mor undervektig før hun blir gravid, bør hun legge på seg mer under svangerskapet. Det motsatte er tilfellet hos overvektige gravide, som allerede har fettreserver å trekke på og dermed ikke trenger å legge like mye på seg."

https://www.babyverden.no/gravid/slik-fordeler-vektokningen-seg-i-svangerskapet/
 
Gått opp ca 10,5 kg til nå jeg, 28+0. De 4 første kg kom i 1. trimester. Satser på at største vektøkningen kom i 2. trimester sånn som sist. Kan vel skylde en kg på jul også.
 
Gått opp nesten 11 kg. 29+1 .... men hadde en BMI på 20 før gravdiditen da så legen mener dette er supert! Så får vel stole på han... håper ikke det øker så mye mer nå men..
 
Vekta har økt jevnt siste ukene. Siden jeg gikk så mye ned først er jeg nå kommet til 4kg over startvekt. Normal bmi men en del høyere vekt en ved te to tidligere svangerskapene så håper ikke gå opp så mye mer en 10kg. Når det er sagt gjør jeg ingenting for å begrense vektoppgang så de kg som kommer de kommer :)
 
Sliter ennå med vekta her. Normalvektig i utgangspunktet, men bare gått opp 1,5 kg fra startvekt uke 29 nå. Jeg bekymrer meg, men det gjør ikke lege og jordmor så får vel bare stole på de :)
 
Startet på 64kg (175cm høy), gikk ned til 60kg og er nå (uke 28+5) gått opp til 65,5. Dvs 1,5kg over startvekt. Sliter med kvalme, gikk opp 24,5 kg i første svangerskap og 12,5 i andre. Gikk ned 26kg i permisjonen med første og 18 med andre, så håper på noen kilo til fremover. Ellers blir det tøft med amming.. Er henvist til vekstestimering pga lave sf-mål.
 
Back
Topp