Vekke huleboeren?

mamsemor

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Idag har jeg gått og ned trapper, vært i butikk, gjort husarbeid osv.
Og mens jeg har gjort alt dette har jeg ikke merket noe spark.
Kan det være at baby er rolig fordi jeg har vært i bevegelse?
Drakk litt nå, men fortsatt rolig der inne. Gi han mulighet til å våkne litt kanskje? :-)

Hva er deres beste triks for å vekke babyen?
Drikke?
Dytte til magen?
Spise noe med sukker?
Andre ting?

Jeg har opplevd akkurat det samme i dag, og trykker litt på magen og sier at "nå må du våkne":p Kjenner jeg gjerne vil kjenne litt bevegelse nå...

Jeg har opplevd akkurat det samme i dag, og trykker litt på magen og sier at "nå må du våkne":p Kjenner jeg gjerne vil kjenne litt bevegelse nå...
Hi hi! :-)
Ja, storesøster prøvde det samme for litt siden.
"Nå ma du våkne, lillebror!" Det hjalp ikke gitt.
Kanskje er det en slækk dag for babyene våre idag?
Er det lenge siden du har kjent noe?

For meg har det funka bra og bare legge med ned på sofaen og slappe av, så sier han ifra ar han er der.. har er også mye mer aktiv når jeg ligger med handa på magen :)

Hi hi! :-)
Ja, storesøster prøvde det samme for litt siden.
"Nå ma du våkne, lillebror!" Det hjalp ikke gitt.
Kanskje er det en slækk dag for babyene våre idag?
Er det lenge siden du har kjent noe?
Kjenner liv hver dag, men det varierer noe i styrke. Har kjent litt i dag å, men ingen harde spark. Synes det er mest bevegelse om dagen egentlig. Det er vel litt tidlig at det begynner å bli dårlig plass?

For meg har det funka bra og bare legge med ned på sofaen og slappe av, så sier han ifra ar han er der.. har er også mye mer aktiv når jeg ligger med handa på magen :)
Så herlig! :-)
Jeg har prøvd å sette meg ned nå, og stryke litt på magen.
Det eneste som skjer er at jeg får kynnere...
Lurer på å prøve med en kald is nå....
Har ikke gått så lang tid uten spark, eller bevegelse før.
Kan jo være han har snudd seg da, jeg regner jo med at han har det bra der inne, men vil liksom kjenne litt nå. :-)

Kjenner liv hver dag, men det varierer noe i styrke. Har kjent litt i dag å, men ingen harde spark. Synes det er mest bevegelse om dagen egentlig. Det er vel litt tidlig at det begynner å bli dårlig plass?
Kjenner hver dag jeg også.
Oftere enn idag. Men idag har jeg kanskje gjort mer, sittet mindre stille.
Sitter nå da, men hjelper lite. Kun kynnere her.

SKulle tro de fortsatt har god tumleplass ja. Iallfall hos meg som er 25 uker.
Du er litt lenger enn meg ser jeg, men det er jo fortsatt god plass! :-)

Det pleier å funke hos meg å!:) Ligger nå på sofaen med bar mage og stryker og stryker. Kjenner bevegelse inni der, men savner litt hardere spark:D

Kjenner hver dag jeg også.
Oftere enn idag. Men idag har jeg kanskje gjort mer, sittet mindre stille.
Sitter nå da, men hjelper lite. Kun kynnere her.

SKulle tro de fortsatt har god tumleplass ja. Iallfall hos meg som er 25 uker.
Du er litt lenger enn meg ser jeg, men det er jo fortsatt god plass! :-)
Jeg pleier å kjenne mindre hvis jeg har vært mye i aktivitet, men som regel kommer bevegelsene så fort jeg slipper av;)

Det pleier å funke hos meg å!:) Ligger nå på sofaen med bar mage og stryker og stryker. Kjenner bevegelse inni der, men savner litt hardere spark:D
Jeg vil også kjenne... Ikke misunnelig i det hele tatt nå.... Nei da... :p ;)
Kose deg med bevegelse der inne! :)

Har også hørt at å drikke iskald saft skal hjelpe:) stort glass med isbiter :)
Takk for tips! :-)
Har ikke isbiter nå, men tror jeg har en saftis i fryseren... Samme nytten det? Hi hi! :-)

Drikke noe kaldt/søtt/kullsyre og hvile :) Også får jeg ofte kontakt når jeg snakker til henne :)

Jeg pleier å kjenne mindre hvis jeg har vært mye i aktivitet, men som regel kommer bevegelsene så fort jeg slipper av;)
Og der fikk jeg et lite spark nedover ja....
Skikkelig deilig... Kanskje hevn fordi jeg maser sånn? Hi hi! :p
Ble stille med en gang igjen, men nå vet jeg iallfall at han er der...

Jordmor sa til meg at spark nedover tyder på at baby ligger med rompen ned, så håper virkelig at han tenker å snu seg etterhvert. De sier jo også at for hver graviditet blir det større plass, siden livmoren har vært utvidet før (og nå var det jo kun 1 år etter sist fødsel at jeg ble gravid igjen...)

Drikke noe kaldt/søtt/kullsyre og hvile :) Også får jeg ofte kontakt når jeg snakker til henne :)[/QUOT
Tygg isbiter, funker hver gang:) Tar toppen 5 min så sparker hun til da.
Lurer på hvorfor dette egentlig virker?
Merker de forskjell på varmt og kaldt?
Det tar jo litt tid for det å passere over i morkaken, eller går det så fort?

Jeg kjenner også lite når jeg har vært mye i bevegelse, tror hun sover da. Eller bare jeg som er "opptatt". Pleier som oftest å komme noen spark i det jeg setter meg.

Her våkner babyen som regel når jeg spiser, uansett hva det er. ;) Slik var det med vesla også. Er som regel masse bevegelse når jeg legger meg ned også. Flere kvelder på rad har det vært skikkelig party i magen. Jeg kan våkne til det også. På dagen når jeg er i aktivitet er det veldig stille. Ganske typisk for babyer i magen. :)

Lurer på hvorfor dette egentlig virker?
Merker de forskjell på varmt og kaldt?
Det tar jo litt tid for det å passere over i morkaken, eller går det så fort?

Da jeg skulle ta sparketest før igangsettelse fikk jeg drikke juice for å få babyen til å våkne av både sukkeret og at det blir kaldt. ;) magesekken ligger oppå livmoren på den tiden, så da kjenner ungen det. Vet ikke om det blir på samme måte så tidlig som vi er, da.

Her er det også alltid stille når jeg er mye i aktivitet.. etter jeg hsr spist og gjerne legger meg ned en stund sparker han.. han her sparker mest når jeg ikke stryker over magen.. bare ligger i ro :-) men varierer jo litt da..

Back
Topp