Vaske babyklær

Vi har alltid tromlet babyklærne før, men ble jammen usikker når jeg i dag sammenlignet klærne fra storesøster og de jeg har kjøpt nå. Vet ikke om det kun er at de er vasket eller om det er trommelen sin feil, men de var en del mindre :rolleyes: ellers syns jeg ikke de klærne vi hadde lagret var noe slitte, det rekker de jo ikke bli selv med trommel, men lurer litt på krympingen :eek:
Hmm...håper det ikke krymper mye.
 
Jeg kommer nok ikke til å vaske klærne før September tror jeg, er utrolig avslappet med dette svangerskapet :hilarious:

Men pr nå har vi babyklær i mange plastkasser, så skal sortere og merke kassene etter størrelser - blir nok gjort etter ferien :)
 
Vi hadde allerede alt sortert etter størrelse i plastkasse før storebror og har vært flinke til å vakse og fylle kassene igjen etter det så alt er rent og ferdigsortert.
Gleder meg til å bruke de minste plaggene igjen!
 
Jeg har vasket alt babytøyet nå de siste dagene. Alt etter kommende storebror ble vasket før det ble pakket ned, men jeg syntes det var greit å vaske alt på nytt for det. Jeg blir bare verre og verre i bekkenet, og jeg husker at jeg sist gang kunne ønske jeg ikke hadde drøyd så lenge med å ordne ting klart. Skulle liksom "spare" det for det var så koselig. Tror jeg skal prøve å gjøre så mye klart som jeg kan fra nå (det som er mulig å få klart så tidlig da selvfølgelig).
 
Henger dere babyklærene opp eller bruker dere tørketrommelen?
Her tromles det meste, bortsett fra ull og enkelte finklær hvis jeg husker å ta det ut fra resten av vasken før tromling :p I starten var jeg mer selektiv med hva jeg tromlet, men med en barnehagegutt som fort bruker et par klessett om dagen, MÅ alt bare gå i trommelen, for vi har ikke plass til tørkestativ overalt. Og jeg sliter nok med å holde tritt med vasken om jeg ikke også må bruke tid på å henge opp klærne :p
 
Jeg har vasket alt babytøyet nå de siste dagene. Alt etter kommende storebror ble vasket før det ble pakket ned, men jeg syntes det var greit å vaske alt på nytt for det. Jeg blir bare verre og verre i bekkenet, og jeg husker at jeg sist gang kunne ønske jeg ikke hadde drøyd så lenge med å ordne ting klart. Skulle liksom "spare" det for det var så koselig. Tror jeg skal prøve å gjøre så mye klart som jeg kan fra nå (det som er mulig å få klart så tidlig da selvfølgelig).

Akkurat det jeg tenker :) Har begynt nå for å få det unna og vasker alt igjen :rolleyes:
 
Her tromles det meste, bortsett fra ull og enkelte finklær hvis jeg husker å ta det ut fra resten av vasken før tromling :p I starten var jeg mer selektiv med hva jeg tromlet, men med en barnehagegutt som fort bruker et par klessett om dagen, MÅ alt bare gå i trommelen, for vi har ikke plass til tørkestativ overalt. Og jeg sliter nok med å holde tritt med vasken om jeg ikke også må bruke tid på å henge opp klærne :p
Jeg ender nok opp med å gjøre det samme. Blir uansett mykere også med trommel.
 
Jeg har vasket alt babytøyet nå de siste dagene. Alt etter kommende storebror ble vasket før det ble pakket ned, men jeg syntes det var greit å vaske alt på nytt for det. Jeg blir bare verre og verre i bekkenet, og jeg husker at jeg sist gang kunne ønske jeg ikke hadde drøyd så lenge med å ordne ting klart. Skulle liksom "spare" det for det var så koselig. Tror jeg skal prøve å gjøre så mye klart som jeg kan fra nå (det som er mulig å få klart så tidlig da selvfølgelig).
Akkurat sånn tenker jeg også, så det er deilig å ha vasket alt. Jeg vasket alt før jeg pakket det ned men disse vakuumposene til Clas ohlson legger igjen en skikkelig plastlukt :dead:
 
Jeg ender nok opp med å gjøre det samme. Blir uansett mykere også med trommel.
Ja, det er helt sant! Det var et par av de gamle babyklærne som var litt ekle og stive, men en runde i trommelen gjorde de så gode og myke :)
 
Akkurat sånn tenker jeg også, så det er deilig å ha vasket alt. Jeg vasket alt før jeg pakket det ned men disse vakuumposene til Clas ohlson legger igjen en skikkelig plastlukt :dead:
Det kan jeg levende se (og lukte) for meg :hilarious: Her har det vært oppbevart i ymse plastbokser og esker både på et soverom, men også i støvete kjeller. Så syntes det var greit å få det vasket. Dessuten hadde noe av en eller annen grunn fått noen gule flekker på seg, og det meste ble borte med vask :)
 
Tenker jeg setter i gang på (eventuelle, gud forby) regnværsdager i juli :)
 
Sniker litt fra november, men ikke begynt å vaske opp enda nei, termin 3.november.
Men til dere som lurer på tørketrommel, ville ikke brukt. Klærne blir unødvendig slitt, og krymper en del.
Holder seg finere i fasongen og størrelsen ved å henge opp er erfaringen min fra de 3 andre ungene :happy: kjedelig å måtte handle mer, fordi klærne er krympet :angelic:
 
Sniker litt fra november, men ikke begynt å vaske opp enda nei, termin 3.november.
Men til dere som lurer på tørketrommel, ville ikke brukt. Klærne blir unødvendig slitt, og krymper en del.
Holder seg finere i fasongen og størrelsen ved å henge opp er erfaringen min fra de 3 andre ungene :happy: kjedelig å måtte handle mer, fordi klærne er krympet :angelic:
Det hjelper lite for oss som ikke har plass til å henge opp selv med bare ett barn. Og jeg hadde ikke hatt sjans i havet til å "runde" klesvasken hvis jeg også skulle brukt tid på å henge opp. Så her får det heller bare bli slitt gitt :rolleyes:
 
Vasket alt av babyklær i går. Str 44 - 56.
Henger opp, da jeg ikke vil at klærne skal krympe.
 
Sniker litt fra november, men ikke begynt å vaske opp enda nei, termin 3.november.
Men til dere som lurer på tørketrommel, ville ikke brukt. Klærne blir unødvendig slitt, og krymper en del.
Holder seg finere i fasongen og størrelsen ved å henge opp er erfaringen min fra de 3 andre ungene :happy: kjedelig å måtte handle mer, fordi klærne er krympet :angelic:
Jeg ser den. Greia som gjør at jeg velger å tromle til min, er at jeg ikke ønsker å bruke tøymykningsmiddel. Og da blir jo klærne så harde om jeg ikke tromler dem.
 
Det hjelper lite for oss som ikke har plass til å henge opp selv med bare ett barn. Og jeg hadde ikke hatt sjans i havet til å "runde" klesvasken hvis jeg også skulle brukt tid på å henge opp. Så her får det heller bare bli slitt gitt :rolleyes:

Den ser jeg ja :happy: bare kjedelig når ting krymper så mye.
Lånte noe tøy sist, og der var ting 1-2 str mindre pga tørketrommel. Endte opp med å ikke bruke noe av det fordi det var for smått når jeg fant det frem.
Er man klar over det, så er det jo ikke krise. Da må man bare sortere etter str på plagget og ikke hva str det er merket som.
 
Jeg ser den. Greia som gjør at jeg velger å tromle til min, er at jeg ikke ønsker å bruke tøymykningsmiddel. Og da blir jo klærne så harde om jeg ikke tromler dem.

Finnes jo de tøymyknerene som er uten parfyme.
Bruker bare bitte litt tøymykner her. Men blir vel å bruke det til mini også, siden resten av familien sine klær vaskes med tøymykner.
Føler jeg drukner i klesvask, med en 2 åring, og to i puberteten :hungover: og blir jo ikke mindre av at det kommer enda en :angelic:
 
Finnes jo de tøymyknerene som er uten parfyme.
Bruker bare bitte litt tøymykner her. Men blir vel å bruke det til mini også, siden resten av familien sine klær vaskes med tøymykner.
Føler jeg drukner i klesvask, med en 2 åring, og to i puberteten :hungover: og blir jo ikke mindre av at det kommer enda en :angelic:
Åh, Jeg føler jo at jeg drukner, og vi er bare meg og gutten. Du må da vaske kontinuerlig hele døgnet? :p
 
Åh, Jeg føler jo at jeg drukner, og vi er bare meg og gutten. Du må da vaske kontinuerlig hele døgnet? :p

Haha! Vasker vel i snitt 2 klesvasker per dag. Men i går vasket jeg vel 3 maskiner, og det blor vel 4 i dag :bag: maskinen går gjevnt ja. Ulempen med å ikke tørke alt i trommel er jo at det bruker tid på å tørke også.
Blir ikke arbeidsledig med det første nei. :)
 
Back
Topp