Vekstkontroll

elskebarn

Flørter med forumet
Hei
Var på vekstkontroll på KK i går.
Bt hadde steget. Hovenhet, men urin neg. Babyen var 3,5 kg. Skal tilbake i morgen og Torsdag. Skal se hva som skal gjøres videre.
Noen av dere andre her som har vært i samme situasjon? Jeg har også alder i tillegg, så regner med at jeg ikke går over termin.
 
Du sier ikke noe om hvor langt du er på vei?

Skal inn til vekstkontroll og planlegging av igangsetting neste uke når jeg er 38+3 selv.
 
Høres ut som du blir tatt godt vare på! Vil tro de gjør løpende vurdering og setter i gang når de mener det er det beste for deg og baby. Ser du er over 37 uker så da er jo ikke lille prematur lenger.

Pga risikofaktorer er jeg selv inne på ukentlig kontroll men er bare 35+5 og alt ser bra ut foreløpig.

Lykke til på kontrollene!
 
Hei
Var på vekstkontroll på KK i går.
Bt hadde steget. Hovenhet, men urin neg. Babyen var 3,5 kg. Skal tilbake i morgen og Torsdag. Skal se hva som skal gjøres videre.
Noen av dere andre her som har vært i samme situasjon? Jeg har også alder i tillegg, så regner med at jeg ikke går over termin.
Hva har de sagt om alder til deg? :)
Mitt sykehus sa at jeg bør inn på kontroll 2 dager etter termin, og settes i gang en uke etter termin.
 
Hva har de sagt om alder til deg? :)
Mitt sykehus sa at jeg bør inn på kontroll 2 dager etter termin, og settes i gang en uke etter termin.

Jeg har også fått beskjed om at jeg skal settes i gang maks 1 uke over tiden pga alder. (40)
 
Dem har ikke sagt Noen ting om når dem gjør noe i forhold til alder. Skal til lege i morgen, så får høre noe da håper jeg.
 
Jeg har også fått beskjed om at jeg skal settes i gang maks 1 uke over tiden pga alder. (40)

Dem har ikke sagt Noen ting om når dem gjør noe i forhold til alder. Skal til lege i morgen, så får høre noe da håper jeg.

Jeg spurte jordmor ganske tidlig om dette med alder. Da sa hun at det er så mange på min alder som føder nå for tida, at det ikke er noen "regler" for dette.
Men så ringte jeg Ahus i forbindelse med noe annet, og da sa jordmoren jeg snakket med at hvis jeg ikke fødte før termin, så ville de ha meg inn på sjekk når det hadde gått to dager (eller litt mer, kommer an på hvilken dag termindato er på, tipper de bare tar inn til sjekk på ukedager og ikke i helger), og maks en uke på overtid.
 
Da har jeg vært på KK i dag, og blir satt i gang over helgen. Legen sa at pga alder, vekt og høyt Bt, så setter dem det i gang.
 
Da har jeg vært på KK i dag, og blir satt i gang over helgen. Legen sa at pga alder, vekt og høyt Bt, så setter dem det i gang.
Spennende!! Masse lykke til!
 
Lykke til! :)
 
Back
Topp