Vaske og ryddedilla?

Julemoms

Elsker forumet
Sensommerbarna 2019
Junilykke 2022
Her vaskes, ryddes og ommøbleres det for harde livet. Andre som nylig har begynt å skulle ordne og rydde både her og der?

Blant annet er roteskuffene ordnet ( og vasket) , soverommet ommøblert for å få plass til bedsidecrib ++ tilogmed huset har fått seg en utvendig vask :hilarious:

Jada, i full sving her også :hilarious: Nå er jeg ganske OCD fra før, så det meste er ganske ryddig og organisert. Men hittil har kjøleskap, grill, vaskerom, vinduer og soverom fått gjennomgå. Går bare for ett prosjekt per dag, både fordi jeg blir sliten, men også for at permisjonen frem til baby kommer ikke skal bli grusomt lang og kjedelig :p

Jada, i full sving her også :hilarious: Nå er jeg ganske OCD fra før, så det meste er ganske ryddig og organisert. Men hittil har kjøleskap, grill, vaskerom, vinduer og soverom fått gjennomgå. Går bare for ett prosjekt per dag, både fordi jeg blir sliten, men også for at permisjonen frem til baby kommer ikke skal bli grusomt lang og kjedelig :p
Kjenner meg igjen! Har vaskedilla til vanlig og, men, har greid å bli litt flinkere til å vaske mindre for hver unge som har komt :smug: Men, nå må jeg bare vaske, styre og ordne på, så mye jeg orker. Lurt med bare et og et prosjekt :p

Jeg har overhodet ingen vaskedilla til vanlig, men nå er flisene på badet skrubbet, boden helt tømt for klær og sko (donerte nesten 30 poser) og om øblert, fryseren tømt og aviset, innvendig bod organisert og klesskap ryddet og sortert the Kon-Mari Way. Samboeren nyyter det mens det varer, ettersom han vanligvis er mye mer ryddig enn meg :hilarious:

Jeg har også vaskedilla til vanlig, men det tar litt av nå :p vasket samtlige tekstiler i hele huset. Sofaen (tok 4 dager å vaske alle trekkene), alle tepper er renset eller byttet ut, vasket kappelakenet på senga, alle rom er vasket og støvsuges jevnlig, alle vinduer, alle babyklær, ryddet boden ute, kastet masse søppel, omorganisert vaskerommet og ommøblert soverommet, innredet stua på nytt mange ganger, plantet nytt ute i bed og potter, mannen maler huset.... lista fortsetter. I går skrubbet jeg badet med lupe og har ligget rett ut med verkende rygg siden. Huff :p Man blir jo helt koko.

Jeg har også vaskedilla til vanlig, men det tar litt av nå :p vasket samtlige tekstiler i hele huset. Sofaen (tok 4 dager å vaske alle trekkene), alle tepper er renset eller byttet ut, vasket kappelakenet på senga, alle rom er vasket og støvsuges jevnlig, alle vinduer, alle babyklær, ryddet boden ute, kastet masse søppel, omorganisert vaskerommet og ommøblert soverommet, innredet stua på nytt mange ganger, plantet nytt ute i bed og potter, mannen maler huset.... lista fortsetter. I går skrubbet jeg badet med lupe og har ligget rett ut med verkende rygg siden. Huff :p Man blir jo helt koko.
Skulle ikke du slappe av mer? o_O:p

Jeg har overhodet ingen vaskedilla til vanlig, men nå er flisene på badet skrubbet, boden helt tømt for klær og sko (donerte nesten 30 poser) og om øblert, fryseren tømt og aviset, innvendig bod organisert og klesskap ryddet og sortert the Kon-Mari Way. Samboeren nyyter det mens det varer, ettersom han vanligvis er mye mer ryddig enn meg :hilarious:
Fryser ja, der minnet du meg på noe! :D

Haha, jeg skrubbet visse deler av dusjen med tannbørste forrige uke :hilarious:
Er det dyrt å rense tepper?

Haha, jeg skrubbet visse deler av dusjen med tannbørste forrige uke :hilarious:
Er det dyrt å rense tepper?

Man skal ikke kimse av effekten av en tannbørsteskrubb :joyful:

Det koster jo litt å rense, men det er ikke noe man gjør så ofte. Vi betalte 800kr for å få renset et mellomstort flossteppe. Han skulle ha 1200kr for to - mer rabatt jo flere tepper. Det var inkludert henting og levering hjemme - ikke så verst synes jeg :) Vi har jo hunder, så tanken var å få vekk eventuelle rester av hundenes «herlige» påfunn før baby kommer :p Ble veldig fornøyd. Endte likevel med å bytte ut to av teppene i stua også da, men det er fordi jeg er interiørnørd som elsker å dille med design og sånt.

Kjenner veldig på det der jeg også. Vi driver med oppussing og alt er bare rot hjemme. Nå har samboeren min sendt meg avgårde på ferie for at jeg ikke skal anstrenge meg så mye. Snille han. Kjenner på at jeg har veldig lyst til å vaske og lage system hjemme, men alt er så kaos enda ar jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Håper alt kommer mer på plass til babyen kommer. Da trenger jeg å ha litt mer orden rundt meg og lille.

Her er vi mer eller mindre ferdig med en større oppussing hjemme, men gjenstår fremdeles mye egeninnsats! Nå går det derfor i litt maling, vasking (altså, vinduene har jo aldri sett blankere ut :rolleyes:), vasking av babytøy osv. Men føler meg egentlig ganske avslappet :p
Får ikke skurt hele huset uansett siden noen rom fremdeles har litt småtteri som gjenstår :banghead:

Vasker alt nå jeg også! Var sånn sist svangerskap også. Siste uka hadde vi ikke en skitten sokk i hus så det var like før jeg tok klær ut av skapet for å vaske de..

Kjenner veldig på det der jeg også. Vi driver med oppussing og alt er bare rot hjemme. Nå har samboeren min sendt meg avgårde på ferie for at jeg ikke skal anstrenge meg så mye. Snille han. Kjenner på at jeg har veldig lyst til å vaske og lage system hjemme, men alt er så kaos enda ar jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Håper alt kommer mer på plass til babyen kommer. Da trenger jeg å ha litt mer orden rundt meg og lille.
Alt går uansett, babyen kommer uansett :) skal se du rekker litt før og :)

Her er vi mer eller mindre ferdig med en større oppussing hjemme, men gjenstår fremdeles mye egeninnsats! Nå går det derfor i litt maling, vasking (altså, vinduene har jo aldri sett blankere ut :rolleyes:), vasking av babytøy osv. Men føler meg egentlig ganske avslappet :p
Får ikke skurt hele huset uansett siden noen rom fremdeles har litt småtteri som gjenstår :banghead:
Vasket ferdig babyklær for lenge siden så vurderer å vaske i str 68 senere i dag, så vet jeg hva jeg har der og :smiley-chores011

Vaske- og bakedilla i full sving :laughing002 Stuen, gang og bad er helt vasket og ryddet. Kommoden har fått seg en skikkelig opprydding og omorganisering. Barnerommet har vært klart en liten stund og babyklærå ble vasket sist uke. Idag har det gått i siste vaskefinish på badet og er i full gang med kanelboller :angelic: Også fått skrudd sammen diverse småting som vugge og lekegrind til stuen (har 2 katter så vi vil bruke lekegrind som et sted hvor han lille kan slappe av uten at kattene legger seg oppi han). Helgen skal brukes til litt rydding på vårt soverom og litt rydding av gangen i 2 etg:hilarious: Føler meg mer tilfreds for hver til som blir ryddet! :D

Vaske- og bakedilla i full sving :laughing002 Stuen, gang og bad er helt vasket og ryddet. Kommoden har fått seg en skikkelig opprydding og omorganisering. Barnerommet har vært klart en liten stund og babyklærå ble vasket sist uke. Idag har det gått i siste vaskefinish på badet og er i full gang med kanelboller :angelic: Også fått skrudd sammen diverse småting som vugge og lekegrind til stuen (har 2 katter så vi vil bruke lekegrind som et sted hvor han lille kan slappe av uten at kattene legger seg oppi han). Helgen skal brukes til litt rydding på vårt soverom og litt rydding av gangen i 2 etg:hilarious: Føler meg mer tilfreds for hver til som blir ryddet! :D
Wow, du står på!
Vi har og katt så har fått opp lekegrind i stua her og. Er mer redd om natta, om katten vil legge seg over mini, er så ultrakosete :cat:

Wow, du står på!
Vi har og katt så har fått opp lekegrind i stua her og. Er mer redd om natta, om katten vil legge seg over mini, er så ultrakosete :cat:

Mjaa litt her og litt der:happy: vært regn her de siste dagene så temperaturen er til å overleve. Senere neste uke skal jo temperaturen stige igjen her på Vestlandet så da blir det nok ikke mye arbeid :cool:

Vi startet allerede med å sperre kattene ute fra både barnerom og vårt soverom for en måned siden, slik at vi slipper å tenke på de om natten. Har foreløpig en eske oppi vuggen og legger et par ting oppi lekegrinden om natten for å unngå at de bruker de som seng. Håper at når ungen komme så forstår de til slutt at det er hans, og ikke en seng til de :hilarious:

Drevet på en stund. Jeg blir gal av å være gravid. Hehe. Ommøblerer stua og kjøpt ny sofa. Gjort om rommene 2 ganger. Den siste gangen ble det spesial bygget køyeseng til barna av mannen og en kompis av oss. Skal ordne opp i litt akvarier og bli helt ferdige med rommene når vi kommer hjem fra ferie. Har også kjøpt inn plater til veggene på kjøkkenet og revet flisene på den ene siden, noe barna også kunne gjøre da det har skjedd noe og alle er løse. Skal også ha flere hyller på badet. Rette opp terrassen som er litt skeiv fordi den ene pilaren har sunket litt. Trur det er for kort tid til termin med 2 barn hjemme og mannen på jobb fra mandag.

Back
Topp