Vektøkning

Hun mente sikkert ikke å stresse meg, men førstegangsgravid og kontrollfreak - skal jo ikke så mye til:smiley-ashamed005

Jeg var hos legen i dag og har ikke lagt på meg et gram på 2 uker, har dermed fortsatt bare gått opp 5 kg så langt. Legen sa det var flott, helt normalt og absolutt ingenting jeg skulle tenke noe over! Er 28+5 i dag.

Irritert på legen i dag som ikke trodde på at jeg bare hadde gått opp 1,5 kg på 4 uker. Herregud nok det, da jeg så langt er gått opp 6,5 kg er overvektig og bør ikke legge på meg sååå mye. Måtte veie meg på vekta hans og det ble jo helt feil. Jeg er super nøye med å veie meg. Men siden hans vekt viste 1,5 kg mer en min hjemme mente han det var riktig at jeg hadde gått opp 3 kg på 4 uker. Da måtte jeg jo veid meg hos han fra starten og da ville jo beggyner vekta vært annerledes, og da har jeg uansett ikke gått opp mer en 1,5 kg. Litt teit spørr du meg. Jeg ble dkikkelig snurt på legen, med mine hormoner :-P hehe ene øyeblikket er du overvektig og andre øyeblikket har du ikke lagt på deg nok... frustrert :-S

Jeg er 28+3 og regner med å legge på meg hvertfall 3 kg til kanskje. Vis jeg er heldig og klarer å styre sukkersuget :/.

Jeg er 30+4 nå, og har gått opp ca 15 kg. Det er faktisk litt under mitt mål. Jeg bør opp mye, og i tillegg har vekten stått stille noen uker nå. Jeg har tidligere snakket med jordmora mi om hva jeg ønsker av vektoppgang og hvorfor, så hun kommenterte det litt i dag når vekten har flatet ut. Vi er veldig enige da, og jeg synes hun har veldig fornuftige meninger.

Startet på 55 kg (165 høy ca). Kontroll på tirsdag viste ca 62 kg. Altså opp 7 kg, jordmor er fornøyd og sier det er fin økning.. :-)

31+3 og opp 7kg. Vekta har stått helt stille de siste 10 dagene, noe jeg synes er litt rart mtp hvor mye jeg spiser. Er jo deilig å ikke legge på seg veldig mye, men håper jeg legger på meg en del mer så jeg har noe å gå på etter fødsel. Har alltid hatt problemer med å klare å legge på meg.

Jeg er 28 uker, har ikke gått opp noenting siden jeg ble gravid. Jordmor har heller ikke sagt noe om dette da jeg har veid meg på kontroll. Men jeg er nesten 10 kg overvektig da.

Jeg er 27+5 og har gått ned 3 kg siden jeg ble gravid.. Jordmoren har ikke sagt noe om dette :) vektøkningen kommer sier hun bare!
Jeg er litt overvektig fra før av, så kan ha noe med det å gjøre :-)

Jeg er i dag 28+4 og har gått opp 13kilo allerede.. skikkelig nederlag egentlig, siden jeg er overvektig og er ekstremt nærme 3 siffer nå :P Jeg spiser kun sukker/godis i helgen, så hvorfor vekta bare stiger, er ikke godt å si.. :P Spiser ikke mye mat ellers heller, det går mest i jordbær, moreller og fun saft med isbiter..:P Det er nok mosjon det går på her, ikke lett å få forbrent noe med et bekken som skrangler :\
Har ikke fått noe kommentar på det av lege eller jm enda, noe jeg egentlig skulle ønsket.. Skal på ny kontroll om noen dager og har trossalt gått opp 3-4kilo på en mnd nå, så MÅ jo få høre at det er for mye!? haha :P

Back
Topp