Vaske babytøy

Jeg satt først alt jeg fikk, arvet og kjøpte bare bort i poser. Men så tenkte jeg på om jeg blir dårlig jeg... Var dårlig fram til uke 24... Å hvis jeg blir så dårlig som jeg har vært orker jeg nesten ingenting... Men nå føler jeg meg ganske bra og har bestemt meg for at alt som er gjort er bra! (For min del da) så nå er vi nesten ferdig med å pusse opp babyrom og nesten alle klær er vasker og puttet i skap og skuffer :) Mangler fortsatt endel ting, men prøver å få unna det jeg kan :)

Vi og holder på å pusse opp barnerommet i nye huset. Skal flytte inn i oktober, so tenker eg begynner med sånt då!:) Har ikkje brukt blenda sensitiv tidligare, so har tenkt å begynne å vaske våre klær med det no!:)

Gikk gjennom alt arvetøy, tøy vi allerede har fått/kjøpt, sortert disse etter størrelse og lagt de i små poser. Tenker å vaske først når barnerommet er helt klart etter oppussing og etter hvert som vi får brukt for større størrelser :) Har foreløpig kun fra str. 50-68 + tre plagg til hun blir nærmere 9-12 mnd.

Nå har jeg faktisk endt med å begynne så smått. Fant ut at jeg hadde null oversikt over hva jeg har og ikke har. Fant ut at jeg både hadde for få laken og at jeg mangler både jakker, sokker og strømpebukser i liten størrelse, så det var egentlig fint at jeg begynte så smått. :)

Har begynt å legge ned 50-56, 62 og 68 i skuffene, og resten har jeg begynt å merke og lagt i en kasse på loftet. :)

Jeg vasket de klærne som babyn vil arve i fra min elste for 2 mnd siden men ønsker å vaske de 2 ganger siden de har liggi i boden i mange år
De nye klærne jeg har kjøpt henger fortsatt lappen på

Nå har jeg vasket den aller første maskinen med baby klær til de to små :-) Bare str 50 og 56 da, mest for å få oversikt over hva vi trenger som vi ikke har :-)

Må skaffe ny kommode til klærne til ettåringen først, så stellekommoden blir ledig til de nyvaskede babyklærne. Så venter med vask til jeg kan legge alt rett på plass :-)

Har vasket alt jeg har nå i str 50-62. Greit å få litt oversikt.

Back
Topp