Vasking av klær

2016baby

Flørter med forumet
Har i dag vaska 4 maskiner med klær til lillemann i magen og skal i måro legga dei på plass.. Er såå kos<3 Men er da virkelig nødvendig og vaska alle nye klær før bruk?:) ka gjer dåke?:)

Her skal alt vaskes for å få ut støv, overskuddsfarge og eventuelle rare lukter ;)
Verste jeg vet er klær og sengetøy som lukter plastpose!

Ja, det er i min verden ganske så nødvendig. Det er mye ugg i nye klær, rester av farger, kjemikalier osv.
Alt som skal i kontakt med babyens hud bør vaskes.

Vasker alt nytt tøy ja, for å være sikker på at det ikke er kjemikalierester. Men bare et kort program på lav temperatur

Her vaskes alt nytt, både til store og små. :)

Vasker alt nytt, bortsett fra yttertøy til oss voksne.

Vasker alt som er nytt bare når han er helt nyfødt, ikke når han blir bittelitt større:) vasker ikke vogn/bilstolpose, yttertøy.

Det er viktig å vaske nytt tøy til både store og små - det inneholder formaldehyd, et kjemikalie som kan gi utslett og allergi. Dette bør vaskes bort. I tillegg er det mye transportstøv, overskuddsfarge og ikke minst bakterier etter fabrikk, transport og lagring. Et kjapt Google søk gir deg oversikten :)

Vask i vei! :) min kollegas datter fikk kjempe-utslett på foten av sokker de hadde glemt å vaske før bruk.

Ja!må vaske alt.Mine har hatt eksem og sånn også så er ekstra nøye. Begge jentene har fått utslett de gangene j har tatt på de klær som ikke er vasket før bruk

jeg vasker ikke nye klær. Har aldri vært noe problem her.

Jeg vasker aldri nye klær til meg selv. Men vi har vasket samtlige av lille sprelle sine nye klær for å få bort sterke fargestoffer, eventuelle kjemikalier osv. Ser for meg at de er så mye mer mottagelige og følsomme i huden enn hva vi voksne er :)

Begynte å vaske alle nye klær når en venninne av meg jobbet på Lindex. Der brukte de nemlig hvite hansker når de pakket ut klærene til butikken. Det var helt sykt hvor mye kjemikalier og slikt det var i klærene. Hanskene ble helt farget. Gjorde de dette uten hansker så tørket huden ut og ble sår. Så da bestemte jeg meg for å vaske gjennom klær før de brukes ;)

Vasker alt for å bli kvitt fargestoffer, støv og drit før de skal i nærheten av huden. Gjør det med mine klær også, minus sokker. De Må ha den nye følelsen! :P

Her var da mången som var enige så da blir fortsatt vasking av klær her hos meg!!:) vasker jo ikje nye klær til meg sjølv men t lillemann så er eg enig i at dei bør vaskast!:)

Vasker bare til nyfødt, opp til 6 mnd kanskje.. Ville nok vasket mer dersom noen av oss hadde hatt reaksjoner på nye klær.

Vasker alt til babyen uansett. Men ikke til nr.1 som nå er tre år. Med mindre det er veldig skarpe farger og lukter veldig nytt. Er jo ikke så ofte det blir helt nye klær, så da tenker jeg at ungen ikke tar skade av å gå i en ny genser i ny og ne..

Så flinke dere er! Jeg har ikke gjort stort jeg!

Back
Topp