Vaskemiddel

Mmmills

Betatt av forumet
Hvilket vaskemiddel anbefales til første vask av klærne som skal være i orden til magetrollets ankomst? Og hva med skyllemiddel? Jeg har ikke tørketrommel så klærne blir vell stive uten å benytte seg av det!?

Jeg vet ikke hva som er anbefalt, men jeg bruker det samme som til resten av folket i huset ;) litt fordi jeg tenker det kan godt hende frøkna ikke reagerer noe som helst på vaskepulver/skyllemiddler, og jeg har ikke mulighet til å vaske hennes tøy separat om ikke jeg MÅ ;)
De to andre jentene mine har ikke reagert noe på vaskemiddel, så prøver igjen :)

Vi bruker blenda sensitiv til alle, både vaskemiddel og tøymykner:) Har heller ikke tørketrommel, så jeg bruker tøymykner/skyllemiddel + at jeg strøk alle babyklærne etterpå (kommer nok ikke til å gjøre det etterhvert, men det ble nå første gangen for at klærne skulle bli litt mykere);)

Blenda sensitiv eller neutral til hele huset. Ser ikke grunn til å bruke vaskemiddel med parfyme til noen av oss. Bruker veldig sjelden skyllemiddel.

Brukte Blenda Sensitiv vaskemiddel samt skyllemiddel helt til jeg så testen TV2 Hjelper deg nylig foretok hvor Rema 1000 sitt eget vaskemiddel kom best ut. Det er også uten parfyme og anbefalt av Norges Astmaforbund ☺️ -i tillegg til at det er mye billigere :)

Har brukt Blenda Sensitiv på det jeg har vasket opp til nå. Ikke brukt skyllemiddel og heller ikke tørketrommel, men klærne har ikke blitt stive og ekle fordi :-)

Jeg bruker blenda sensitiv siden jeg har en med atopisk eksem i hus. Bruker ikke tøymykner og har ikke tørketrommel. Syns ikke de blir SÅ stive disse klærne.

Bruker neutral, har neutral skyllemiddel, men ikke brukt det siden vi har tørketrommel :)

Har atopisk eksem selv, så er veldig nøye med å bruke parfymefritt på alt, og bruker aldri tøymykner(den sliter visst uansett på tøyet). Akkurat nå bruker jeg blenda flytende til både hvitt og farget(vet ikke hvor bra det fungerer på hvitt tøy egentlig) og Milo parfymefri.

Et tips forresten hvis du sliter med at tøyet/maskinen lukter surt: kjør maskinen jevnlig på koketemperatur. Jeg kjører alltid sengetøy på 95 grader så har ikke det problemet. Men mamma vasker bare på max 60 grader og sliter med sur vask.

Brukte Blenda Sensitiv vaskemiddel samt skyllemiddel helt til jeg så testen TV2 Hjelper deg nylig foretok hvor Rema 1000 sitt eget vaskemiddel kom best ut. Det er også uten parfyme og anbefalt av Norges Astmaforbund ☺️ -i tillegg til at det er mye billigere :)
Vi bruker det til rema1000, koster 5kr flasken;)

Jeg vet ikke hva som er anbefalt, men jeg bruker det samme som til resten av folket i huset ;) litt fordi jeg tenker det kan godt hende frøkna ikke reagerer noe som helst på vaskepulver/skyllemiddler, og jeg har ikke mulighet til å vaske hennes tøy separat om ikke jeg MÅ ;)
De to andre jentene mine har ikke reagert noe på vaskemiddel, så prøver igjen :)
Jeg vurderer også det nemlig. ;-) Skulle bare se om det var fy-fy! :-P

Fantastisk! Synes det er unødvendig at det koster rundt 50-lappen for en liten boks blenda liksom. Rema 1000 kanskje da!? :-)

Har atopisk eksem selv, så er veldig nøye med å bruke parfymefritt på alt, og bruker aldri tøymykner(den sliter visst uansett på tøyet). Akkurat nå bruker jeg blenda flytende til både hvitt og farget(vet ikke hvor bra det fungerer på hvitt tøy egentlig) og Milo parfymefri.

Et tips forresten hvis du sliter med at tøyet/maskinen lukter surt: kjør maskinen jevnlig på koketemperatur. Jeg kjører alltid sengetøy på 95 grader så har ikke det problemet. Men mamma vasker bare på max 60 grader og sliter med sur vask.
Lurt det du nevner! Gjør det faktisk slik selv. :-) Var i grunn litt redd for at klærne skulle bli stive og ekle, men det ser ut til at de mest sannsynlig ikke blir det likevel. ;-)

Jeg vurderer også det nemlig. ;-) Skulle bare se om det var fy-fy! :-P
Hehe, ikke fyfy i mine øyne ihvertfall. Jeg tenker litt at om unger ikke blir eksponert for ulike ting ( Harmløse ting da) som feks litt parfyme, så vil de slite litt ekstra når de blir større og brått blir eksponert. Det samme gjelder matvarer. Yngste her reagerte litt på Sitrus frukter når hun var helt liten, hun fikk da litt utslett rundt munnen og litt bleieutslett. Men jeg sa til de i barnehagen at hun bare skulle fortsette å få Littegranne, for utslettet plaget henne ikke. Nå i dag når hun er 4 år så tåler hun Sitrus kjempebra :)

Bruker blenda og neutral :) milo på ulltøy :)

Fantastisk! Synes det er unødvendig at det koster rundt 50-lappen for en liten boks blenda liksom. Rema 1000 kanskje da!? :)

Rema 1000 sitt kom både best ut på vaskeresultat, er billig og uten parfyme så det får jo ikke blitt bedre enn det! ☺️

Back
Topp