Vekke sovende baby

for det første vil jeg si at du er flink som ikke gir opp og prøver så hardt for å få til ammingen. Jeg bruker selv skjold, begynte med det dag 3 på sykehuset fordi brystvortene mine blødde/grodde og sprakk opp, hadde jeg ikke hatt skjold hadde jeg aldri i verden klart å amme.
Skjold er ingen negativ ting å bruke, barnet mitt har lagt på seg akk slik det skal og vell så det, skal ikke stå på matlysten til jentungen hvertfall.

MEN vil også si at om du føler for å slutte med ammingen og gi flaske/delamme og gi erstatning så er det også HELT greit. Man er ingen dårlig mamma fordi om man ikke får til ammingen. Du skal også huske på at du også skal ha det bra oppi det hele, du skal ha tid og energi, og du skal KOSE deg i permen din og ikke slite deg ut pga amming. Selvom jeg ser at dette er noe du virkelig vil så ikke tro du er er dårlig mamma hvis du bestemmer deg for å gi erstatning istedet.

Du kan også sjekke henne for låsninger i nakke osv hos manuellterapeut ( tror det heter det ) kanskje hun har vondt og at det blir verre når du legger hun til puppen for mat.

Eller så er det jo masse bra tips lenger oppe her. :)
Pass også på puppene dine så du ikke får flere betennelser og sørg for å tømme de og ikke fryse :)

Lykke til, og gratulerer med lille nurket :)
 
for det første vil jeg si at du er flink som ikke gir opp og prøver så hardt for å få til ammingen. Jeg bruker selv skjold, begynte med det dag 3 på sykehuset fordi brystvortene mine blødde/grodde og sprakk opp, hadde jeg ikke hatt skjold hadde jeg aldri i verden klart å amme.
Skjold er ingen negativ ting å bruke, barnet mitt har lagt på seg akk slik det skal og vell så det, skal ikke stå på matlysten til jentungen hvertfall.

MEN vil også si at om du føler for å slutte med ammingen og gi flaske/delamme og gi erstatning så er det også HELT greit. Man er ingen dårlig mamma fordi om man ikke får til ammingen. Du skal også huske på at du også skal ha det bra oppi det hele, du skal ha tid og energi, og du skal KOSE deg i permen din og ikke slite deg ut pga amming. Selvom jeg ser at dette er noe du virkelig vil så ikke tro du er er dårlig mamma hvis du bestemmer deg for å gi erstatning istedet.

Du kan også sjekke henne for låsninger i nakke osv hos manuellterapeut ( tror det heter det ) kanskje hun har vondt og at det blir verre når du legger hun til puppen for mat.

Eller så er det jo masse bra tips lenger oppe her. :)
Pass også på puppene dine så du ikke får flere betennelser og sørg for å tømme de og ikke fryse :)

Lykke til, og gratulerer med lille nurket :)

Så bra at skjold fungerer greit for deg :D hvilken type skjold bruker du? Den standard avent som er på apoteket? Vet du om det finnes noen andre som sitter litt bedre? Frøkna i huset har nemlig en tendens til å sloss med skjoldet, så all melken hun har klart å samle opp i skjoldet renner ut :)

Håper jo virkelig at jeg slipper å stoppe ammingen, men om det ikke går så går det rett og slett ikke.

Tusen takk søte jenter ❤️ føler bv er den eneste siden som ikke bare ser negativt på mme :)
 
jeg har brukt medela sine fra starten av. syns de sitter godt, men etter man har kokt de x antall ganger så blir de jo litt slitt så greit å kjøpe to pakker, da er det 2 skjold i hver pakke :) Jeg syns disse sitter godt da, er liksom litt silikon aktig så de fester seg litt på huden. du kan jo prøve dem :)

Er jo ingen grunn til å se negativt på mme, det viktigste er jo at barnet får mat, trives og vokser slik det skal :)
 
Ok! Kanskje jeg skal prøve mendela sine da :) kun brukt avent men de sklir så fort av atte :) pumper du litt i tillegg siden du bruker skjold?
 
Medela sine skjold er myye bedre enn Avent sine. De sitter bedre på og er bedre størrelse på. Finnes i S, M og L. Se på størrelsen på brystvorta de hvilken som passer. De fleste passer M.
Det anbefales veldig å pumpe så lenge man bruker skjold. Et par ganger for dagen holder. Brystvorten blir ikke like godt stimulert med skjold som uten. Og dermed kan produksjonen gå ned.
Ammet selv med skjold i 4 mnd. Også på grunn av flate brystvorter og at ungen mistet taket. Kunne da kaste skjoldet og ammer fortsatt. Ungen er nå straks 9 mnd.
 
Medela sine skjold er myye bedre enn Avent sine. De sitter bedre på og er bedre størrelse på. Finnes i S, M og L. Se på størrelsen på brystvorta de hvilken som passer. De fleste passer M.
Det anbefales veldig å pumpe så lenge man bruker skjold. Et par ganger for dagen holder. Brystvorten blir ikke like godt stimulert med skjold som uten. Og dermed kan produksjonen gå ned.
Ammet selv med skjold i 4 mnd. Også på grunn av flate brystvorter og at ungen mistet taket. Kunne da kaste skjoldet og ammer fortsatt. Ungen er nå straks 9 mnd.

Kjøpt medela nå, så blir spennende å se om de er bedre :)

Åh, mener du det? Du kunne bare slutte med de? Så deilig :)
Men siden man trenger å pumpe, får ikke baby i seg like mye mat da?
 
De spiser til det er tomt,eller de er mette. Men for å opprettholde/økt produksjonen anbefales å pumpe et par ganger i døgnet. Jeg bruker den melka nå til å lage smootie av.
 
Så kjekt!!

Håper amminga går bedre med det skjoldet :) snakket med lege og han mente hun kanskje hadde låsning i nakken etter hun blei født som stjernekikker. Så skal til kiropraktor med henne. Han mente amminga kunne bli vanskelig hvis dette var grunnen. Håper det ordner seg :)

Tusen takk for råd :)
 
Back
Topp