Vaskemaskin

Kjører maskinrens en gang i blant :) Og passer på at våte klær ikke blir liggende i maskinen. Prøver også å unngå at det blir mange 30-/40-gradere etter hverandre.

Eddik bruker jeg aldri i maskinen, men hender en sjelden gang jeg ligger klær i bløtt med eddik.

Jeg vasker 30/40 og 60/90 om hverandre, ihvertfall. Prøver å vaske mest på 60, men MÅ vaske på 90 innimellom (moppefiller og sengeklær ihvertfall).

Hvor ofte renser dere den? Vasker dere ofte tøy på 90grader?

Igår merket jeg en vond lukt fra maskin og tøy etter jeg hadde vasket en vask. Jeg har nå hevet i vaskepulver og satt den på 90grader for å se om det kan hjelpe :)

Jeg bruker eddik til vanlig istedenfor skyllemiddel, men når jeg googlet rens av maskin så stod det at man ikke burde bruke eddik. Hvis det skjer noe med den, så risikerer man å ikke få igjen på garantien :eek:
Nå har vi en gammel maskin, men tenker på den gang vi skal kjøpe ny :confused:
Ha jeg renser aldriiii... :hilarious: Men setter på en tom maskin i ny og ne og vasker sengetøy på 90 grader 2 ganger i mnd minst.:happy:

Jeg vasker på 90 grader flere ganger i uka. :D Mannen synes det burde holde med 60 men jeg klarer ikke å la være. :hilarious:Renset maskinen nå før jeg vasket babytøyet. Ellers har jeg ingen fast rutine på rensingen men tar det litt som jeg føler på. Alltid døren åpen, vasker ofte såpekammeret og sjekker gummiringen.

Jeg vasker på 90 grader flere ganger i uka. :D Mannen synes det burde holde med 60 men jeg klarer ikke å la være. :hilarious:Renset maskinen nå før jeg vasket babytøyet. Ellers har jeg ingen fast rutine på rensingen men tar det litt som jeg føler på. Alltid døren åpen, vasker ofte såpekammeret og sjekker gummiringen.

Jeg pleier å ha døren åpen, men såpekammeret og gummiringen må snart vaskes:)

Back
Topp