Vektøkning !

suzjan16

Blir kjent med forumet
Hei :) noen som vil dele hvor mye de har gått opp i svangerskapet til nå ?
Føler alt jeg spiser legger seg :o
Vektøkning på 12 kg å er 27+2
Noen som er flinke til å gå turer vær dag her ? :) å virkelig passer på alt de spiser ?

Har gått opp 8 kg fra første kontroll, 6 av de de siste 4 ukene. :-/ Legen var ikke veldig fornøyd. Er ikke veldig flink til å passe på hva jeg spiser, men prøver. ;-) Turer blir det lite av, siden bekkenet har streiket. Har mer enn nok med å komme meg igjennom dagen med barna og husarbeid. :-/

3,5 kilo ved veiing 27 uker. Prøøøøøøver!!!

Er vel 1 kg over vekta jeg hadde før jeg ble gravid nå, men gikk ned 10 kg pga kvalme i starten så i kan vel si jeg har gått opp 11 kg :) er i uke 28+1 nå.

Gått opp 9,5 kg, 26+1. Passer ganske bra på hva jeg spiser, spiser ikke usunt, er aktiv hele dagen på jobb og hjemme og går tur minst 3 ganger i uka. De kg som kommer får bar komme!

Ikke gått opp noe enda. Men har mye å ta av, så prøver å være veldig forsiktig.

Gått opp 10,3 kg, veke 28+1. Ligger 80 % av dagen, så er ikkje rart at kiloene kjem fort på. Håper det går litt roligare framøver :-)

Uke 26+2 og opp 12 kg... Gikk opp mye i begynnelsen, men siste ukene er det ikke mye vekta har endret seg. Håper det fortsetter slik :)
Spiser også det jeg vil, men har stort sett sunt kosthold bortsett fra en sjokoladeknekk eller to i løpet av dagen. Det MÅ jeg ha :p

Har vel gått opp ca. 12 kg, uke 27+0. Går mellom 4 og 8 km hver dag og passer på hva jeg spiser. Er aktiv på jobb, men ligger mye på sofaen om kvelden fordi jeg er trøtt. Likevel, vet ikke helt hva jeg skulle ha gjort annerledes. Veide 57kg og 170 høy før gravid :) tror jeg har litt hevelser I kroppen, for I dag fikk jeg ikke på meg støvlene mine !! :O

Uke 29 imorgen, ligger mellom 11-12 kg opp. Er ikke mye aktiv Pga elendig form men veldig påpasselig med kostholdet . Ikke gått opp noe de siste 4-5 ukene :)

4kg vektøkning og 26 uker på vei. Går veldig mye på jobb og turer på fritid samt spiser bare sunt (bare det som frister så er heldig der). Men merker det blir tyngre å bevege seg...

I uke 25+3, mangler fortsatt 3 kg på der jeg var i mai da jeg ble gravid. Så ikke gått opp noe ennå....
Gikk ned 8 kg, så har jo lagt på meg 5 kg av de 8 jeg tapte...:)

Har gått opp 5,5kg. Er 27 uker fullgått. Jeg spiser og er like aktiv som før :)

Gått opp 8 kg :) prøver å være flink til å gå tur men er ikke alltid like lett å komme seg ut! Lettere når kjæresten er hjemme :) tenker lite på hva jeg spiser men har ikke noe stort behov for det. Har ikke for vane å spise mye usunnt, spiser mår jeg er sulten. Det jeg har fokus på er å få i meg nok mat. Ikke for mye men jeg skal ikke gå rundt å være sulten heller ;-)

24+ 6 og har ikke gått opp kiloene jeg gikk ned i begynnelsen av graviditeten. Vekta står på stedet hvil :).

Last edited by a moderator:
Opp 10 kg sist jordmorkontroll (fra 60 til 70), og ligger likt med vekta jeg hadde på samme tidspunkt sist svangerskap :) Tenker det er helt greit, tror sluttvekta var nærmere 78 kg sist, så ser for meg at det ender der denne gangen også, null stress ;)

Har ikke turt å gå på vekta enda etter forrige kontroll jeg, skal gjøre det på torsdag (27+0), er redd den har økt betraktelig siden sist...:( Sitter veldig mye stille pga bekkenet, så kiloene raser på føler jeg... Men heldigvis har jeg en forståelsesfull jordmor som skjønner at det ikke er så lett å passe vekta når man ikke er så mobil:-P

Back
Topp