Veien til tredjemann <3

Hmm1987

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Fant ut jeg ville starte å skrive litt rundt tankene om en tredjemann i familien.

Vi har to barn fra før av, ei jente født i 2011 og ei jente 2013.

Lenge har vi vært fornøyd med to barn, men tanken rundt et tredje barn har liksom aldri gitt slipp.

Jeg har vært frem og tilbake mange ganger, men rett før jul 2018 "landet" jeg på at jo, dette vil vi!
Da mannen er i en masterutdanning i tillegg til full jobb har vi likevel bestemt at prøving ikke starter før sommeren 2019, slik at evt. første mulige termin blir i april/mai, når han forhåpentligvis er ferdig.
Jeg er egentlig klar allerede til å prøve, men fornuften stopper meg heldigvis :) Bare 3 måneder igjen!

Jeg sliter med ganske lange sykluser, men de er sånn tålig regelmessige...
Har gått til innkjøp av eggløsningstester for å kunne følge litt med. Kjenner som regel ganske godt når jeg har eggløsning, så greit å kunne få det bekreftet :)

Jeg kjenner jeg er spent på om det vil klaffe fort når vi først setter i gang, det har det gjort på de to andre.
Men det er jo faktisk 6 år siden jeg sist gikk gravid, så mye kan ha skjedd med kroppen siden den gang - og man blir jo ikke akkurat yngre ;-)

Skal prøve å skrive her titt og ofte, kan tenke meg det blir gøy og lese underveis.
 
I dag fikk jeg veldig uventet mensen! Jeg har den siste uke testet etter eggløsning, men er jo ikke rart den ikke ble positiv, hehe. Jeg har tydeligvis hatt eggløsning mye tidligere enn jeg har trodd og ikke merket den like godt som jeg pleier...

Men det som er bra er at syklusen denne måneden har vært på 35 dager og ikke 43/44.

Og veldig fint at den kom en uke før da jeg og mannen skal på ferie neste uke :cat:
 
Blir spennende å følge deg :) Vi tenker å starte prøving i august :) Har også to barn fra før. Hadde termin i mai med begge, men så kom begge i april :) April 16 og april 17.
 
Blir spennende å følge deg :) Vi tenker å starte prøving i august :) Har også to barn fra før. Hadde termin i mai med begge, men så kom begge i april :) April 16 og april 17.

I like måde! Er det noe grunn til at dere venter til august?
Så koselig med to så tette, syns mine var veldig tette, men det skal bli godt med en del år i mellom nå
 
I like måde! Er det noe grunn til at dere venter til august?
Så koselig med to så tette, syns mine var veldig tette, men det skal bli godt med en del år i mellom nå
Jeg vil minst ha 3 og 4 år i mellom, så derfor venter vi til august :rolleyes: Jeg har vært klar lenge, egentlig helt siden forrige fødsel, men jeg vet at vi burde vente slik at det hvert fall blir 3 og 4 år i mellom :shy: Det beste ville nok vært å vente til eldste ble ferdig i bhg, samtidig vil jeg ikke bli for «gammel» heller. Jeg blir 30 i sommer.
 
Virker som om jeg skal ha eggløsning tidlig denne måneden også! CD18 og masse eggløsningsslim i dag. Tror jeg må prøve meg på en el-test i dag. La det vare med kortere sykluser!
 
Positiv el-test i dag så da følger vi trenden fra forrige måned og ender på 33/34 dagers syklus.

Tror det er første gang jeg på en måte har gledet meg til sommeren er over :woot:
Jeg vurderer å vente til september, da vi har to helger etter hverandre hvor vi skal på utenlandstur hvor det er «forventet» at man drikker alkohol.
Ser for meg at det kan være vanskelig å skjule at man er gravid hvis det klaffer på første pp (tviler på det) men da vil jeg typisk være 5-7 uker når vi drar.. hmmmm
 
Venter mensen i morgen eller fredag, begynte å spotte på mandag, så vil si jeg har 13/14 dager mellom eggløsning og mens da.
Kommer ikke over at jeg plutselig har to «korte» sykluser på rad. De er som regel godt over 40 dager, mens vi når er nede i 34-35.

Har bestemt meg for at vi drøyer prøvingen til september.
Vi har så utrolig mye på tapeten i august og jeg av september, og skulle det klaffe på første prøving så kan jeg se for meg at jeg er skikkelig dårlig de første ukene. Slik jeg har vært i begge de to andre svangerskapene.
 
I dag har jeg eggløsning (symptomer pluss positiv el-test). Det vil si siste eggløsning (ever) der vi evt må bruke prevensjon! Her har mannen nemlig bestemt seg å sterilisere seg når tredjemann er kommet til verden

Litt rart å tenke på.

:smiley-bounce016
 
I dag har jeg eggløsning (symptomer pluss positiv el-test). Det vil si siste eggløsning (ever) der vi evt må bruke prevensjon! Her har mannen nemlig bestemt seg å sterilisere seg når tredjemann er kommet til verden

Litt rart å tenke på.

:smiley-bounce016
Samme her! Mannen vil sterilisere seg når nr tre er i boks!
 
Samme her! Mannen vil sterilisere seg når nr tre er i boks!
Er godt de klarer å finne ut av det selv er jo mange menn som ikke ønsker det, men er jo heldigvis en «lettere» greie at menn gjør det enn at kvinner skal sterilisere seg
 
Er godt de klarer å finne ut av det selv er jo mange menn som ikke ønsker det, men er jo heldigvis en «lettere» greie at menn gjør det enn at kvinner skal sterilisere seg
Ja, det er sikkert. Tror det handler om manndomsfølelsen til mange menn når det kommer til alt som har med «junior» å gjøre :dance011
 
Da var TR endelig ferdig og vi kan starte prøvingen på «ordentlig» :)

Satser på at dette var siste TR på ei god stund, men skal vel litt til å klaffe på første pp.

Da starter jakten på eggløsning (forventet 10 september) og så blir det symptomjakt etter det!
 
Jakter og venter på eggløsning, veldig typisk at den er forsinket den første måneden vi skal prøve :shifty:

Tror det kan ha litt med forkjølelsen som har hengt på meg i flere uker, men håper og krysser fingrene for at eggløsning kommer denne uken!!

Prøvingen er det ingenting å si på, måtte bare egget slippe snart :cat:
 
Endelig stigning og nesten positiv el-test :):)

eggløsning en uke forsinket!

990D8F72-0299-4056-B228-D9F2991C9573.jpeg
 
C6E15AE4-7D19-43A2-A24D-EA5334CDB546.jpeg
Syklusdag 36, endelig!

:smiley-bounce015
 
3 dpo.
Litt murringer nederst i magen, men tviler på det er noe tegn :joyful:

#måttedagenegåfortmotnestehelg:smiley-angelic001
 
6 dpo og murrer litt nederst i magen på venstre side.
 
Back
Topp