Vekstestimering

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Flere som skal på det? :) Skal ikke inn før om 10 uker, i uke 32. Hadde det med første og syns det er veldig digg å få se babyen så mange ganger :p

Og så et spørsmål siden jeg ikke husker fra sist, skal man ha med seg urinprøve på dette? Kan ikke huske at jeg leste det på innkallingen.
 
Jeg var i uke 23 og skal igjen i uke 27. Håper babyen fortsetter å vokse godt og at det ikke blir behov for flere vekstkontroller! Har ikke med urinprøve.
 
Jeg har ikke hørt at jeg skal på det, er det noe man skal i en bestemt periode? :)

Jeg skal det fordi jeg får små babyer blant annet så sykehuset ville bare passe litt ekstra på selv om hun jeg snakket med sa det mest sannsynligvis ikke var noe. Har du ikke fått beskjed om noe er det fordi alt er i orden. :)
 
Jeg skal i uke 32, og har forstått det som at alle som tilhører sykehuset her får det tilbudet. I allefall gjelder det alle i området som jeg har hørt om/kjenner til:) For min del skal de også sjekke leie og mengde fostervann.
 
Skal i morgen (24+6), pga høy bmi og lett forhøyet blodtrykk (forstått det slik at høy bmi kan gi stort barn, men høyt blodtrykk kan påvirke morkaken og gi liten vekst, så håper vi lander på midten her ;)). Leverte urinprøve forrige torsdag, så jeg tar ikke med siden jeg ikke har fått beskejd om noe.

Ikke fått noe info om hva vi skal, men antar det blir ultralyd og symfysemål.
 
Jeg skal i uke 32 grunnet lav bmi ved start av graviditet. Blir fint å se jenta igjen, så satser jeg på at hun vokser som hun skal - virker i alle fall virkelig sånn på magemål og vektoppgang :hilarious:
 
Skal i uke 24 pga høy bmi, landet akkurat innenfor grensa til at jeg får det. Men er ikke bekymret for at hun blir stor, forrige var liten og det ligger nok litt i familien. Det er veldig greit at de følger med da, så her er det uke 24, 30 (?) og 36 om jeg husker riktig.
 
Var på vekstkontroll i uke 24, da var lilletassen 754 gram, neste er ikke før i begynnelsen av juni i uke 32..6 laaaangt uker igjen :wtf:
 
Da har jeg vært til første vekstestimering. (Og ja, måtte ha med urinprøve for det var vanlig jordmortime først. Heldigvis fikk jeg beskjed om dette av jordmoren jeg vanligvis går til)
Hun målte han til 1800gram og sa han var litt liten, men når jeg googler så står det at 1800 er gjennomsnittlig i uke 32? :confused:
Men jeg er ikke bekymret, da. Alt annet så fint ut. :)
 
Da har jeg vært til første vekstestimering. (Og ja, måtte ha med urinprøve for det var vanlig jordmortime først. Heldigvis fikk jeg beskjed om dette av jordmoren jeg vanligvis går til)
Hun målte han til 1800gram og sa han var litt liten, men når jeg googler så står det at 1800 er gjennomsnittlig i uke 32? :confused:
Men jeg er ikke bekymret, da. Alt annet så fint ut. :)
Hei! Sniker litt fra september.
Jeg er også titt og ofte på vekstkontroll, og har et skjema på mobilen med ulik vekt pr uke. Bildet er tatt fra helse-Bergen. No. Du kan Google persentil og Bergen så kommer det opp om du er usikker på kilden :hilarious: Har brukt denne oversikten i begge mine svangerskap, så kan dele den her til deg! I følge den er nok gutten din litt liten, men som du selv sier så er det ingen grunn til bekymring når alt annet ser så fint og flott ut ❤️ Skal du på flere vekstkontroller før termin? :)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20210630_230511_com.google.android.apps.docs_edit_347028061065796.jpg
    Screenshot_20210630_230511_com.google.android.apps.docs_edit_347028061065796.jpg
    247,2 KB · Visninger: 89
Da har jeg vært til første vekstestimering. (Og ja, måtte ha med urinprøve for det var vanlig jordmortime først. Heldigvis fikk jeg beskjed om dette av jordmoren jeg vanligvis går til)
Hun målte han til 1800gram og sa han var litt liten, men når jeg googler så står det at 1800 er gjennomsnittlig i uke 32? :confused:
Men jeg er ikke bekymret, da. Alt annet så fint ut. :)
Jeg var også på vekstkontroll i uke 32, og min lille tass var også 1800 gram. Det var helt fint fikk jeg beskjed om :) jeg har vekstkontroller pga forrige barn var litt liten. Lillegutt nå var + 3 % i uke 32, og forrige var -15% i samme uke. Skal tilbake når jeg er 37+2 for ny vekstkontroll :)
 
Last edited:
Jeg skal neste uke igjen, i uke 33. Fikk kontroll pga stort barn forrige fødsel, men på sjekken jeg hadde i uke 31 var barnet 10 prosent under normalen og magemålet mitt har flatet litt ut. Jeg skal også på sjekk i uke 36, så føler jeg virkelig blir fulgt opp godt.
 
Jeg har vært på vekstkontroll hver 4. uke siden uke 24, mener jeg det var pga tidligere svangerskapsforgiftning, lavt stoffskifte og lupus antifosfolipid syndrom. Alt ser foreløpig bra ut og frøken i magen ligger på +3%. Denne ungen får iallefall næring denne gangen... :laughing002
 
Skal på vektkontroll på mandag, er 34 uker. Har blitt fulgt opp med vektkontroll med de 2 yngste hver 3-4 uke etter oul, denne gang skulle de ikke ha meg inn før uke 33-34 og uke 37-38. Men hadde en ul for ett par uker siden da jeg måtte inn en tur på føden pga lite liv. De estimerte at hun var +11. Så mener vi får ett stort barn. Men det mente de også med eldste, og han var 2745 gr og 47 cm født til termin. Så tar det med en klype salt.
 
Hei! Sniker litt fra september.
Jeg er også titt og ofte på vekstkontroll, og har et skjema på mobilen med ulik vekt pr uke. Bildet er tatt fra helse-Bergen. No. Du kan Google persentil og Bergen så kommer det opp om du er usikker på kilden :hilarious: Har brukt denne oversikten i begge mine svangerskap, så kan dele den her til deg! I følge den er nok gutten din litt liten, men som du selv sier så er det ingen grunn til bekymring når alt annet ser så fint og flott ut ❤️ Skal du på flere vekstkontroller før termin? :)

Takk for svar! Hun sa hun målte han til 15 percentilen, tror jeg. De to andre har ligget på ca 10. Tror jeg bare får små barn, så. Skal på ny estimering om 4 uker :)
 
Jeg var også på vekstkontroll i uke 32, og min lille tass var også 1800 gram. Det var helt fint fikk jeg beskjed om :) jeg har vekstkontroller pga forrige barn var litt liten. Lillegutt nå var + 3 % i uke 32, og forrige var -15% i samme uke. Skal tilbake når jeg er 37+2 for ny vekstkontroll :)

Hmm, så rart. Jaja, får se om 4 uker igjen. :) Så lenge de følger kurven sin så er nok alt fint
 
Back
Topp