Vekdtkontroll

Tessa90

Snart mamma til 2
Novemberlykke 2015
Sitter på sykehuset og venter på vekdtkontroll! Jm ville ha.meg inn på sjekk siden vekta mi er stabil og ikke så fryktelig økende symfysemål. Er ikke så veldig stresset da jeg vet at magen har sunket så vanskelig å måle.

Mer spent på hvor stor lillegutt er, begynner å bli veldig utålmodig nå! Er 37+5 idag

Spennende!:) skulle gjerne likt å visst hvor stor lillebror i magen her er også.:)

Jeg skal på vekstkontroll om et par uker- veldig spennende!:) skriv gjerne hvordan det går og hva de gjorde etc!

Spennende :D

Spennende:) lykle til da <3

Var ikke som jeg så for meg :'( han er såpass liten/har stort avvik på vekst. Så må på ny kontroll til uka! De sjekket at morkaka fungerer, målte størrelsen. Estimerte til 2500 bare. De sjekket også at blodgjennomstrømningen gikk som den skulle gjennom navlestrengen, og at den holdt seg opp til hodet og målte hjertefrekvens! Så alt er i utgangspunktet bra, han er bare altfor liten :( blir så lei meg

Huff da. Da skjønner jeg det ikke var noe særlig. Men godt over to kilo betyr nok nærmere tre kilo ved fødsel og det er bra. Sikkert lurt med tett kontroll nå da.

Var ikke som jeg så for meg :'( han er såpass liten/har stort avvik på vekst. Så må på ny kontroll til uka! De sjekket at morkaka fungerer, målte størrelsen. Estimerte til 2500 bare. De sjekket også at blodgjennomstrømningen gikk som den skulle gjennom navlestrengen, og at den holdt seg opp til hodet og målte hjertefrekvens! Så alt er i utgangspunktet bra, han er bare altfor liten :( blir så lei meg

Høres ut som om de sjekket det som er skummelt og viktig. Er det noe mer som skremmer deg og gjør deg lei deg?

Husket de på å fortelle deg at alt mellom 2500 og 4500g er regnet som normal fødselsvekt? (WHO-tall, hvis du vil sjekke kilden).

Jeg fikk beskjed om 19% avvik! Ingenting om hva som er normalt! Og 19% skremmer meg! Lenge til ny kontroll den 26/10! Trøster meg med at de bomma på vesla med 800gram for tre år siden, men det var motsatt vei! Ja, tror de sjekket det som kan være viktig! Vanskelig å si!

Huff da. Da skjønner jeg det ikke var noe særlig. Men godt over to kilo betyr nok nærmere tre kilo ved fødsel og det er bra. Sikkert lurt med tett kontroll nå da.

Ja vesla var 3,1 til fødsel! Vil gjerne bikke den "magiske" grensa på 3kg til fødsel ja

Be om tidligere kontroll hvis du er usikker. Men kjenner du bra med liv er det sikkert velstand

Jeg synes heller ikke 2500 ved 37 uker hørtes så lite ut, men skjønner du blir skremt av å høre 19% under. Men hvis 2500 stemmer og du går til termin vil jo fødselsvekta vøre rundt 3kg som ikke er så lavt så når de følger deg opp ift morkaken og blodgjennomstrømning og at vekta forsetter å stige trenger du nok ikke bekymre deg :) Jenta mi var 2,7 ved termin og hun er frisk og rask ;)

Jeg kom akkurat fra kontroll hos JM nå. Hun sa forrige uke at dersom målet ikke øker på denne kontrollen blir det vekstkontroll på meg og. Er uke 37+2 nå og babyen ble estimert til 2500. Selv var jeg 2940 når jeg ble født da, så lurer på om det er omtrent tilsvarende?! Håper alt går bra for din del, så er det bare å vente på innkalling for min del.
Hun sa for øvrig også at det ikke var noe stress dersom han skulle finne på å komme før neste kontroll, og at det også kunne være at de kom til å sette meg igang neste uke ved funn på kontrollen...
Tja.. En blir jo litt betenkt og litt bekymret av sånt da:/

Vært på ny kontroll nå! Lagt på seg til 2770 god blodgjennomstrømning også! Så ny time om en uke siden det fortsatt er 15% avvik, men jeg senker skuldrene mere hvertfall! Så lenge han vokser fint er hver dag i magen bare fint!

Vært på ny kontroll nå! Lagt på seg til 2770 god blodgjennomstrømning også! Så ny time om en uke siden det fortsatt er 15% avvik, men jeg senker skuldrene mere hvertfall! Så lenge han vokser fint er hver dag i magen bare fint!
Så flott :)

Husk at de estimerer...og bommer gjerne ofte! Og da helst at de estimerer for lite. Min var 2600 i uke 36, ble født 38+2 og var 3300.
Bommet med 600 og 800 på mine to yngste. Sa de ble mye lettere enn antatt!
Håper du ikke stresser og bekymrer deg for mye! Masse lykke til!

Back
Topp