Veier over normalen

Jeg syntes det er feil å måle vekt når man ikke måler mengde fett og muskler i samme slengen. Muskler veier mer enn fett og da blir det feil å følge en skala basert på kun vekt og høyde.

De er vel generelt flinke til å følge slike ting litt for slavisk til tider dessverre.
Både på voksne og barn...
en topptrent voksen kan godt ligge på overvekt eller fedmeskalaen og bli nektet livsforsikring pga de kun ser på bmi liksom:o

Ok, men ifølge denne tabellen så er hun da faktisk på grensen til overvektig da...

Jeg er absolutt for å følge med på vekta til barna altså, men jeg syns det virker veldig som at disse skalaene er helt på trynet om man ser på den faktiske str på barn generelt.
Det er vel bare et av flere ting de gjør. Man kan jo ikke bare bruke skjønn heller, for det blir også feil:). Det er hovedsakelig høyden de ser på mtp at vekstavvik kan være tegn på sykdom (allergi, hormonforstyrrelse, underernæring osv) så det er jo nødvendig. Regner med at hvis de møter til en time så vil hs oppdage at hun ikke er overvektig og at hun har enten tung benbygning eller mye muskler...eller begge deler.

Men brevet bordet vært formulert anderledes. Det burde bare være en innkallelse til sjekk av høyde og vekt, slik at hs kan se barnet og snakke med både barnet og foreldrene ang livsstil og så ta det derfra.

De er vel generelt flinke til å følge slike ting litt for slavisk til tider dessverre.
Både på voksne og barn...
en topptrent voksen kan godt ligge på overvekt eller fedmeskalaen og bli nektet livsforsikring pga de kun ser på bmi liksom:o
Du blir absolutt ikke nektet livsforsikring nei. Mannen min hadde over 30 i bmi, og han måtte da melde inn blant annet midjemål i etterkant. Når de da så at midjemålet var normalt, konkluderte de med at han var normal og godt trent. Så de ser ikke kun på bmi slik du skriver.

Du blir absolutt ikke nektet livsforsikring nei. Mannen min hadde over 30 i bmi, og han måtte da melde inn blant annet midjemål i etterkant. Når de da så at midjemålet var normalt, konkluderte de med at han var normal og godt trent. Så de ser ikke kun på bmi slik du skriver.

Jeg skrev KAN om du ikke fikk med deg det, ikke at det gjelder alle. Jeg kjenner folk som ikke har fått livsforsikring kun pga bmi, så det er forsikringsselskap som nekter en dette jo.

Jeg skrev KAN om du ikke fikk med deg det, ikke at det gjelder alle. Jeg kjenner folk som ikke har fått livsforsikring kun pga bmi, så det er forsikringsselskap som nekter en dette jo.
Da regner jeg med at bmi var såpass høy at personen faktisk var overvektig. Da er det mye høyere risiko for sykdommer og skader, og det er selvfølgelig lite gunstig for forsikringsselskapet å forsikre overvektige. Sykt, men sånn er det.

Da regner jeg med at bmi var såpass høy at personen faktisk var overvektig. Da er det mye høyere risiko for sykdommer og skader, og det er selvfølgelig lite gunstig for forsikringsselskapet å forsikre overvektige. Sykt, men sånn er det.

Hadde du lest innlegget mitt om det tidligere så ser du at det ikke var tilfelle.
Den var 30 og legen kunne skrive under på at han ikke var i faresonen e.l. Selv om det er sånn og slik i ditt selskap så betyr ikke det at det er sånn i alle andre.
Det er det som er sykt.
Bmiskalaen blir ikke brukt som veiledende overalt dessverre.

Back
Topp