Aller beste hadde vært å sende alle kriminelle på en øy og latt dem leke seg der. (Jada, veldig drøy, men de kan ærlig talt plage hverandre).
Jeg er litt frem-tilbake på dette her.
Jeg syns ikke vi skal ta vare på kriminelle invandrere (og da snakker jeg ikke om de som trenger hjelp, de som er unge og har falt igjennom systemet, men de som rett og slett ikke KLARER å oppføre seg normalt / tar den letteste veien til penger / utsetter andre for fare osv, håper dere skjønner hva jeg mener).
Generelt syns jeg straffesystemet i norge er for veikt, uansett rase / relgion / kultur som blir bura inn.
Jeg har opplevd at utlendinger har blitt sendt bort fra ett sted etter drapsforsøk fordi "det er for risikabelt for dem å bli i byn". (Joda , en av de involverte sa nettopp dette). Slike ting får en til å fly litt i flint å lure på hvorfor i svarten vi skal betale for det.
På den andre siden så har jeg møtt utrolig gode mennesker fra alle kulturer, som virkelig setter seg inn i den norske kulturen og respekterer den, respekterer medmenneskene osv. Desverre er det noen som ødelegger ryktet til disse herlige menneskene, DE menneskene skulle aldri ha vært i norge/blitt sendt hjem så fort som mulig.
At innvandrings systemet vårt er hakk i hodet? Å ja , det er det, sende tilbake far med små barn skjer her og der, og de som skulle blitt sendt ut får bli. Logikken i den ser jeg ikke.
Enig med ovenforstående her, at norge burde stoppe / slakke på innvandringen til vi har klart å få orden på diverse ting her (hjelp til de som trenger det). Samtidig syns jeg også vi burde gjøre det med hele norge generelt. Stenge av i 1 år, både ut og inn (Tenker på å sende penger til andre land, slippe inn mange flyktninger) og rydde opp i norge EN gang for alle (Fiks sykehjem, skoler, gamlehjem, sykehus osv). :)
Forøvrig, før nordmenn skriker for høyt om hvordan det er å bo i ett land med "så mye kriminalitet" og "så mange kulturer" og "hvordan vi må passe munnen ovenfor mørkhudede hele tiden" så syns jeg at dere (De det gjelder, noe enhver vet best selv) skal ta en titt på nærliggende land. I norge er det 350 000 utlendinger, og det gjelder fra hele verden. I norge er det 4.67 millioner, så vi har det ikke SÅ fordømrade ille. Ta england i eksempel, jeg har bodd her siden februar. Ikke kan man si blackboard , helst ikke fargen "black" (Det er DARK). Blackboard har blitt chalkboard. Man feirer ikke jul på skolen og man får ikke kalle noe for "julelys" det er "vinterlys". Kriminaliteten i england er skyhøy og man kan faktisk risikere at kommunen ber deg ta ned det engelske flagg dersom de finner det for godt, da det kan være krenkende for andre kulturer. I norge, så ber de om å få et tempel, i norge ber de om å få ting, de krever det ikke. Jeg tror ikke det er så mange som klager over at vi kaller det julelys , jeg tror ikke at så mange klager over vår kultur og krever den bort fra offentligheten , jeg tror faktisk majoriteten av utlendinger i norge, respekterer vår kultur, og skjønner at DE har fått komme til ett bedre land enn de var i, ikke ett "Nytt afrika" (Eksempel)
Problemer som norge har feks med a-gjengen og b-gjengen er ett skolegårdsproblem i forhold til hva de har her i england. og verre blir det.
Norge, er, og blir, for tiden og nærmeste tid fremover, ett FANTASTISK land å bo i, og jeg gleder meg UFATTELIG til å komme tilbake, for å bo i england , selvom det er ett ganske "normalt" land , så er norge 3 ganger så herlig å bo i.
Det eneste norge sliter med er at vi ikke har nok problemer for TIDEN , og det fører til at vi omtrent leter etter problemer. I stedet burde norge se på andre land, og ta problemene som evt KAN komme fremover.
Den dagen Norge ser problemer fremover, og retter opp i egne feil, før vi klandrer alt og alle, så blir det himmel på jord.