Veien mot ny spire ❤️

27+6 - svangerskapskontroll. Symfysemål er helt på streken med 27 cm :) GBT - 4,4 fastende, 4,2 etter 2 timer [emoji14] Tror ikke det er noe på gang der. Leukocytter +3, så urin ble sendt til dyrkning. De sa baby lå i hodeleie, føles ikke sånn, men jeg er ikke eksperten. Han sparker mer til sidene enn oppover.
Usikker på kontroll i uke 32, om jeg skal fortsette hos legen eller prøve jordmor? Er veldig fornøyd med legen min... kanskje heller ta en kontroll hos jordmor seinere, skal jo gå ganske tett nå etter kontroll i uke 32 :)
 
29+3. Kjente baby hikke for første gang. Så det ikke utenpå, men kjente det godt inni [emoji7] Ellers tåler ikke bekkenet noe særlig lenger, og blir veldig trøtt under beina. Enda godt jeg jobber redusert [emoji4]
 
29+6, 3D ultralyd! For en opplevelse, gutten vår eeeer sååå fiiin [emoji7] Veldig lik pappan sin, morsomt [emoji3] Estimert til 16% større på vekt, 1600g, men de vokser i nykk og napp :) Hærlig var han, bare 10 uker igjen [emoji16]
Han lå i hodeleie, nå med rygg mot høyre. Tror han snudde seg fra venstre side i går. :)
 
30+2. Måtte frem med flere triks i boka i dag da mini har vært veldig rolig :( Etter fin hjertelyd og flere spark i kveld roer jeg meg ned. Må ta høyde for at han også har snudd seg slik at jeg ikke kjenner det så godt i dag... Ellers tungt å ligge på rygg, så favorittstillingen i sofan er ikke helt god for tiden [emoji14] Kjenner bekkenet godt av ingenting, stiv rundt hele etter å ha vært i ro, spesielt i skrittet.
 
Her var det dårlig med oppdateringer, sånn blir det når appen streiker :shifty:
33+5 i dag. Var faktisk inne på ctg registrering i helga grunnet ekstremt lite liv fra lille. Alt stod bra til, selvfølgelig :dead:
Ellers fremdeles i 60% jobb. Myyye bekkensmerter av lite og ingenting, trøtt, sover dårlig, ellers formen fin. Men er lite gøy å være så lite mobil... kjeder meg enormt når jeg ikke kan ut å gjøre som før :grumpy:
Baby er veldig aktiv i magen, hikker og styrer på:dummy:
 
Da blir det ekstratur til legen i morgen. Skyhøyt blodtrykk og enorme hevelser i beina. Ville snakke med henne om jobbsitussjonen pr tlf uansett... Bekkenet er så vondt i aktivitet på jobb (og ellers) og enda verre etter, vond rygg og mage. Veldig spent på om det blir mer jobb på meg jeg... :hungover:
 
35+2. Har vært syk hele uka, kjeder meg sånn at jeg tror jeg vet hvordan det kan være å bli deprimert :( Tiden går så sakte... ekstremt sakte! Bekken er greit nå når jeg ikke beveger meg. Ellers utrolig trøtt. Sover veldig dårlig på natt, står opp tidlig for å spise frokost for så å sove igjen, ikke noe glæm-liv akkurat :p blir kontroll hver uke nå, uten at jeg vet helt hvorfor, kanskje pga noe forhøyet blodtrykk dem vil følge med. Tenker jeg vil prøve en time hos jordmor også nå mot slutten.
Legger til mye menssmerter og enooorme mengder utflod siste dagene... En druestor klump med seigt slim i går og i dag.
 
Last edited:
37+6 i dag! :D Gleder meg såååååå til å få en baby, jeg er virkelig utålmodig nå altså. Formen er OK. Bekkenet er på trynet, svært lite gåing skal til før jeg er kjempe vond, typisk 10-15 minutter i strekk, så det er svært lite givende aktiviteter om dagen :(
Ellers er det blitt veldig tungt siste uka... sklilaken er et must i senga! Nattesøvnen er crap som regel...
Mye kynnere, harde og til tider ubehagelige. Menssmerter og mageknip, ryggvondt.
Jeg lever heldigvis med verdens beste samboer som virkelig legger til rette for at jeg og baby skal ha det best mulig ❤
Alt klart til lille baby her hjemme. Aktiv liten (stor?) i magen som jeg er blitt så glad i. Hvordan ser du ut, hvem er du?
Kontroll hos lege i morgen da jordmor ikke er tilgjengelig grunnet ferie. Så da fikk jeg en samtale med jordmor som egentlig ikke ga meg veeeldig mye... kom liksom ikke i gang. Jaja, baby kommer uansett :)
 
38+2 i dag. Fredag ble vi sendt inn til føden grunnet utslag på urin og høyt blodtrykk, SF. Mange undersøkelser senere ble vi sendt hjem med beskjed om tett oppfølging. ILA helgen har føttene hovna mer opp... Er ikke bedre om morgenen etter en natts søvn.
Spent på kontroll i morgen om det enda er SF på gang.
Overlege på føden sa jeg ikke fikk gå utover termin, og derfor mest sannsynlig må gjennom igangsettelse. På grunn av denne beskjeden vil jeg bare få det satt i gang, er slitsomt å skulle gå å vente til evt SF blir for gale, vente på at noe lite bra skal eskalere!

Ellers, myyye menssmerter i helgen.. også i dag. Slik som abortene mine har starta. Kanskje han kommer selv? :)
Begynte å lekke mer blank væske fra brystene også i dag, på den måten at det lakk uten at jeg måtte presse :p
 
Last edited:
39+1 i dag. Formen er egentlig veldig bra, selv om alt er tungt og jeg er drita lei :p Alle prøver er fine nå, så sf uteblir nok!
Forventningsfull til alle symptomer, når settes det hele i gang?!
Mye mensmurringer/smerter. Våknet med enorm mageknip i dag, over hele magen, men mye øverst. Gikk over etter noen runder - kunne det ikke bare fortsatt som rier :p
Kommer han ikke ila neste uke får jeg muligens dato for igangsetting.. håååper han kommer før dess!
 
Last edited:
Har vært litt usikker på hvor mye jeg skal skrive denne gang, bestemte meg for å skrive litt slik at jeg kan gå tilbake å se. Var nyttig å lese forrige svangerskap her i allefall :)
Nå er jeg 10+3 med nr 2! Plutselig var jeg gravid igjen gitt ❤️ litt mer detaljrik oppdatering senere, travelt med syk baby i hus.
 
Har vært litt usikker på hvor mye jeg skal skrive denne gang, bestemte meg for å skrive litt slik at jeg kan gå tilbake å se. Var nyttig å lese forrige svangerskap her i allefall :)
Nå er jeg 10+3 med nr 2! Plutselig var jeg gravid igjen gitt ❤️ litt mer detaljrik oppdatering senere, travelt med syk baby i hus.

Åh gratulerer så mye (har sett deg luske på terminforum ja..) :)
 
14+3 i dag. Drister meg til å si at jeg kjente bevegese 14+1. Ikke noe etter dette da :) Kaster ikke opp på morgenen lenger, men brekker meg av mye. Mer trøtt, men igjen kan jeg ikke kjenne etter da mini holder koken ;)
Dagene flyr, tilbake på jobb om bare 3 uker :eek: Gruer meg litt til andres reaksjoner om gjesteopptrednen min, men håper det blir fine uker før ferie og ny permisjon :)
Magen kan ikke skjules lenger. Den er ikke hard akkurat, men kan ikke gjemmes bort heller :p
 
Gleder oss sånn til jenta vår kommer i oktober ❤️ Ingen tegn til avvik på UL, og tydelig liten jente :) Magen vokser, og jeg tror jeg kjenner dunk fra baby innimellom. 15+0 i dag :)
 
Litt endringer i disse ukene igjen da, men 15+6 i dag ❤️ fått enda mer luft i magen så nå er det vanskelig å kjenne når lille spreller. Aldri hatt så mye luft før, og da kommer det desverre ut også, både dag og natt :p Ellers er brekningene og spyinga borte vekk! Spiser ofte for å unngå kvalmen. Veeeldig trøtt, mer enn forrige gang føler jeg, så hviler ofte med mini :)
 
Og i dag, 24+5, flere kjennbare spark utenpå magen ❤️ endelig er tiden her jeg har venta på :D
 
29+0 i dag ❤️ masse liv i magen. Sover når jeg kan, trøtt om dagen :) dagene flyr pga mini vi har fra før, hærlig! Bekkenet blir stadig verre... Håper kiro kan fikse opp i det igjen nå etter ferien :)
 
35+3. Dagene går, men seint. Mye smerter i bekkenet, så alt er tungt hjemme med mini.
Litt barnehagetid hjelper veldig da jeg ikke har overskudd i det hele tatt. Sover ved hver anledning ❤ klar for baby psykisk iallefall. Tenker å pakke fødebag neste uke, viss jeg gidder :p
 
Back
Topp