Vekst kontroll

Dere som har fått henvisning til vekstkontroll, hva var grunnen?
Jordmoren målte på sist kontroll at symfysemålet hadde flatet ut litt på kurven, men hun mente jeg ikke ville få henvisning til UL på bakgrunn av såpass lite avvik, så jeg må vente til neste kontroll til uka.
 
Dere som har fått henvisning til vekstkontroll, hva var grunnen?
Jordmoren målte på sist kontroll at symfysemålet hadde flatet ut litt på kurven, men hun mente jeg ikke ville få henvisning til UL på bakgrunn av såpass lite avvik, så jeg må vente til neste kontroll til uka.
For min del var det en kombinasjon av at SF-målet plutselig steg mer enn tidligere og at både min vekt og resultatet av glukosetesten var rett under grensen for når man får ekstra oppfølging. Alle tre er ting som kan gi stor baby, men heldigvis ble han ikke estimert til så stor som fryktet. Skal mest sannsynlig tilbake for ny sjekk på termin(det normale er vel en uke etter hvis det ikke har skjedd noe innen den tid).
 
Dere som har fått henvisning til vekstkontroll, hva var grunnen?
Jordmoren målte på sist kontroll at symfysemålet hadde flatet ut litt på kurven, men hun mente jeg ikke ville få henvisning til UL på bakgrunn av såpass lite avvik, så jeg må vente til neste kontroll til uka.

Fikk i første svangerskap pga tidligere blodpropp.
I dette svangerskapet får jeg også fordi jeg skal ha tvillinger + at jeg også har fått svangerskapsdiabetes.
 
Dere som har fått henvisning til vekstkontroll, hva var grunnen?
Jordmoren målte på sist kontroll at symfysemålet hadde flatet ut litt på kurven, men hun mente jeg ikke ville få henvisning til UL på bakgrunn av såpass lite avvik, så jeg må vente til neste kontroll til uka.

Ikke blitt henvist til vekstkontroll, men vært inn og ut av sykehuset pga veldig høyt blodtrykk og mistanker om svangerskapsforgiftning, det ble oppdaget på svangerskapskontroll hos jordmor. Da tar de også ultralyd for å sjekke vekst, blodgjennomstrømninger og at babyen har det bra. Da ble det oppdaget vekstavvik, mest sannsynlig pga blodtrykket. Går derfor jevnlig til kontroll på sykehuset, vekstavvik på -22% nå, så spent på hvor lenge jeg får lov å gå.
 
Dere som har fått henvisning til vekstkontroll, hva var grunnen?
Jordmoren målte på sist kontroll at symfysemålet hadde flatet ut litt på kurven, men hun mente jeg ikke ville få henvisning til UL på bakgrunn av såpass lite avvik, så jeg må vente til neste kontroll til uka.

Jeg får ekstra oppfølging pga høy bmi, noe som kan gi høye fødselsvekt tydeligvis. Noe som betyr at jeg får 3ultralyd undersøkelser ekstra, uke 26, 32 og 36. Men virkelig ingen "kose"-undersøkelse. Neste gang, uke 36, skal jeg også møte noen fra anestesien så de kan skrive rapport og forberede seg. Litt usikker på hva det betyr, for hodet begynner liksom å bruse litt når det blir mye informasjon på en gang. Godt sambo er med på de kontrollene ❤
 
For min del, så kunne de ikke si nøyaktig termin da jeg ikke vet når sist mens var, og at jeg ikke fant ut at jeg var gravid før etter uke 20, da er det vanskelig å si hvor langt man er på vei, da barna utvikler seg veldig forskjellig. Likevell fikk ikke jeg ekstra oppfølging før det ble oppdaget at jeg lå i grenseland for diabetes. Selv om snipp allerede er lå 2 uker over normal vekt i forhold til denne antatte terminen. Er derfor også vurdert og sette i gang 2 uker før den opprinnelige terminen.
 
Back
Topp