Vektøkning

Engi89

Glad i forumet
Hvordan ligger dere an med vekta? Har dere gått opp eller ned i vekt siden starten, eller står vekta stille?

Selv har jeg ikke lagt på meg noe ennå, men jeg er overvektig og har som mål å ikke gå opp i vekt dette svangerskapet (i samråd med lege).
 
Vekta har jeg ikke unnet en tanke. Går opp det jeg går opp. Spiser som jeg alltid har gjort. Første svangerskap gikk jeg opp 20 kilo, var sykemeldt tidlig og lite aktiv. Med nummer to var jeg ganske obs på hva jeg spiste og mer aktiv, gikk fortsatt opp 20 kilo. Denne gangen orker jeg ikke henge meg opp i det vektstyret, for går opp det jeg går opp uansett.
 
gått opp 2 kg, men er kraftig. Jeg slanker meg ikke på noen måte, men er bevisst på å ikke spise masse sukker.
 
Fortsatt i minus. Gikk ned 7 kg, nå er jeg -4,5 kg. Er overvektig, så bare gunstig om jeg ikke legger på meg så mye. Er 22+3.
Gikk opp totalt 4 kg med første fra start.
 
Startet normalvektig. Har gått opp 5,5 kg! Er 21 uker på vei. Gikk opp til sammen 14kg med begge storesøstrene. Vet ikke om det er i rute eller ikke, men opp skal det jo gå (for meg som er i utgangspunktet normalvektig).
 
Har gått opp 4,5-5 kilo og er 23 uker i morgen. Det ender sikkert med 13-15 kilo opp denne gangen også, og det er vel ganske normalt.
 
Gått opp det jeg først gikk ned så er på startvekt:) de to andre gangene er det mellom uke 20 og 30 at vekta har økt så legger nok på meg litt fremover :)
 
Er noen uker siden jeg veide meg sist, og da hadde jeg gått opp 6 kg. Har gått opp rundt 15 de andre gangene, mener jeg å huske. Men jeg var så og si tilbake til utgangspunktet ca 6-8 uker etter fødsel, så jeg stresser ikke med det.
 
Har ikke veid meg på en stund, orker ikke :O men sist jeg veide meg hadde jeg ikke gått opp noe
 
1 kg opp fra start vekt 20+2 i dag. Veldig fornøyd med at jeg klarte målet mitt, som var mindre enn 3 kg over startvekt før halvveis. Er også overvektig, legen nevnte ikke noe på det når jeg var i uke 14. Jordmor har jeg ikke vært hos enda, men jeg vet av jungeltelegrafen her i byda, at hun er veldig opptatt av vekt og kosthold. Hun er visst heller ikke spesielt hyggelig når hun prater om det heller, så veldig glad for at jeg ikke har gått opp så mye. Innbiller meg at den ene kiloen er puppene, for himmel og hav for noen mugger jeg har fått!:hilarious:
 
Gått opp 6 kg.... men var veldig tynn før svangerskapet,og har spist det jeg ønsker nå så noe annet ville vært rart
 
Har gått opp 13 kg, var normalvektig før svangerskapet så stresser ikke så mye med det. Vekta gikk opp mest de ukene med kvalme, da mat stagget det. Nå har det flatet mer ut :)
 
Har gått opp ca 7 kg nå til uke 22. 4 av kiloene kom før uke 12! Normalvektig i utgangspunktet. Ganske likt som i første svangerskap, da endte jeg på 14 kg ved fødsel i uke 37.
 
Er overvektig og i samråd med lege så skal jeg forsøke få en minimal vektoppgang. Er nå på minus 100 g i forhold til startvekt.
 
Har gått opp 5 kg nå, er i uke 22. Gikk opp 12 kilo totalt med storebror. Er ekstremt fysen og sulten om dagen!!
 
Har gått opp 4,5 kg fra startvekten. Først gikk jeg 2 kg ned og så 6,5 kg opp. Har ingen aktivitet på grunn av ryggsmerter og føler at jeg har lagt på meg mye de siste ukene.
 
24+2 og gått opp 8-9 kilo:-( Gikk opp rundt 13 sist. Syns det var litt mye nå, men fant svangerskapsarket fra sist, og hadde visst gått opp rundt det samme til samme tid da. Så håper det ender ganske likt.
 
Back
Topp