Ved hvilken temperatur har du feber?

Leser at mange her ikke sender unger med temp på 37,5 i barnehagen. Det er ikke noen regel at temp øker i løpet av dagen, den kan like gjerne gå ned. Skulle jeg holdt meg hjemme hver gang på slik basis hadde jeg hatt mye fravær. Det er jo også allmenntilstanden man skal se på, er den god og den lille har 37,5 så er det sef barnehage. Og barn har gjerne litt høyere temp enn oss voksne uten at de er syke for det. Blir litt matt her inne til tider.

Jeg ligger på 36.5 ca, og vet ikke helt tid jeg blir febersyk.. Men har målt 38 ei gang og da var i fin form (annet en forkjølet, null stemme og rimlig varm i toppen, kald ellers). Så tror nok jeg må opp i nærmere 39 før jeg føler meg febersyk...

Eldstejenta har normaltemp på 35,4 (målte ho til 34,9 og 35,0 ei dag, la til 0,5 grader da) og når ho har hatt feber rundt 38 er ho heilt knekt..
Minstemann har dermed hatt 38 i feber flere ganger, og han blir kun litt slakk da. Men er ellers i fin form, smiler og leker... 

Jeg ligger på 36.5 ca, og vet ikke helt tid jeg blir febersyk.. Men har målt 38 ei gang og da var i fin form (annet en forkjølet, null stemme og rimlig varm i toppen, kald ellers). Så tror nok jeg må opp i nærmere 39 før jeg føler meg febersyk...

Eldstejenta har normaltemp på 35,4 (målte ho til 34,9 og 35,0 ei dag, la til 0,5 grader da) og når ho har hatt feber rundt 38 er ho heilt knekt..
Minstemann har dermed hatt 38 i feber flere ganger, og han blir kun litt slakk da. Men er ellers i fin form, smiler og leker... 

Aner ikke, har nesten aldri feber, og hvis jeg har er det sjelden jeg måler.

Det er jo forskjell på opplevelse og sykdom da.
Hvis man føler seg syk trenger ikke det bety at det er farlig for kroppen.
Det er vel to forskjellige skalaer der, hva som er vondt og hva som er farlig.
Jeg vil tro det som er vondt oppleves veldig forskjellig, mens det som er farlig er mer likt for alle...?

Back
Topp