Vekst kontroll

linda16

Blir kjent med forumet
I dag skal jeg på vekstkontroll er bare 32 +1 idag så blir veldig spennende å se va de finner ut:)
 
Lykke til! Jeg var på UL når jeg var 33+4 og lille ble estimert til 2160gr:)
 
Åssen gikk det?
Jeg var på ultralyd 31+2 og da var frøkna 2145 gram:hilarious:..
 
Min lille var 1940 g i dag på vekstkontroll, 35+0 i dag. Liten frøken, vekstavvik på -22%. Ny kontroll på meg på torsdag, så får vi se når keisersnittet blir. Jeg tror fredag, mannen tror i neste uke. Har egentlig keisersnitt dato 29 oktober, men når nok aldri den.
 
Ved forrige vektkontroll var guttungen ca 2kg, det var i uke 32. Neste er uke 36, 17. Oktober, veldig spent som vanlig :joyful:
 
Lillejenta var 2020 gram 32+2 uker på vei. 10% over gjennomsnittet og ligger an til å bli ca 4 kg (som storebror).
 
31+3 var snipp omtrent 2100 gram, så her satser vi på å starte fødselen 2 uker tidligere, da han blir en stor gutt å slår nok både meg å sin far i støvlene på fødselsvekta til tross for at vi kom rundt terminen.
 
Det gikk fint måtte være på Sykhuset i 4,5 timer pag Ctg maskin og dem ikke ble fornøyd med at pulsen Ikke gikk opp når han var aktiv. han ble målt til 14% over og jeg måtte kom på ny kontroll og gjennom alt på nytt. Men neste gang får jeg vite om/ når hun ville sette meg igang da jeg går på metformin og ikke skal gå over tiden.
 
Her ble min estimert til 2 kg 30+1 :eek: Skal tilbake 7. Oktober, får se hva de sier da :)
 
Min lille var 1940 g i dag på vekstkontroll, 35+0 i dag. Liten frøken, vekstavvik på -22%. Ny kontroll på meg på torsdag, så får vi se når keisersnittet blir. Jeg tror fredag, mannen tror i neste uke. Har egentlig keisersnitt dato 29 oktober, men når nok aldri den.
Så bra at dem følge med dæ, men får håpe at den lille i magen har lagt på seg litt til te torsdagen.
 
Så bra at dem følge med dæ, men får håpe at den lille i magen har lagt på seg litt til te torsdagen.

Tusen takk! Håper hun har lagt på seg litt ja! Blir spennende å se fremover. Jeg lager nok små barn i utgangspunktet også, førstemann var 1819 g da han ble født i uke 33+6. Han hadde ikke blitt store karen uansett hadde han fått gå til termin.
 
Er det et tilbud man får? Jeg er i uke 36 nå, og har ikke sett den lille siden uke 18, og aldri fått vite noe som helst om vekt :eek:
 
Er det et tilbud man får? Jeg er i uke 36 nå, og har ikke sett den lille siden uke 18, og aldri fått vite noe som helst om vekt :eek:

Ikke automatisk noe alle får nei :happy:
Her fikk vi en allerede på ultralyd, men det er fordi det er gutt igjen, og har hatt høyt sf mål alle de 3 andre svangerskapene. Har ogsåfødt litt store barn de 3 andre gangene.
Men her er han mindre enn de andre var, enn så lenge. Så lå på -8% på første timen, og -10% sist. Sf målet er også flatet av.
Så da vil de følge med at han ikke fortsetter samme trenden.
Er jo positivt at du ikke trenger ekstra oppfølging. For det er jo tegn på at alt er normalt.
 
Er det et tilbud man får? Jeg er i uke 36 nå, og har ikke sett den lille siden uke 18, og aldri fått vite noe som helst om vekt :eek:
Jeg får vekstkontroll i morgen pga IVF, vekstkontroll i uke 36 eller noe pga svangerskapsdiabetes. Begge er faktorer som kan gi ekstra store barn.
 
Er det et tilbud man får? Jeg er i uke 36 nå, og har ikke sett den lille siden uke 18, og aldri fått vite noe som helst om vekt :eek:

Viste ikke at jeg kom til å måtte følges opp ekstra, pga svangerskapsforgiftning, så jeg bestilte en time privat bare for å få noen ekstra bilder av snipp i magen. Var virkelig verd det, selv etter at jeg fant ut at jeg ble å få se han noen ganger til før han kommer. Angrer ikke et sekund på den timen! Tror det var 45 min med min lille herlige gutt. Så anbefaler det, om du har mulighet.
 
Ikke automatisk noe alle får nei :happy:
Her fikk vi en allerede på ultralyd, men det er fordi det er gutt igjen, og har hatt høyt sf mål alle de 3 andre svangerskapene. Har ogsåfødt litt store barn de 3 andre gangene.
Men her er han mindre enn de andre var, enn så lenge. Så lå på -8% på første timen, og -10% sist. Sf målet er også flatet av.
Så da vil de følge med at han ikke fortsetter samme trenden.
Er jo positivt at du ikke trenger ekstra oppfølging. For det er jo tegn på at alt er normalt.

Ok, takk for svar og lykke til! :D
 
35+1 i dag, akkurat vært på vekstkontroll, estimert til å være 2300gram ca, men di sliter så med å få gjort målene, da lille ikke er veldig medgjørlig under ultralydene :p
Dette var ultralyd nummer 7 i svangerskapet (inkludert tidlig og oul), og ser ut som det kan bli 2 eller 3 til før termin, spørs hva neste kontroll viser.
 
32+2, 1770 eller 1740 gr (Ble plutselig litt usikker på hva jeg hørte etter timen), -4%, noe som ikke er alarmerende eller unormalt med tanke på at jeg er litt lita og nr.1 var tynn. Nr.1 var ruvende 2910 gr og 51 cm ved fødsel 5 dager over tida.
 
Back
Topp