Vekstkontroll

*Krusedullen*

Forelsket i forumet
Jeg har fått time til Vekstkontroll på mandag og i den forbindelse så må jeg til anestesilege og pga høy bmi. Er det noen som har peiling på hva de gjør der? Er det bare snakk om smertestillende under fødselen?

Jeg har fått time til Vekstkontroll på mandag og i den forbindelse så må jeg til anestesilege og pga høy bmi. Er det noen som har peiling på hva de gjør der? Er det bare snakk om smertestillende under fødselen?

Hvor høy BMI er høy, hvis jeg kan spørre? Ante ikke at det skulle ha noe å si for noe...!

Har ikke peiling på hvorfor jeg må til anestesilege, tenkte jo ikke på å spørre jordmoren som ringte om hvorfor, men lurer på om det kan ha noe med at hvis det blir ks...

Min bmi er rundt 37 så den er jo ganske høy.

Har ikke peiling på hvorfor jeg må til anestesilege, tenkte jo ikke på å spørre jordmoren som ringte om hvorfor, men lurer på om det kan ha noe med at hvis det blir ks...

Hmm... Min er ikke så alt for langt unna det, så blir spennende å se om jm sier noe om det til meg på onsdag hvis hu sender meg på vekst-ul :P Hvor skal du føde?

Som regel når du skal snakke med anestesi lege, så er det for å fylle ut anestesiskjema(fast prosedyre i forkant av operasjoner). Aner ikke hvorfor du må til en slik samtale, men kan jo være at de vil være forberedt i tilfelle det skulle bli aktuelt med haste ks. Har en venninne med forhøyet bmi, som fødte i fjor og det ble regnet som risikofødsel. Måtte egentlig føde i Bodø, men pga. at hun ikke gikk opp så mye i svangerskapet kom hun akkurat innenfor grensen til fødeavd. i nabobyen:-) Bare en tanke, er jo kommet en del nye regler..

Da har jeg vært på Vekstkontroll og alt så fint ut med babyen. Babyen var blitt ca 2880 gram og lå litt over gjennomsnittet. Fikk ikke snakket med anestesilege i går. Må tilbake å gjøre det i morgen, fikk vite grunnen til at jeg måtte snakke med han og det er for å sjekke luftveiene i tilfelle noe skjer under fødselen og jeg må i narkose. Så blir jo spennende å se hvordan den timen blir.

Back
Topp