vektøkning til nå?

Jeg er 19 uker på vei og har gått opp 2 kg, men kun på magen og puppene :) Takk til kvalmen og ikke matlyst..! :)

Vet ikke om det kan kalles vektøkning, siden jeg er minus en kilo til nå. Men gikk ned 5 kg i  begynnelsen av svangerskapet, hvor av 4 nå har kommet "tilbake". ;)

Jeg er på startvekta mi igjen nå. Gikk ned noen kg i begynnelsen av svangerskapet pga oppkast, men de er nå kommet tilbake :)

Prøver å få veid meg ca når jeg "runder" ny uke, siste gang var 19+0, da var vekta gått opp til 3,5 kg mer enn før jeg ble gravid (de første ukene gikk jeg ned ca 2 kg, og så har jeg lagt på meg ca 5,5 igjen etter uke 12). Har omtrent ingenting å tære på fra før, så veldig glad for å endelig ha gått opp litt i vekt! :) Passer fremdeles tøyet mitt bortsett fra bukser i livet og magen er ikke egentlig så stor, så ikke helt sikker på hvor det har lagt seg men ;)

Jeg er 20 uker nå og har til min store forundring ikke gått opp en kilo hittil..? Ikke det at jeg trenger det heller, for jeg har mer enn nok å ta av til at lille prinsessa i magen skal vokse seg stor emoticon hehe..

Jeg er 24 uker, og har  gått opp 7 kg.

23 uker i dag og til nå har jeg gått opp 1kg :) Ganske så fornøyd med det, har mer enn nok fra før.. Og som legen min sa, selve graviditeten veier rundt 1,5kg nå, så da har jeg tatt av litt selv mens lillegutt forbrenner kalorier for meg :)

Hej! Hoppas svenskar åxå får skriva här. ;) är i v.24 (23+3) gick ner kanske 5-6kg först men nu har ja gått upp 1kg. Sist jag fick barn gick ja ner ca 4kg men när jag skulle föda hade ja gått upp 6kg sammanlagt.Hittade en liten bok som jag hade skrivit i förra graviditeten och när jag var i v27 hade jag gått upp 1kg. (rörigt?:P) Hoppas inte på att gå upp så mkt i vikt denna gången heller då jag har en del vikt sen förut. :P

21 uker og har gått opp 300 gram emoticon

Jeg har vel egentlig gått ned en del... Veier nå bare 1 kg mer enn før graviditet og er 23+5 uker, har fått en del mage og... Er forholdsvis liten av vekst og har aldri følt meg tykk, men har hatt litt ekstra på mage og lår. Må ha gått ned siden pupper og mage er større. bukser sitter også løsere over hoftene...

Uke 20 
: 1, 5 kg :) Er fornøyd, legen er fornøyd. Har litt fra før så trenger ikke gå opp så mye :)

Er 23+5. Har gått opp 1 kg. Jeg sliter mye med sure oppstøt, dette gjør at jeg spiser minimalt. Gikk ned 16kg i egen kroppsvekt for tre år siden da jeg gikk med min datter.... Jeg synes det er helt ok da jeg veier over 90kg fra før av;) Grr. Er 174 høy..

Er 20 uker og veide 55 i utgangspunktet og 170 høy, så var veldig tynn.
Og er jublende lykkelig over å ha gått opp 6kg. Håper jeg aldri går de ned igjen :-D

Er straks 24 uker og har gått opp nesten 7 kg. Sist hadde jeg gått opp 8-9kg på samme tidspunkt, så det ser greit ut foreløpig selv om jeg hadde litt høyere startvekt denne gangen.
Glemte å skrive at jeg spiser masse, både sunt og usunt, og får beveget meg alt for lite pga ryggen og manglende energi. 

22+3 å har gått opp 4 kg

22+2 uker og har gått ned 2.3 kg så langt. Hadde mye for mye før start, gikk opp litt til å begynne med pga røykeslutt, men har gått ned det + 2.3 kg ekstra. Det endatil jeg i det siste ikke har vært flink nok med kostholdet og ikke beveger meg så altfor mye siden jeg fort blir gåen og får kynnere.

Er 23+4 idag og har gått opp 6 kilo. Men det er nok bare de siste ukene. I begynnelsen var jeg så kvalm at vekten stod lenge på still.

Jeg kjenner jeg blit litt lei meg av å lese detteemoticon  Jeg er 23+5 og har gått opp rundt 12 kilo :S Jeg har begynt å få en del vann i kroppen da, så er nok derfor. Jeg gikk opp 24 kilo med guttungen og var nede i startvekta 7 mnd etterpå, så antar det er en genetisk greie eller noe :P Håper bare jeg går det fort ned igjen :)

spirrevippvipp skrev:
Jeg kjenner jeg blit litt lei meg av å lese detteemoticon  Jeg er 23+5 og har gått opp rundt 12 kilo :S Jeg har begynt å få en del vann i kroppen da, så er nok derfor. Jeg gikk opp 24 kilo med guttungen og var nede i startvekta 7 mnd etterpå, så antar det er en genetisk greie eller noe :P Håper bare jeg går det fort ned igjen :)

Det er jo veldig individuelt hvor mye og når man går opp og hvor raskt man evt går det ned igjen. Vann forsvinner av seg selv og noen går o mye ned av å amme. Jeg legger på meg jevnt hele svangerskapet, og sist endte jeg på nesten15kg + selv om jeg hadde gått opp 8-9 allerede ved 24 uker. Gikk ned igjen 10 kg raskt, mens resten ble igjen til denne gangen... Så ville heller gått opp flere kg og blitt kvitt dem raskt! 

Back
Topp