Vektøkning

marutt

Glad i forumet
Sitter her å lurer litt på vektøkningen til lillegutt, 13 uker. De tre siste ukene har han gått opp knappe 300 gram... Veier nå 5680... Er d lite? Hvordan er d med deres? Vet d er individuelt men...
Han er også så kjapp når han spiser, og litt urolig...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Her er lillegutt akkurat bikka 6000 gram, han gikk opp 300 gram på 2 uker ca. Får bare høre positivt pm kurvene hans på helsestasjon..
 
HS mente at jentungen her hadde gått opp litt lite på 3-mnd kontrollen. Hun hadde da gått opp ca 100 gr. i uka. Hun er også mye urolig når hun spiser, og får ikke i seg så mye på dagtid. På natta og morgenen går det fint. Er veldig frustrerende når hun slipper puppen hele tiden :S
 
Det høres kjent ut! ;)
Hva sa hun du skulle gjøre da? Eller bare slappe av ifht det?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Fikk ikke noe ordentlig svar på det føler jeg. Hun mente jeg burde legge henne til oftere, men jeg kan jo ikke tvinge henne til å spise når hun ikke er sulten. Da skriker hun jo bare enda mer :S Jeg bare avslutter måltidet når hun bare skriker. Hun får jo ikke i seg mer likevel. Er virkelig rådvill, så hvis du finner ut noe som funker må du gjerne dele ;)
 
Fikk ikke noe ordentlig svar på det føler jeg. Hun mente jeg burde legge henne til oftere, men jeg kan jo ikke tvinge henne til å spise når hun ikke er sulten. Da skriker hun jo bare enda mer :S Jeg bare avslutter måltidet når hun bare skriker. Hun får jo ikke i seg mer likevel. Er virkelig rådvill, så hvis du finner ut noe som funker må du gjerne dele ;)
 
Altså, jeg er litt motstridende i tankene mine... For gutten er våken på dagen, sover godt om natta, utvikler seg normalt og er stort sett fornøyd... Spiser hver 2.-3.time, men opphold fra ca 19-04. (da spiser han tre ganger mellom 04 og 07.) Det er jo bare at han er litt tynn og har litt liten vektoppgang og jeg ikke vet om han er for liten.. Hm.. Skal si fra etter j har vært hos hs j ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Samme med jenta mi. Hun er litt tynn, men virker ikke syk eller noe sånt. Eneste er at hun sliter litt med magen i blant. Fikk veid henne i dag også, og hun har gått opp 80 gram siden onsdag. så er ca 100 gram i uka. Fikk en time neste uke for å sjekke henne da også. Tenkte å prøve å pumpe meg og gi henne en god flaske på kvelden, bare for å være sikker på at hun får i seg nok.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
D har faktisk j tenkt på i dag og, at j skal pumpe d måltidet han egentlig skal ha kl 22-23 ( som han sover over) ... Da holdes prod enda bedre oppe og :) Tror han driver å øker nå. Griner og griner... Blæ...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Tror kanskje det kan være lurt. Da vet man hvertfall at se får i seg ett godt måltid. Og som du sier, så holder det produksjonen oppe. Det er jo verdt et forsøk ;)

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Min er akkurat 3 mnd og tror ikke han veier så mye som din engang. Men han følger kurven sin. :)
Vi skal på kontroll på tirsdag, så blir spennende å se hvor mye han har gått opp :) Her er det nesten bare flaske da.
 
Min datter fulgte ikke helt kurven sin eller alderskurven. Men var ikke utenfor normalen likevel da.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Var på kontroll i dag, og lillemann følger ikke kurven sin. Fikk sjokk jeg, han har bare gått opp 50 gram på tre uker. Han har ikke vist no tegn på å være sulten, slapp eller urolig og viser god fremgang motorisk. Føler meg som en dårlig mor... Men vi får amme hver andre time framover nå for å øke, veie igjen om en uke. Hvis han ikke har gått opp ca 100 gr da må vi starte med tillegg... Blææææ. Detta er så kjett!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Huff da marutt. Det var ikke gode nyheter. Har han bare gått opp 50 gr totalt på 3 uker? Eller 50 gram i uka i 3 uker? Håper dere får orden på dette. Skjønner at det er kjipt å måtte starte med tillegg, men det går jo fint det også.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Totalt! Det er uforståelig, men vi skal nok fort endre på det :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Det ordner seg sikkert ja. Håper dere får god oppfølging..

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Ja jeg skal snakke med hs igjen på torsdag. Pumpa kl 23 i går, så d skal han få etter neste amming, før vi går på trilletur. Får han sikkert sove godt og :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Det er synd det ikke er målebeger på brystene, så man kunne visst hva de får i seg :p Sånn sett er det jo enklere med flaskebarn.

Sent from my HTC Desire S using BV Forum mobile app
 
Ikke sant! Vurderer å ikke gi han så mye pupp før neste veiing, gi han der oppe og veie før og etter :p Få en liten pekepinn ihvertfall :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp