Vekstkontroll

Legen min sendt)henvisning forrige time, skal inn 18.08 for ny ul.. Grunnen er at livmoren tilsvarte uke 29 i uke 23/24.. Håper ikke det er en giga baby :) men mistenker at han måler litt feil.. Måler jo helt fra tissesprekken.. Er ikke det litt langt ned? Mener jordmor målte fra ca trusekanten forrige svangerskap :)
Skl vel måle fra øverkanten av skambenet (eller hva det nå heter ), det er slik de har målt på meg nå og tidligere :-)

Var på ul undersøkelse pga blødning nå når jeg var 24 uker og da tok gynekologen en vekstkontroll i samme slengen.:) målt til ca 650 g.:)

Var på ul undersøkelse pga blødning nå når jeg var 24 uker og da tok gynekologen en vekstkontroll i samme slengen.:) målt til ca 650 g.:)
Det er vel heilt perfekt? ;-)

Her var vi inne til ekstra kontroll i veke 21, fordi dei ikkje såg alt på OUL. Han hadde då vokst utanfor normalkurva. Ser ut som han og blir stor, trass i at eg har fått i meg minimalt med mat, og de som har komt har vore sundt. Skal inn å sjekke om morkaka har flytta seg i veke 28, håpar dei måler han litt og

Det er vel heilt perfekt? ;-)

Her var vi inne til ekstra kontroll i veke 21, fordi dei ikkje såg alt på OUL. Han hadde då vokst utanfor normalkurva. Ser ut som han og blir stor, trass i at eg har fått i meg minimalt med mat, og de som har komt har vore sundt. Skal inn å sjekke om morkaka har flytta seg i veke 28, håpar dei måler han litt og
Jo det er nok helt innenfor normalen.:) sf målet mitt ligger også nesten på midtlinjen.:)
Vet ikke helt hva som avgjør størrelse, men den tar nok det den trenger uavhengig av hva du spiser eller ikke tror jeg.:)

Det er jo fint, Gladys :) da jeg ble målt, kom det ikke opp vekt (23+6), men hun fulgte sin egen kurve. Mitt symfysemål er også på streken.

Var på 3D 24+5 og da veide hun visst 695 gram, noe som visstnok var helt normalt. Jeg fikk et skriv med et skjema der dataen beregnet fødselsvekt på 3500-3700 gram (men kunne visst gå over 4 kg....? Skjønte ikke alt som stod der), storesøsteren veide 3700 gram, så kanskje lillesøster får samme vekt :)

Skl vel måle fra øverkanten av skambenet (eller hva det nå heter ), det er slik de har målt på meg nå og tidligere :-)
Ja, er det jeg mener å huske også :) lastet ned en app her om dagen med veiledningsvideo :) da lå måkene mine rett på den røde streken, litt i underkant :) men siden han måler fra så langt ned, så er det jo fort 4-5 cm mer ;)

Back
Topp