Vekstkontroll

charloyte

Forelsket i forumet
Januarskatter 2015
Var hos jordmor tidligere denne uka. Da sa hun at vi måtte følge ekstra nøye med på størrelsen til lillegutt nå de siste ukene. Han han fulgt kurven sin nøyaktig hele svangerskapet, han ligger akkurat øverst på det grønne feltet. Hun mente at siden jeg er så liten (1.60) og har lagt på meg så mye (14kg) så ville hun følge ekstra nøye med, sende meg på vekstkontroll på sykehuset og vurdere om jeg kan føde på vanlig måte.

Har noen av dere vært i samme situasjon? Eller er det andre lave her som har født før?

Tipper at det ikke er noe problem, jeg ble også sendt på det sist og jeg er 168, men ikke noe problem:) se på det som en bonus:) ekstra titt på skatten i magen:) lykke til:)

Serr?
Jeg er 154cm høy, låg langt over grønnestreken i de 2 første svangerskapene mine, å la på meg 22kg med begge gutta.
Aldri var det noe bekymring eller snakk om ekstra.
Grunnen til at jeg låg over streken på SF mål er pga lengden min.
Er så kort at babyen må ligge langt ut for å få plass. Har ikke rygg nok til å bære babyn "inn" som alle andre.

Gutta var:
3500g og 47cm lang
3050g og 45 cm lang

Snedig at din JM mener du må ha vekstmåling på ditt barn. Du virker jo som å ha en fin kurve.

Kjekt at hun følger med :) og alltid koselig med ekstra titt på jr i magen :D

Har hele tiden ligget over den røde streken men innenfor det grønne. Med mine har jeg lagt på meg alt fra 18-25 kg. :) mer bekymret denne gangen siden jeg kun har lagt på meg 12 kg og faktisk begynt å gå ned :(

Er forresten 155 høy :) aldri vært noe ekstra kontroll pga høyden min, men jeg kan se hvorfor jm vil at du skal få ekstra kontroll :)

Str på barna mine var 2294, 2950 og 2690 gr :)

Back
Topp