Veien til baby #1

CD 1
Da meldte endelig TR seg, så syklusen min i februar/mars ble på 44 dager totalt :rolleyes: Veldig glad for at den endelig er kommet da, så har meldt det inn i Crypho så får vi se hva de sier!

CD 1
Da meldte endelig TR seg, så syklusen min i februar/mars ble på 44 dager totalt :rolleyes: Veldig glad for at den endelig er kommet da, så har meldt det inn i Crypho så får vi se hva de sier!
Så du var skuffet over 3 blasto på frys. Husk at de kun fryser de med topp kvalitet. De andre kunne muligens blitt baby om de ble satt inn ferske, er bare at de ikke er gode nok for frys :) Jeg fikk ut 10, satt inn én og én på frys. Så omtrent likt som deg, 20% topp-embryo. Og begge ble til baby :Heartred Så kvalitet er bedre enn kvantitet!

Ville hørt litt podcaster om PCO og fertilitet generelt, er en del man kan gjøre selv med kosthold (hovedsakelig revarer), senke stress med meditasjon/yoga/tur i naturen etc, redusere miljøgifter (plast, begrense fet fisk etc). Alt dette er ting som vil komme deg til gode uansett utfall :Heartred

Masse lykke til uansett!

Så du var skuffet over 3 blasto på frys. Husk at de kun fryser de med topp kvalitet. De andre kunne muligens blitt baby om de ble satt inn ferske, er bare at de ikke er gode nok for frys :) Jeg fikk ut 10, satt inn én og én på frys. Så omtrent likt som deg, 20% topp-embryo. Og begge ble til baby :Heartred Så kvalitet er bedre enn kvantitet!

Ville hørt litt podcaster om PCO og fertilitet generelt, er en del man kan gjøre selv med kosthold (hovedsakelig revarer), senke stress med meditasjon/yoga/tur i naturen etc, redusere miljøgifter (plast, begrense fet fisk etc). Alt dette er ting som vil komme deg til gode uansett utfall :Heartred

Masse lykke til uansett!
Tusen takk for melding! Veldig oppløftende å høre historien din, det gir håp :Heartred Kvalitet er jo absolutt bedre enn kvantitet, jeg vet jo egentlig det, så krysser fingre og tær for at det er de beste som er igjen :happy:

Jeg tenkte jo lenge jeg hadde PCO etter første time hos legen (synes jo det så ut som drueklaser inni der!), men da jeg spurte direkte om det var det jeg har så dro hun veldig på det og mente vel egentlig ikke det. Men jeg tror jo kanskje jeg sliter med mye av det samme uansett, med tidvis lange og anovularoriske sykluser, så tror jeg skal se litt nærmere på det du snakker om :happy: Har du noen anbefalinger mtp podcast o.l.? :Heartred

Finnes en bok om det, har ikke lest den altså. Men den heter

PCOS​

Slik reduserer du plagene med ny kunnskap om kosthold og livsstil​

Ellers ville jeg bare søkt litt på podcast appen din og sett hva som dukket opp. Tror reduksjon av karbohydrater er viktig!

CD 3
Og da var jeg igang med letrozol igjen! Har fått time til UL i Porsgrunn 24.3., veldig spent på hva de finner der. Håper bare alt ser greit ut for fryseinnsett og at eggløsning ikke kommer på mandag eller tirsdag slik at det blir avbrutt :smiley-angelic001

Så bra mensen endelig kom og at du er i gang :smiley-bounce012 Krysser fingrene for at alt går smooth herfra og ut!

CD 6
Dette har vært en skikkelig rar menstruasjon. Jeg våkna på natten CD1, ca kl 02 på morgenen, av en bølge av smerte som starta i høyre lyske og spredte seg til midt i magen og så utvikla seg til menssmerter. Skjønte jo med en gang at det var mensen som endelig kom, men har aldri starta så tydelig før! Vanligvis er det småmurringer i noen dager og så gradvis økende verking før jeg ser blod på papiret. Men ikke nå!
Så var det normalt med greie mengder friskt blod i 2 dager, også stopp. Litt brun spotting på papiret i 2 dager til, men så ingenting i 1 dag, før det var litt mer brunt i går kveld. Jeg mener... Hva driver denne kroppen med? Jeg har tidligere hatt en dag eller to med brunt blod på slutten av mensen, men ikke forsvunnet og så tilbake igjen? Og så kort blødning? Blør jo vanligvis 6 dager, ikke 2? :bored:
Rare greier, vi får se hvordan alt ser ut på ultralyden neste mandag.

CD 12
Da har jeg vært på ultralyd! Legen sa hun så en så langt ledende follikkel på høyre eggstokk på ca 14 mm, men trodde den trengte noen dager til. Hvis jeg ikke har fått positiv eggløsningstest innen torsdag morgen skal jeg sende melding i Crypho for ny UL torsdag eller fredag, og hvis den fortsatt er negativ får jeg lov til å sette Ovitrelle fredag så jeg ikke får avbrutt innsett denne måneden :happy: Veldig glad for det! Er jo fortsatt veldig spent, men godt at alt så greit ut på kontroll i dag! Slimhinna var visst også begynt å bli fin på 8 mm, så da håper vi alt fortsetter greit fremover :joyful:

CD 15
Da hadde jeg positiv eggløsningstest helt av meg selv i dag! Regnet helt ærlig ikke med det, siden follikkelen kun var 14 mm på mandag og de tidligere har mål >20 mm på meg uten eggløsning før senere. Så ikke dårlig! Innså jeg ikke vet helt når jeg skal starte med cyclogest, så sendte spm om det til klinikken nå når jeg meldte inn eggløsning, så får vi se hva de sier :happy:
1000002632.jpg

CD 15
Da hadde jeg positiv eggløsningstest helt av meg selv i dag! Regnet helt ærlig ikke med det, siden follikkelen kun var 14 mm på mandag og de tidligere har mål >20 mm på meg uten eggløsning før senere. Så ikke dårlig! Innså jeg ikke vet helt når jeg skal starte med cyclogest, så sendte spm om det til klinikken nå når jeg meldte inn eggløsning, så får vi se hva de sier :happy:
Vis vedlegget 457197
Hurra!!! Dette blir spennende :hello2 :Heartpink

Da blir det innsett på tirsdag, jeg har fått time og alt! Kjente jeg var litt redd for at de plutselig ikke hadde tid til meg nå når jeg venta på svar, men det hadde de heldigvis :love017 Skal starte med cyclogest søndag, så får vi se hvordan det blir :Heartred

Så spennende å lese dagboken din og følge deg videre i prosessen. Vi har time nå i april for å starte med ivf.
Vi har et barn fra før, men når vi skulle prøve på et søsken så ville det bare ikke. Vi har prøvd aktivt siden juni 23 uten en eneste positiv. Etter alle tester er tatt viser det seg at ingenting er galt og vi skal i teorien lett bli gravid på egenhånd.

Så spennende å lese dagboken din og følge deg videre i prosessen. Vi har time nå i april for å starte med ivf.
Vi har et barn fra før, men når vi skulle prøve på et søsken så ville det bare ikke. Vi har prøvd aktivt siden juni 23 uten en eneste positiv. Etter alle tester er tatt viser det seg at ingenting er galt og vi skal i teorien lett bli gravid på egenhånd.
Det er kjempetungt å vente så lenge uten noen forklaring på hvorfor det ikke klaffer :Heartred Det er jo veldig bra at dere har ett barn fra før, det betyr jo at dere kan få det til! Forhåpentligvis trenger dere bare litt hjelp nå også sitter det på første forsøk :love017

Det er kjempetungt å vente så lenge uten noen forklaring på hvorfor det ikke klaffer :Heartred Det er jo veldig bra at dere har ett barn fra før, det betyr jo at dere kan få det til! Forhåpentligvis trenger dere bare litt hjelp nå også sitter det på første forsøk :love017
Det er mye trøst i et barn, men kjenner det tar på når alle venner og de rundt meg annonserer graviditeter i hytt og pine. Håper bare vi kommer raskt igang :Heartred

CD 18
Og da var jeg i gang med cyclogest! Satt første pilla nå i dag tidlig, så håper jeg det går greit å sette de fremover. Ser det er mange som skriver om en del bivirkninger på disse på forumet her, så håper jeg slipper unna det meste ille, men vi får se. Ikke så stor fan av vaginaltabletter fra tidligere, føler det blir litt gris :smiley-ashamed004 Menmen, gjør mye så lenge resultatet blir bra!

CD 18
Og da var jeg i gang med cyclogest! Satt første pilla nå i dag tidlig, så håper jeg det går greit å sette de fremover. Ser det er mange som skriver om en del bivirkninger på disse på forumet her, så håper jeg slipper unna det meste ille, men vi får se. Ikke så stor fan av vaginaltabletter fra tidligere, føler det blir litt gris :smiley-ashamed004 Menmen, gjør mye så lenge resultatet blir bra!
Jeg hadde ingen bivirkninger fra tablettene, var bare grisete. Syns det hjalp med bind, hadde flere truser som ble ødelagt første runda :-) lykke til :Heartred

Jeg hadde ingen bivirkninger fra tablettene, var bare grisete. Syns det hjalp med bind, hadde flere truser som ble ødelagt første runda :-) lykke til :Heartred
Takk for tips, blir nok noen truseinnlegg, ja! Så godt å høre det går an å ikke ha særlig bivirkninger også :love017

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp