Vekstkontroll

Hvor stor var hun? Og hva er embla-samtale? Fikk også stor unge første gangen og revnet masse, så veldig bekymret denne gangen
Det lurer jeg også på. Fikk også forholdsvis store unger. Det gikk heldigvis veldig mye bedre med nr 2 ifht nr 1 :)
 
Hvor stor var hun? Og hva er embla-samtale? Fikk også stor unge første gangen og revnet masse, så veldig bekymret denne gangen
Hun var 4380 og 56 lang. Hun ble sittende fast. Så jeg revnet greit. Embla samtale er en samtale hvor man kan prate med jordmor/lege om fødselen og planlegge neste. Det kalles emblasamtale på Ahus så vidt jeg vet :)
 
Hun var 4380 og 56 lang. Hun ble sittende fast. Så jeg revnet greit. Embla samtale er en samtale hvor man kan prate med jordmor/lege om fødselen og planlegge neste. Det kalles emblasamtale på Ahus så vidt jeg vet :)
Ah, ok, da har sikkert jeg også hatt embla-samtale :p
Jeg hadde mangen samtaler med jordmor og fikk samtale med gynekolog på sykehuset, som også undersøkte meg :)
 
Ah, ok, da har sikkert jeg også hatt embla-samtale :p
Jeg hadde mangen samtaler med jordmor og fikk samtale med gynekolog på sykehuset, som også undersøkte meg :)
Ja det kan ha vært en sånn samtale :) er ikke så redd for fødselen egentlig, men kunne gjerne tenkt meg å bli fulgt opp så denne ikke blir så stor :) (vet at matinntak også har noe å si altså). Og så vil jeg gjerne at vi kan planlegge i den grad det går hvordan neste fødsel skal bli :)
 
Ja det kan ha vært en sånn samtale :) er ikke så redd for fødselen egentlig, men kunne gjerne tenkt meg å bli fulgt opp så denne ikke blir så stor :) (vet at matinntak også har noe å si altså). Og så vil jeg gjerne at vi kan planlegge i den grad det går hvordan neste fødsel skal bli :)
Er helt sikkert ingen problem å bli fulgt opp vil jeg tro :) ta det opp med lege eller jordmor
 
Jeg regnet med å få store unger. Jeg var selv 4,4kg ved fødsel til termin, søstera mi var 4,9kg 14 dager etter termin, og broren min 3,6kg 14 dager før termin. Alle tre hadde vi så store hoder at vi ble målt litt ekstra. Jeg la på meg masse som gravid og gikk langt over termin, men faren til de to første ungene mine er liten og heldigvis liknet de på ham. Nå venter jeg barn med en høy mann, og fosteret ble målt til 8 dager eldre enn hva han faktisk er ved OUL. Mulig det er nå den store ungen kommer. Blir spennende. Tror jeg tåler føde store barn, så det går nok bra om han er det.
 
Det ser ut til at jeg får en lang, tynn sak med et bittelite hode igjen... Blir spennende å se om jeg klarer å feite han opp til normale proposjoner. Det lille hodet må han nok leve med da. Kan ikke skille seg ut fra resten av flokken.
 
Back
Topp