Veier over normalen

Fatter ikke at det er mulig..

Helt vanvittig. Jenta ser jo helt strålende ut.

Det jeg ikke forstår helt her, er at de sier dattera reagerte på brevet, og spurte om hun veide for mye.
Samtidig klistrer foreldre dette offentlig og informerer jenta om dette.
Jeg tenker det er ikke kommunen som påfører barnet komplekser, men foreldrene. Jeg hadde aldri klistret dette offentlig på Facebook, informert mine barn om et slikt brev. Jeg hadde ringt selv til hs å spurt hva de mente med dette og om ikke de burde gjøre noe med denne malen sin! For jenta var flott hun :)

Skremmende..... Skjønner godt enkelte får diverse problemer når di blir eldre når di blir møtt av sånt når di er så små!!!!

Helt vanvittig. Jenta ser jo helt strålende ut.

Ifølge skalaen så er brått hvem som helst overvektige :o

Var visst det jeg og på den alderen, og jeg var minst i klassen min og har slitt med å legge på meg i alle år...

Ifølge skalaen så er brått hvem som helst overvektige :o

Var visst det jeg og på den alderen, og jeg var minst i klassen min og har slitt med å legge på meg i alle år...
Ikke bra! Det er viktig at det kontrolleres, syns jeg, men de målene er jo bare helt hinsides.

Det jeg ikke forstår helt her, er at de sier dattera reagerte på brevet, og spurte om hun veide for mye.
Jeg tenker det er ikke kommunen som påfører barnet komplekser, men foreldrene. Jeg hadde aldri klistret dette offentlig på Facebook, informert mine barn om et slikt brev. Jeg hadde ringt selv til hs å spurt hva de mente med dette og om ikke de burde gjøre noe med denne malen sin! For jenta var flott hun :)
Helt enig med deg

Ikke bra! Det er viktig at det kontrolleres, syns jeg, men de målene er jo bare helt hinsides.
Greit å følge med ja, men den skalaen bør virkelig revurderes.

Greit å følge med ja, men den skalaen bør virkelig revurderes.

Husker da jeg tok sykepleien og ei i klassen blei definert som sykelig overvektig.... Joda kanskje litt rund i kantene men absolutt ikke veldig stor.....

Huff leste det. Er ikke bare media som ødelegger for ung jentene:(

Tenkt en del i samme baner.. Har også lest litt kommentarer under artikkelen i vg.. Folk skriver jo kommentarer med ironisk innehold som kan tolkes helt feil av bla denne jenta. Som f. Eks "ja, hun er jo bælfeit og må slankes minst 10 kg". For en jente som ikke skjønner at dette er ironi fra innleggers side kan det gjøre mye med selvbilde..

Helt feil å si hun veier for mye, hun ser jo helt fin ut, OG å brette henne ut i sosiale medier.... Hørt om personlig informasjon

Synes dette er sykt, ja.
Men etter mitt syn er det foreldrene som utsetter jenta for den absolutt største belastningen, ved å legge dette ut offentlig! Hadde det vært min datter, hadde jeg ikke villet informert henne om brevet engang; dette burde løses i voksenverden... Jenta burde fått være lykkelig uvitende om "galskapen".

Det jeg tenkte da jeg leste nyheten var at det måtte være en skrivefeil, at det skulle stå 'under' og ikke 'over' normalen.

Back
Topp