Vektøkning!!

Jeg trodde også at livmora var rundt bekkenet og at magen bare var luft. Men idag (14+4) kjente jordmor livmoren like høyt som navelen. Er nr to her også. Og det var nok korrekt siden hjertelyden hørtes ca midt mellom bekken og navlen.

Kanskje det er med symfysen som med magen, strekker seg raskere med nr.2 når en har banet vei alerede ;)

Har ikke gått opp eller ned noe enda... Men har ca fem kg for mye etter sist svangerskap, så for min del er det helt greit :) sist la jeg vell på meg til sammen ca 25 kg, så håper på litt mindre denne gangen

15+5 og gått opp 3,5-4 kg...bare å passe på at d er riktig type mat som kommer inn når man er sulten heeele tiden, hvis ikke kan dette bli ille:o

Jeg vil også legge på meg :p Har bare gått ned i vekt pga oppkast hele dagen, men nå virker det som at det holder på å stabilisere seg :)

Fikk meg et sjokk da jeg var hos jordmor i dag.

I regionen hvor jeg bor er det for tiden en "stygg" kamp mellom 3 sykehus. Dette gjør at det de siste årene har gått nedover med lokal sykehuset her - og derav så har tallet på fødsler også gått ned da alle som har BMI over 35 SKAL vurderes i forhold til om de får lov til å føde lokalt eller om de skal sendes til Ålesund (3 timer unna i bil over to fjell overganger + ferge) eller 20 min i helikopter.

Jeg har PR i dag en BMI på 41 og kommer til å jobbe hardt med mat og aktivitet fremover for å sørge for at lillegull i magen her IKKE skal bli "for stor" og dermed kanskje får lov å bli født her hjemme i Kristiansund.

I følge jordmor så var det der problemet lå, at kompetansen her i byen for fødsler av store barn ikke er god nok og derfor sendes de fødende avgårde i stede for at kompetansen økes lokalt.

Det positive oppi alt sammen er at vi får se gullet to ganger ekstra på UL etter OUL (uke 28 ++) når gynekologer gjør sine undersøkelser i forbindelse med å estimere fødselsvekten på lillegull.

Grønnsaker, frukt og fiber! Her skal dere sulten og kvalm kvinne møte :P

PS: Lørdagsgodt skal selvfølgelig bestå <3

Fikk meg et sjokk da jeg var hos jordmor i dag.

I regionen hvor jeg bor er det for tiden en "stygg" kamp mellom 3 sykehus. Dette gjør at det de siste årene har gått nedover med lokal sykehuset her - og derav så har tallet på fødsler også gått ned da alle som har BMI over 35 SKAL vurderes i forhold til om de får lov til å føde lokalt eller om de skal sendes til Ålesund (3 timer unna i bil over to fjell overganger + ferge) eller 20 min i helikopter.

Jeg har PR i dag en BMI på 41 og kommer til å jobbe hardt med mat og aktivitet fremover for å sørge for at lillegull i magen her IKKE skal bli "for stor" og dermed kanskje får lov å bli født her hjemme i Kristiansund.

I følge jordmor så var det der problemet lå, at kompetansen her i byen for fødsler av store barn ikke er god nok og derfor sendes de fødende avgårde i stede for at kompetansen økes lokalt.

Det positive oppi alt sammen er at vi får se gullet to ganger ekstra på UL etter OUL (uke 28 ++) når gynekologer gjør sine undersøkelser i forbindelse med å estimere fødselsvekten på lillegull.

Grønnsaker, frukt og fiber! Her skal dere sulten og kvalm kvinne møte :P

PS: Lørdagsgodt skal selvfølgelig bestå <3
Jeg hadde BMI på 42 når min sønn ble født, gikk opp masse. (Men mye var væske. 10 kg var borte på 24 timer) men det jeg skulle si var at sønnen veide 3745 og var født i 38+6 så man trenger ikke å få store barn pga høy bmi. For da hadde jo min sønn veid 8 kg eller noe ;)

Jeg hadde BMI på 42 når min sønn ble født, gikk opp masse. (Men mye var væske. 10 kg var borte på 24 timer) men det jeg skulle si var at sønnen veide 3745 og var født i 38+6 så man trenger ikke å få store barn pga høy bmi. For da hadde jo min sønn veid 8 kg eller noe ;)

Sant! Babi trenger ikke bli stor men den frykten for å måtte reise herfra er så stor!

Sist så var jeg "bare" 107 (gikk opp fra 86) og gikk 12 dager på overtid. Frisk og rask gjennom hele svangerskapet med unntak av at jeg sov ekstremt mye de første 3 mnd, og fødselen gikk fint. Mini var 3995 og helt ok å få ut <3

Nå er alt snudd på hodet, jeg begynner på 120 og har bare vært syk og kvalm første trimester (er 13+5 i dag) og føler på masse usikkerhet her i den kvalme bobla mi

Pokker heller. Jeg er helt fortvilet! Jeg prøvde buksene mine i dag, og INGEN passer. Får ikke igjen knappen eller glidelåsen. Har lagt på meg over rumpe og lår også! Flere som har det? Første gangen jeg har kommet så langt i et svangerskap (11+4), så vet ikke hva som er "normalt". Fikk hvertfall skikkelig sjokk, så tok på meg treningstøy i all frustrasjon og løp 1 times tid på mølla. Etter det måtte jeg krype til korset å kjøpe min første gravidbukse. Vet jo at vi skal legge på oss, men jeg kjenner at jeg ikke er helt komfortabel med kroppen min nå. Kan det være mye væske, eller er det mest sannsynlig fett? Flere som har lagt på seg mye så tidlig?
Jeg hadde en bmi på 37 når jeg blei gravid første gang, og jeg hadde et lekende lett svangerskap og fikk en nydelig jente på bare 3270

Jeg har hatt høy bmi i begge mine forrige svangerskap og barna har vært ca 2900 og 3400 :)

Vet ikke helt hvilket forum jeg burde være i..Men tenker det er helt normalt at buksene ikke går igjen uansett om man har lagt på seg eller ikke ( bekkenløsning om man merker det eller ikke) ..bekkenet utvider seg vel naturlig noe da pga hormonene som slakker!?

Back
Topp