Vaske smokker

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Smokkene kokes jo før første bruk, men hvor ofte skal man rengjøre dem videre?

Står på mam boksene at de bør steriliseres annenhver dag☺ sikkert lurt å skylle hvis den havner på gulvet mellom steriliseringene. Her har vi en suttenekter, så slapp visst (dessverre) den problemstillingen denne gangen...

Står på mam boksene at de bør steriliseres annenhver dag☺ sikkert lurt å skylle hvis den havner på gulvet mellom steriliseringene. Her har vi en suttenekter, så slapp visst (dessverre) den problemstillingen denne gangen...

Leste nylig at det var var bedre å stikke dem i egen munn enn å skylle dem. :p Klart, er den veldig hårete eller slikt skyller jeg jo først, og hvis jeg har spist noe som antakeligvis vil sette smak på smokken så stikker jeg den ikke i min munn først, men ellers gjør vi det slik. Gjerne om natta også, hvis smokken er kald, for å varme opp litt og få ham til å ta den :p

Vi pleier å bruke smokkene i 1-2 dager, steriliserer i micro. :)

Takk for svar! Har helt glemt tanken på å sterilisere dem jevnlig, helt til mini i dag plutselig nektet å ta den ene smokken, men fint tok den andre som var helt lik :P Smakte sikkert gammel sur melk av den første :P

Takk for svar! Har helt glemt tanken på å sterilisere dem jevnlig, helt til mini i dag plutselig nektet å ta den ene smokken, men fint tok den andre som var helt lik :P Smakte sikkert gammel sur melk av den første :P

Tenkte ikke over det første uka jeg heller [emoji23] uvant med slikt, og litt ammetåke [emoji849][emoji56]

Jeg har noen smokker å velge i, hiver den i kjeften min om den faller i golvet, skyller den om den er skitten og steriliserer når jeg finner dem igjen.
Ligger litt overalt [emoji38]

Koker de 4-5ganger i uken.

Om hun hadde tatt smokk hadde jeg gjort det på samme måte som utstyret jeg gir medisin med. Koker en gang om dagen og skyller i kokende vann fra vannkoker mellom bruk

Jeg har bare vasket de i oppvaskmaskinen på 70 grader daglig/annenhver dag. Blir de ikke kokt da? :eek:

Leste nylig at det var var bedre å stikke dem i egen munn enn å skylle dem. :p Klart, er den veldig hårete eller slikt skyller jeg jo først, og hvis jeg har spist noe som antakeligvis vil sette smak på smokken så stikker jeg den ikke i min munn først, men ellers gjør vi det slik. Gjerne om natta også, hvis smokken er kald, for å varme opp litt og få ham til å ta den :p

Vi pleier å bruke smokkene i 1-2 dager, steriliserer i micro. :)

Det har jeg også gjort avogtil, men tenker det er dumt om jeg feks har drukket Pepsi max så får han det i seg :p

Har lest at man ikke skal putte de i munnen. Jeg kommer heller til å ha med litt ekstra smokker ut på tur :)
Det er etter de har fått tenner, fordi da kan karies fra våre munner komme på tutten og inn i munnen deres og dermed skade tennene deres :) Før det kan mor og far fint putte smokken deres i munnen før den gies til baby :)

Back
Topp