Vasker dere rompa til barnet i vasken

Her bruker vi våtservietter først, for så å vaske med klut etterpå. Har aldri vaska henne i vasken, synes det er litt ekkelt at man skal gjøre det i samme vask som vi vasker ansikt og pusser tenner.

Har aldri falt meg inn å spyle av i vasken. Ser for meg at det er rimelig kronglete med mindre man har stor vask med høy kran. Vaska alltid med myk klut og rent vann. Var ikke det nok ble det en tur i dusjen. Hadde ikke reagert om noen syntes det var praktisk å skylle rumpa til en baby i vasken på badet vårt.

Signerer hele denne...

Vi bruker våtservietter. Hadde blitt IRRITERT om noen skylte bæsj ned i vasken min. 2 åringen pusser tennene sine der og det hender hun mistet tannbørsten i vasken. Jeg syns det er frekt med mindre man har fått lov. Hadde min venninnes baby hatt et uhell ville jeg tilbudt våtservietter og tatt frem badebaljen. Hadde lett sagt i fra om at å vaske direkte i vasken eller bruke klut og skylle i vasken er uaktuelt.

Ser ingen problem med å vaske rompa i vasken. Man bruker da å vaske opp etter seg når man er ferdig med noe? Her gjør jeg ikke det, for jeg får ikke til, og ungen er så spinnvill å urolig at det blir veldig vanskelig med bare 2 hender. Min mamma har vasket alle barnebarna å vasken etter en bæsj bleie.

vi gjør ikke det, brukte noen ganger å gjøre det når hun var yngre men tørket alltid vekk det verste først og var mest når det var enten vasken eller dusjen :p
men vi brukte ikke våtservietter på henne før hun ble over året for hun reagerte veldig på det! eneste hun kunne bli vasket med noen ganger var libero sine.
brukte de tørrserviettene på apoteket.

hadde ikke reagert så mye om noen skulle bruke vasken her, så lenge de gikk litt over vasken når de var ferdige så neste mann ikke så rester av avføring i vasken :p

Har gjort det om han er sår, og vi har det litt travelt. Ellers blir det dusjen :)

Unnskyld meg... Men forferdelig ekkelt og lese at dere som spyler bæsje rumper hos andre dere er på besøk hos synes det er helt greit. Det hadde ikke vært greit i mitt hus, sånt kan dere gjøre hjemme hos dere selv!

Ja:) hadde så absolutt ikke reagert om noen hadde gjort det hjemme hos oss!

Unnskyld meg... Men forferdelig ekkelt og lese at dere som spyler bæsje rumper hos andre dere er på besøk hos synes det er helt greit. Det hadde ikke vært greit i mitt hus, sånt kan dere gjøre hjemme hos dere selv!
Så du mener at hvis man er på besøk hos deg og den lille babyen hadde bæsja, så har man måttet dra hjem for å skifte?

Går fint ant å vaske vasken etter bruk ;) Bruk klorin hvis du er redd for litt basselusker.

Så du mener at hvis man er på besøk hos deg og den lille babyen hadde bæsja, så har man måttet dra hjem for å skifte?

Går fint ant å vaske vasken etter bruk ;) Bruk klorin hvis du er redd for litt basselusker.

Ikke vær så dramatisk, da. :P
Er jo bare å tilby våtservietter, tørre servietter man væter i vasken eller en klut. Folk må da få lov til å motsette seg ting i sitt eget hus, og det må da folk tåle når de er på besøk. Andres hus, andres regler.

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei ?:-P ikke til vanlig. Har mått gjort det en gang og da var det virkelig nødsituasjon :-)

Uff, nei :p Har aldri brukt vasken til verken bæsjestump, eller bæsjeklut! Bruker ikke annet enn fuktede engangskluter til bleieskift, uansett hva han har i bleien....
Hadde også syntes det var ekkelt om noen på besøk vasket sin baby i håndvasken vår :p
Hjelper ikke hvor mye man tørker over etterpå, urin, tarmbakterier, håndvask og tannpuss hører ikke sammen ;) Selv om den det kommer ut av er liten og søt, er ikke avføringen det samme :D

Ikke vær så dramatisk, da. :P
Er jo bare å tilby våtservietter, tørre servietter man væter i vasken eller en klut. Folk må da få lov til å motsette seg ting i sitt eget hus, og det må da folk tåle når de er på besøk. Andres hus, andres regler.

Sent from my iPhone using BV Forum
Mine har faktisk blitt sår av både våtservietter og sånne tørre engangsservietter. Det eneste som har fungert her er å skylle i vasken eller bruke myke gaskluter som vi deretter skyller i vasken. Man vasker jo etter seg da! Hadde ikke mine venner tålt det, så hadde vi ikke kunnet besøke dem med barna, men jeg har jo sagt ifra etter at jeg har lånt vasken da, sånn at de har hatt mulighet til å vaske litt ekstra dersom de ikke har stolt på at jeg har vasket godt nok etter meg...

Da ungen var helt liten tok vi alltid å vasket rumpa i vasken ved bæsjebleier både hjemme og borte. Da vi var ferdig og skulle vaske hendene vasket vi over vasken med hånden og håndsåpe. Hun har aldri vært sår i stumpen og jeg er mer fan av rent vann enn disse våtserviettene og andre ting som irriterer huden. Ser ikke poenget med å gni med klut, engangs tørrservietter man bløter selv eller vanlige våtservietter på et nyfødt barn. Om noen mener jeg er frekk som vasker barnet mitt med vann i vasken så ville jeg nok ikke dratt på besøk til dem igjen, for å si det slik...
Ikke reist på besøk til de igjen? Så om du ikke får gjøre som du vil når du er på besøk, så lar du heller være å reise??

Ikke reist på besøk til de igjen? Så om du ikke får gjøre som du vil når du er på besøk, så lar du heller være å reise??
Det er snakk om å vaske en nyfødt baby. Ser ikke forskjell på å skylle en klut og skylle en liten stump. Det går da jammen ann å vaske vasken etterpå, så ja, hvis noen av de jeg pleier å dra på besøk til hadde reagert på at jeg gjorde det, ville det ha betydd at vi har så forskjellig syn på ting her i livet at jeg ikke hadde tatt meg tid til å dra dit igjen. Blir for sært for meg. De anbefaler jo det til og med på sykehuset. Folk er så hysteriske at jeg nesten blir matt. Nyfødt baby, vaske rumpa i vann. Ser virkelig ikke problemet. (Og ønsker ikke å dra inn i denne diskusjonen om det gjelder andre ting jeg "ikke får lov til å gjøre hos andre", for jeg har hittil på mine 32 år ikke vært i en slik situasjon.)

Gjorde det da eldste var liten fordi vi hadde stor vask og jeg vasket alltid vasken etterpå.
Hos andre brukte jeg våtservietter

Vasker med våtservietter.
Jeg synes det er uhøflig å gjøre det hos andre ja. Det er vel ikke akkurat hygenisk? :s
I hvertfall hvis det er snakk om å ikke tørke/vaske noe vekk i forkant.

Eldste brukte jeg bare våtservietter på. Men mini vasket jeg i vasken de første månedene. Var jeg ute og hos andre brukte jeg våtservietter. Nå har jeg en så liten vask at jeg bare kunne gjøre det når han var bitteliten. Syns det var mye enklere å vaske han i vasken enn å styre på med våtserviettene og få bæsj overalt. Faren brukte alltid våtservietter da. Vasking i vasken ble nok for komplisert for han:P

Back
Topp