Vekstestimering....

Har i dag vært på kontroll hos gynekolog og babyen i magen er anslått å ligge mellom 10-12 % over snittet...

Dette bekymrer meg i stor grad da jeg ved sist fødsel hadde et barn som ble sittende fast i bekkenet og det endte med KS.

Er det noen her som har noen tanker i forhold til dette? Hva gjør jeg nå liksom?

Ville fortalt om dette til jm eller lege og spørre om planlagt keisersnitt kanskje?

De kan vel ta ganske feil på vekstestimering har jeg hørt. Vi var sist uke og ble også målt litt over gjennomsnittet, men likevel innenfor normalen. Da sa det at de regna med at han kom til å veie rett under 4kg ved fødsel, men tror ikke de vet det på forhånd:p hører så mange som sier at de har antatt feil etter vekstestimering.

Min var i uke 32 7 prosent over snittet.jeg har lest at de ofte tar feil ang vekt.fikk beskjed selv av lege at det var ca.men del din bekymring med jordmor

Her ble storebror målt til en del under, men kom som 4130. Hørt veldig mange ta feil, så ikke bekymre deg så veldig, men syns du skal snakke med jm om hva du tenker uansett :)

Jeg er på jevnlige ul pga tidligere stort barn. Hun har nå flatet ut litt på veksaviket..Men jeg og legen har blitt enige om å fortsette jevnlige ul målinger for å følge det. Han sa at det var mindre sjanse for feil i målingene hvis de ble gjort jevnlig, for da Vil de reagere hvis kurven går veldig opp/ned. Så jeg hadde bedt om flere målinger. Jeg sa bare at jeg var bekymret for at noe lignende forrige fødsel skulle skje, og fikk med en gang.

Snakk med jm/lege, de skal jo vite hvor mye avvik som skal til før det skal gjøres tiltak. Jeg ble målt til 5% større noe som hvertfall var innenfor normalen.
Det var jm som ville ha meg på vektestimering pga symfysemål. Da ble det nevnt at hvis det var veldig stor baby så ville de kanskje ikke la meg gå over termin.
Men 5% var ikke noe å bekymre seg for, dette fikk jeg beskjed om på ul.

Vektestimering er jo bare kvalifisert gjetting ;)

Back
Topp