Veien mot drømmenurket med litt hjelp

gratulerer med 21 uker

Pleier ikke omgangssyke vare toppen 2 dager?

Begynte med magesmerter mandag kveld, oppkast tirsdag ettermiddag som gav seg onsdag ettermiddag (hadde da kastet opp 15+ ganger, majoriteten kun magesyre), så var jeg resten av onsdagen og torsdagen rimelig uggen før det igjen idag tidlig startet og har nå kastet opp 8 ganger siden 8:30.. Har så vondt i magen og er så redd for om frøkna skades av dette :( Ringt legen, men de kan jo ikke gjøre allverden så lenge det ikke er snakk om dehydrering..

Det kan komme og gå litt sånn, Fortvilende og frustererende.
Så lenge morkaka fungerer så får Leah det hun trenger. Min erfaring er at selv en slurk vann på det verste er nok til ny oppkastrunde. Sjekk om evt isbiter eller eplejuice frosset som isbiter kan være ok..
God bedring

Pleier ikke omgangssyke vare toppen 2 dager?

Begynte med magesmerter mandag kveld, oppkast tirsdag ettermiddag som gav seg onsdag ettermiddag (hadde da kastet opp 15+ ganger, majoriteten kun magesyre), så var jeg resten av onsdagen og torsdagen rimelig uggen før det igjen idag tidlig startet og har nå kastet opp 8 ganger siden 8:30.. Har så vondt i magen og er så redd for om frøkna skades av dette :( Ringt legen, men de kan jo ikke gjøre allverden så lenge det ikke er snakk om dehydrering..

Jeg hadde også omgangssyken i svangerskapet med sønn min, husker jeg også var bekymret for om det gikk bra med den i magen [emoji15] huff er sååå slitsomt å ha det svineriet der[emoji40]
Men lille får i seg det den skal [emoji173]️ så ikke bekymre deg enda... men om du fortsetter slik i mange flere dager børr du kontakte lege ja!
Masse god bedring!

21 + 6

Snart 22 uker a gitt! Om litt over 2 uker kan hun reddes, om 4 uker søkes foreldrepenger (dog ferdig med søknad, må bare få alle papirer fra ulike steder og sende inn) og så er det 15 uker snart til hun ikke er prematur lenger. Lenge til, men samtidig ikke såååå lenge. Om maks maks 20 uker er vi foreldre ❤️

C074133D-6E57-4B8D-8CEA-4C7C512CC053.jpeg

Vi koser oss på hytten litt utenfor Trysil! God mat, full sol og fredelig. Bare synd denne skrivingen ligger i bakhodet hele veien. Fått spikret helt oppgaven og begynt litt, men får så raskt skrivesperre og manglende lyst her oppe altså. Tror kroppen er ganske sliten ennå etter omgangssyken forrige uke. Satser på at det blir bedre veldig snart :) Neste fredag skal et utkast sendes inn, da bør jeg ha fått skrevet store deler av oppgaven grovt sett - så blir det pirking 5 ukers tid før innlevering.

25F047B5-738C-48D8-864B-851079BF0AE6.jpeg
A7717242-263A-4A0E-82B3-0E0C0D30BBF0.jpeg

22 fullgåtte uker ❤️

FA7D4DD7-06F7-4502-A302-D9DDEA713C8C.jpeg

Termin: 06.08.2018 (er vel egentlig én dag tidligere i følge Rikshospitalet).

Kjønn: En liten frøken :)

Navn: Leah (og trolig Isabella som mellomnavn).

Neste kontroll: Jordmor om 18 dager, legen neste uke (fornyelse sykemelding og planlegge gjennomføring av glukosebelastningen).

Vekt: Ikke veid meg siden sist helg (da var jeg rett under startvekt etter oppkast), men ikke spist sååååå mye denne påsken at jeg er mye mer enn maks 1 kilo over startvekt.

Innkjøp: Bestilte jo litt fra BarnasHus (ullsett, lue og parkdress str 86), litt fra apoteket (noen kremer, apotekvarer og småting) og fra babybanden (2 janus ullpysj og myggnett) + et teppe fra eBay, men husker ikke om det var denne uken eller forrige - hentet det i hvertfall denne. Sist uke var jo rimelig fjern :p Denne uken tror jeg ikke det blir så mye innkjøp med mindre vi skal på IKEA en tur, men det utsettes nok til neste lønning igjen. Skal dog bare returnere noen småting og kjøpe en kommode til frøknas tøy :) Og selger nok den ene vognen denne uken for samme pris som jeg ga selv for 2 år siden (den er enda ubrukt da), så mulig jeg føler veldig behovet for å få ordnet den bagen til mini GT denne uken ;)

Utstyr vi mangler: Bag til mini GT, Stokke flexi med nyfødtsete, et håndkle til (mulig bruke det jeg bestilte fra eBay), kommode fra IKEA, et par pakker bleier str 1 + 2, våtservietter, småting fra apoteket, ting til meg etter fødsel, madrass og lignende til sengen (bestille fra Danmark), refleks til vognen.

Andre tanker: Kjenner det blir godt at svømmingen er i gang igjen på tirsdag (syk én gang, så stengt grunnet vedlikehold og nå denne uken grunnet påsken). Ufattelig godt å få svømt litt. Skal også prøve tvinge meg gjennom det styrkeprogrammet jeg fikk av fysio når vi kommer hjem fra fjellet. Tror bekkenet vil takke meg for det! Ellers går det egentlig veldig greit.

F4FFD40C-ECFC-4A71-B43B-F7CC26CE239F.jpeg

Gratulerer med 22 uker. Strengt tatt bare en uke til frøkna kan behandles, men litt ulik praksis på de ulike sykehusene som behandler så små

Gratulerer med 22 fullgåtte uker! :D Så greit at du får samme sum for vogna som du ga for den selv, syns jo det høres lurt ut å selge den og så heller se an ev. behov for en som har sittedel som kan snus mot. Hadde ikke jeg følt behovet for en stødig firehjulsvogn pga hvor jeg går mange av turene så hadde vi bare hatt babyjoggeren og sett an. :) Hvilken bag/farge tenker du? Anbefaler i alle fall deluxen over compacten, har noen cm mer å gå på i lengde og litt i bredda også. Jeg hadde så lyst på grå eller den blå/petrol, men kjøpte jo vogna på supertilbud og måtte bare ta den fargen de hadde tilbud på. Kjedelig. :p

Gratulerer med 22 fullgåtte uker! :D Så greit at du får samme sum for vogna som du ga for den selv, syns jo det høres lurt ut å selge den og så heller se an ev. behov for en som har sittedel som kan snus mot. Hadde ikke jeg følt behovet for en stødig firehjulsvogn pga hvor jeg går mange av turene så hadde vi bare hatt babyjoggeren og sett an. :) Hvilken bag/farge tenker du? Anbefaler i alle fall deluxen over compacten, har noen cm mer å gå på i lengde og litt i bredda også. Jeg hadde så lyst på grå eller den blå/petrol, men kjøpte jo vogna på supertilbud og måtte bare ta den fargen de hadde tilbud på. Kjedelig. :p

Blir sort deluxe tenker jeg :) Har den i sort/grå demin på sportsdelen på GT. Hvilken farge har du?

Hadde du city elite eller mini GT? Her ville jeg egentlig ha sort, men ble visst grå gitt..

Det er city elite vi har ja. Skulle jo egentlig bare ha den vogna, helt til jeg bare måtte ha en til nå. *host* Tror nok vi hadde klart oss veldig fint med bare den også, men det var denne kjøpetrangen da. :p

Jeg syns den gråfargen er veldig fin. :D

Det er city elite vi har ja. Skulle jo egentlig bare ha den vogna, helt til jeg bare måtte ha en til nå. *host* Tror nok vi hadde klart oss veldig fint med bare den også, men det var denne kjøpetrangen da. :p

Jeg syns den gråfargen er veldig fin. :D

Kjenner igjen denne kjøpertrangen :P Er dere helt ferdige nå eller har du fortsatt litt moro igjen?

Kjenner igjen denne kjøpertrangen :p Er dere helt ferdige nå eller har du fortsatt litt moro igjen?

Vi mangler bilstol og babycall, ellers har vi det mest nødvendige og ehm bittelitt til. :hilarious: Vet hvilken stol og babycall da, bare satser på noe bra tilbud snart. :) Ja, og lekegrind mangler vi.

Er jo et par ting på vil ha-lista, som babynest og elastisk bæresjal (har ergobaby 360 med nyfødt innlegg, men vil ha sjal og), men det er ikke noe som må være klart med det første. Litt kjedelig å være så godt som ferdig da, spesielt med klær. Det er jo sååå gøy å handle!

22 + 1

Siste timene på påskefjellet før vi vender hjem. Orker ikke sitte i kø imorgen, og får ikke skrevet på oppgaven her oppe (har null konsentrasjon) - ergo lurt å dra idag. Men først en kosetur med hundene, bålpanne med lapper, avslapning i solveggen og middag før vi tusler hjemover igjen. Så blir nok det første jeg gjør når jeg kommer hjem å løpe i dusjen :P

Ellers handlet jeg litt til meg selv igår. Planen var egentlig å kjøpe inn en basisgarderobe til tur/friluft, men endte opp heller med en grei blanding av tøy som fungerer fint på starten av høsten. Så får jeg supplere med overtrekksbukse, en annen jakke og mer ull når høsten kommer (eventuelt når/om vi kommer over salg) :) 1900.- effektive kroner brukt haha. Kjøpte...

Nye joggesko:

N1241A0NO-Q11@3.1.jpg

Ny jakke (egentlig tynn løpejakke, men kan brukes til så mangt):

NI121G02O-Q11@2.1.jpg

Superundertøy x2 fra Norheim:

103756002

Treningsbukse fra Nike:

244856001

Fleecehansker:

142265001

Fleecejakke (de jeg hadde er slitte og må taes over hodet som er upraktisk for ammingen):

103753015

Du er virkelig rustet for aktivitet fra høsten av :D
Høsten er jo så fin (gitt at det ikke regner hele tiden), deilig luft og fine farger. Alltid så godt å være ute og i aktivitet i den perioden :)

Kos deg med sluttspurten av hyttepåsken :chicken:

Du er virkelig rustet for aktivitet fra høsten av :D
Høsten er jo så fin (gitt at det ikke regner hele tiden), deilig luft og fine farger. Alltid så godt å være ute og i aktivitet i den perioden :)

Kos deg med sluttspurten av hyttepåsken :chicken:

Må jo ta igjen all inaktivitet nå med bekkenet på høsten med trilleturer med vogn og hund. Stakkars lille, han får minimalt med turer.. Så da var det på plass å kjøpe seg litt nytt til det :D

God påske tilbake :chicken:

Back
Topp