Om man lurer på sånt går det jo an å Google
Uansett, jeg er ikke veganer, men veganere ammer i aller høyeste grad barna sine. De mener mødres melk er for egne barn
Kuers melk er ment for kalvene deres. Det er ikke meningen fra naturens side at man skal holde melkeproduksjonen kunstig i gang etter at kalvene ikke lenger ammes, og det er vel først og fremst etiske hensyn som gjør at veganere mener man ikke skal drikke kumelk. I tillegg til at de mener man kan ha et fullverdig kosthold basert på ikke-animalske produkter. De er ofte også opptatt av miljøvern, og det er jo mer miljøvennlig å amme egne barn. Blir mye mindre søppel
Det finnes MME basert på soyamelk, som jeg vil tro de foretrekker om de må gi barna MME. Men jeg vil også tro mange av dem en pragmatiske nok til å gi barna MME basert på kumelk også. Da vil jeg tro de foretrekker økologisk.
Husker da jeg var liten trodde jeg at alle homofile var fjollete skruller (for å sette det litt på spissen). Medieskapt bilde. Så ble jeg etterhvert kjent med homofile og fant ut at de var helt vanlige folk. Mange av de homofile mennene var maskuline, og mange av de lesbiske kvinnene var feminine.
På samme måte danner media (og kommentarfelt) et bilde av at veganere er en gjeng ekstremister som hater bæ bæ lille lam. Men jeg har i flere sammenhenger møtt veganere som absolutt ikke passer inn i den stereotypien. Men alle de vanlige kjedelige menneskene, enten de er homofile, veganere eller muslimer, vil ikke media fortelle om. Det er jo kjedelig og ingen som klikker på eller kommenterer slike artikler.
Så media og sosiale media bidrar til å skape flere fordommer og større splittelse.
Vi er stort sett hyggelige, vanlige mennesker alle, enten vi tror på Allah eller ikke, liker menn eller kvinner, koser oss med ribbe eller foretrekker vegisterkaker.