Vekstestimering

Han ligg no på 98% percentilen. Dvs rimelig høgt. Godt eit halvkilo over "normalen". Men det er tydeligvis min normal :rolleyes:
Min ble estimert 2.7kg i starten av uke 36, er det greit? Legen sa dette var innenfor normalen, men en tidligere lege sa baby lå ann til å bli langt over snittet...
 
Min ble estimert 2.7kg i starten av uke 36, er det greit? Legen sa dette var innenfor normalen, men en tidligere lege sa baby lå ann til å bli langt over snittet...

Iflg appane ser dette heilt gjennomsnittlig ut. Vekstestimering er heller ikkje ein konkret vitenskap, skjer ofte at det blir bomma med mange hundre gram. Så lenge trivselsteikna ellers er gode, dvs god gjennomstrømning i navlestreng, godt med aktivitet i fosteret, osv. hadde eg ikkje bekymra meg så mykje over det.
 
Var på kontroll forrige uke, 35+2 og i følge målingene da var ho rundt 2700 gram. Hvor mange prosent over det er fikk jeg ikke vite, men ser det er ca 400 gram mer enn det som står på babyverden
Ho har liggi litt over på kurven hele veien, men fulgt den helt parallelt fram til nå. Nå hadde magemålet skjena rett opp, så det er ei lita bolle som kommer ut tror jeg
Men det var ikke noe bekymringsverdig, ikke foreløbig i hvert fall, og mest sannsynlig blir ho på størrelse med søstrene sine som var 3700 to dager over og 4055 ti dager over. Det skal jeg klare
Ellers var alt bra med baby ❤️
 
Fikk estimert vekt til 3360 i dag 37+5 :oops: med enda noen uker igjen til fødsel blir det nok en god klump som kommer ❤️
 
Ny vekstestimering idag.. Baby målt til ca 3300gram nå, 36+4. Så ligger ann til å bli en liten plugg dette også:p
 
Blitt målt to ganger i det siste som oppfølging pga endring i bevegelser.

37+4: ca 3000g
39+2: ca 3300g

Ganske gjennomsnittlig har jeg inntrykk av?
 
Jeg tar det litt med en klype salt.. har opplevd de har bommet flere ganger.. jeg fikk relativt små/gjennomsnittlige jenter, 3210g på overtid, 3020g ca på termin og når nr 3 var på vei hadde jeg ekstra oppfølging og fikk vite at det var ingen problem, hun kom til å ende på minst 3500g.. ut kom ungen på termin og var 2945g.
Med nr 5 sa de tidlig at han var litt stor, men når det nærmet seg slutten så sa de han kom til å bli ca 3400-3500, ut kom ungen på 4400g, dagen før termin. Er spent denne gangen, skal på ny ul i uke 37 så får jeg se hva hun ligger på da., var litt mindre (ca2-300g) ved forrige ul enn gjennomsnittet
 
Uke 37+4 i dag, og lillemann i magen ble målt til ca 3,2... i følge jordmor er han litt over gjennomsnittet så ligger an til å bli en skikkelig klump her også
 
Fikk estimert at ho er ca 3700 nå, uke 38 og ligger ann til å bli rundt 4000 ved termin. Gynekologen sa at hvis han traff med +/- 10% var han fornøyd, mer nøyaktig var det ikke :D
 
Fikk estimert vekt på 2860g på ul 37+5, så får se hvor hun ender :wacky: satser på en liten baby denne gangen :angelic:
 
Ble estimert til 3300g i uke 36+2, ny estimering 38+4 (dagen for igangsetting) ble han estimert til 4000g, og kom ut 4255gram 38+6 - så syns estimeringen nå var ganske innafor:happy:
 
Eg har siste sjekk imorra, dagen før termin. Litt spendt på den. Estimert til 4300-4500 på dei forrige sjekkane, SF-mål seier 90 percentilen (dvs ca 4300). Brødene var hhv 4540 og 4482. Så at ungen kjem til å havne godt over 4 kilo er vel ikkje noko å lure på :p

Og så lurer eg veldig på om eg blir innlagt for igangsetting samme dag, eller om dei dryger det til over helga :rolleyes:
 
Eg har siste sjekk imorra, dagen før termin. Litt spendt på den. Estimert til 4300-4500 på dei forrige sjekkane, SF-mål seier 90 percentilen (dvs ca 4300). Brødene var hhv 4540 og 4482. Så at ungen kjem til å havne godt over 4 kilo er vel ikkje noko å lure på :p

Og så lurer eg veldig på om eg blir innlagt for igangsetting samme dag, eller om dei dryger det til over helga :rolleyes:

Spennende!
Det er jo uansett ikke lenge til du får møte bebisen, men kanskje det blir i løpet av helga:happy093
 
Spennende!
Det er jo uansett ikke lenge til du får møte bebisen, men kanskje det blir i løpet av helga:happy093

Estimert til 4,7 :rolleyes: Var fullt på Føden idag, men mulig igangsetting imorra. Spørs på trøkket, og om eg evt kjem igang sjølv før den tid. Men tvila :smiley-ashamed004
 
Estimert til 4,7 :rolleyes: Var fullt på Føden idag, men mulig igangsetting imorra. Spørs på trøkket, og om eg evt kjem igang sjølv før den tid. Men tvila :smiley-ashamed004

Masse lykke til!
Blir spennende å se hvor stor minsten er ;)
 
Skal ha vekstestimering på mandag neste uke - han ble målt til 15% over gjennomsnittet allerede i uke 29/30, og har ligget i seteleie hele tiden, uten tegn til å snu seg. Er 36+0 idag, SF-kurven har han ligget litt over hele veien, med et lite byks på siste sjekk hos jordmor forrige uke, og kjenner jeg begynner å bli nervøs for å få en gigantbaby i setefødsel som førstegangsfødende
:confused: vendingsforsøk er heller ikke mulig pga foranliggende morkake. Både spent og skremt på hva de sier på vekstestimeringen.
 
Back
Topp