Vaske babytøy

Cowgirl

Forumet er livet
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
♡Novemberhjerter 2025♡
Når begynner dere å vaske babytøyet?

Jeg pusser opp barnerommet nå, og tenker når alt er klart så begynner jeg å vaske og legge i kommoden. Ca i starten av september:p
Frister ikke å sette inn poser med babytøy på det nye rommet liksom:)

Her har jeg tatt ut klærne til storesøsteren for å se hva jeg har og hva jeg mangler. Skal og vaske de engang idag, siden de har stått i garasjen. Så blir det w

Jeg har vasket alt allerede x)
Begynner veldig tidlig med alt denne gang siden sist fikk jeg ikke begynt permisjonen før storesøster meldte sin ankomst og da var ingenting klart xD

Her fikk jeg det nyvasket tilbake fra utlån, så det ligger allerede i skapet :)

Det meste er allerede vasket etter sist, og har vært godt pakket ned og lagret. Det vi har kjøpt inn blir nok ikke vasket helt enda

Tenkte å gjøre det ca to måneder før. :) Da har det nyoppussede rommet fått luftet seg godt også.

Vasker etterhvert som det dumper ned i postkassa jeg. Ser ikke helt noe vits i å vente? Godt med alt som er unnagjort, og har ikke ubegrenset tørkekapasitet heller, så da er det greit å ta det etterhvert. Nå skal det også nevnes at vi skal bruke tøybleier som må vaskes inn sånn ca 6 ganger før bruk også da, så maskina får ikke mye ro i utgangspunktet.

Jeg har nå vasket ferdig alt av klær som jeg skal bruke etter storebror. Så det er brettet å lagt på plass. Syns det var godt å få det unnagjort og tror vel ikke det blir så møkkete av å ligge i skuffene 15 ukers tid :P

Sniker fra desember. Har en full maskin gående nå :p nå få oversikt over hva vi har og hva vi mangler, slik at jeg kan ønske/arve resten av familie.

Vi har så langt bare sortert de forskjellige str og lagt de i kasser med lokk og skrevet str på hver, så jeg må gå gjennom hva jeg har til gutt og til jente også ønske oss resten evt kjøpe litt og litt inn :-) Jordmoren hvor jeg går til er på det ene senteret her med oss så da kan jeg ta to fluer i en smekk når jeg er hos hun ellers har man jo disse kjøpesentrene i Bergen sentrum når jeg har time på Haukeland for det er mange muligheter :-) Vet ikke hvor stor de vil bli så jeg tørr ikke helt å kjøpe så mye i hver størrelse :-) Har ikke vasket noe ennå men regner med det blir gjort så fort vi finner ut hva skap de skal få :-D Har ikke helt bestemt oss :-)

Jeg har ikke sjangs til å gjøre noe som helst med klærne før jeg går ut i permisjon, slutten av oktober. Har så lite energi, og jobber 100%, samtidig er samboeren borte til sent på natt hver dag og for å ikke være mye alene lager jeg avtaler med venninner på hverdagene. Foreløpig har vi ikke mulighet til å lage barnerom heller, så det jeg har fått ligger i en stor pose, litt sortert i mindre poser i gangen. Håper vi rekker å pusse opp soverommet før slutten av oktober, da kan jeg vaske og legge i skuffer og skap på nytt soverom :-)
Drømmer om nytt hjem med plass til alle lekene og alle andre fine praktiske ting vi har fått av venner...
Leser om dere som til og med pynter barnerom, har kommet så langt, ser så koselig ut!! :)

Jeg kommer ikke til å vaske noe før slutten av svangerskapet. Vil ikke ha klær liggende i skap i måneder og støve ned sånn at jeg må vaske det på nytt igjen :p

Kjem sikkert til å begynne i oktober en gang med å vaske klær. Litt fordi vi bur i oppussingsobjekt og lager splitter nytt bad/vaskerom , men også fordi eg vil ha noko å gjøre på når det nærmer seg ;)

Håper å få litt råd fra flinke damer her. Her har jeg vasket denne strikket kjolen til storesøster som den lille skulle arve. Har vasket med Milo og ullprogram og lagt til tørk, men så finner jeg disse flekkene. Hva er det? ImageUploadedByBV Forum1471447101.019948.jpghva gjør jeg for å fjerne dette ?

Håper å få litt råd fra flinke damer her. Her har jeg vasket denne strikket kjolen til storesøster som den lille skulle arve. Har vasket med Milo og ullprogram og lagt til tørk, men så finner jeg disse flekkene. Hva er det? Vis vedlegget 191968hva gjør jeg for å fjerne dette ?
Hvis du ikke har vaska det med noe annet som har smitta av, så kan det se ut som om det har skjedd en feil med innfarginga av garnet fra produsenten som har gjort at noe av fargen har gått ut av garnet ved vask. Det er skjer ikke ofte, men jeg har sett andre har skrevet om det. Foreslår at du kontakter produsenten og viser bildet. De er etter det jeg har lest veldig behjelpelige når sånt skjer og tilbyr ofte å omfarge hele plagget for deg.

Hvis du ikke har vaska det med noe annet som har smitta av, så kan det se ut som om det har skjedd en feil med innfarginga av garnet fra produsenten som har gjort at noe av fargen har gått ut av garnet ved vask. Det er skjer ikke ofte, men jeg har sett andre har skrevet om det. Foreslår at du kontakter produsenten og viser bildet. De er etter det jeg har lest veldig behjelpelige når sånt skjer og tilbyr ofte å omfarge hele plagget for deg.
Åååå, vi fikk det i gave så har nok ikke produsenten. Men da kan det faktisk være tilfelle for alle andre rosa plaggene kom hele og fine ut :( . Så utrolig synd for jeg likte den virkelig

Åååå, vi fikk det i gave så har nok ikke produsenten. Men da kan det faktisk være tilfelle for alle andre rosa plaggene kom hele og fine ut :( . Så utrolig synd for jeg likte den virkelig
Skjønner. Du kan alternativt prøve å farge den selv som en siste utvei. Ikke noe problem å få kjøpt farge og slikt på nett. Det koster ikke veldig mye. Jeg har farget mye garn, men aldri forsøkt å omfarge et plagg, så vet ikke hvordan resultatet evt vil bli. For farging trenger du ei gryte som ikke brukes til matlaging mer og som rommer ca. 4-5 liter med vann + ønsket fargepulver og eddik. Det følger med bruksanvisning når du kjøper farger.

Skjønner. Du kan alternativt prøve å farge den selv som en siste utvei. Ikke noe problem å få kjøpt farge og slikt på nett. Det koster ikke veldig mye. Jeg har farget mye garn, men aldri forsøkt å omfarge et plagg, så vet ikke hvordan resultatet evt vil bli. For farging trenger du ei gryte som ikke brukes til matlaging mer og som rommer ca. 4-5 liter med vann + ønsket fargepulver og eddik. Det følger med bruksanvisning når du kjøper farger.
Det hørtes ikke så bra ut for en sensitiv nyfødt hud. Men takk for tipset :)

Back
Topp