Vask av klær

Jeg vasker alle klærne sammen. 60/40 grader. Bruker neutral vaskemiddel og skyllemiddel da storebror har eksem, og det ser ut som lillebror også har fått eksem. Savner å bruke comfort sensitiv skyllemiddel, for den lukter så utrolig godt!

Så kjedelig med eksem :-(
Ja de lukter så godt :-D

Vasker det sammen med våre klær ja. Har aldri hørt noe om at det ikke skulle være greit? Bruker Blenda sensitive. Lurer litt på å bytte til Neutral. Noen som vet om den er bedre?

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg har tenkt at det ikke er greit. Det skal jo vaskes og bli reint...

Jeg har brukt neutral på jenten sitt tøy så langt, er veldig fornøyd! Skal prøve rema 1000 sitt nå, har lest at det skal være like bra.

Så kjedelig at dere er plaget med huden :-/
Jeg syns det er så mye parfyme og kjemikalier generelt, veldig unødvendig!!

Er ikke noe kjekt. Heldigvis har ikke jentungen hatt utslett på noen måneder, så jeg HÅPER hun har vokst det av seg.

Ja, derfor unngår jeg parfyme. Syns ikke klær trenger å lukte grønne enger. :P

Vasker hele familiens klær med Blenda Sensitive på hhv 60 eller 40 grader utfra hva slags tøy det er.

Så kjedelig med eksem :-(
Ja de lukter så godt :-D
Ja, det er skikkelig kjedelig! Til storebror hadde vi bare kjøpt ullbodyer og ullstrømpebukser til vinteren, alt måtte byttes ut. Så frustrerende! Men da har lillebror mye eksemvennlige klær å arve :-)

Her vaskes alt sammen, to barn, en tenåring og to voksne..

Men som oftest prøver jeg å ta plaggene til ungene sammen, bruker ikke skyllemiddel på deres plagg, siden jeg har atopisk eksem, og det kan arves.

(tenåringen må forresten vaske plaggene sin selv, fordi han er så lat at han ikke en gang gidder å legge de i skittentøyskurven. Men han pleier å spare opp og ta med til mamma når han er der: en uke i mnd. Så da har hun litt å vaske :p )

Vasker barneklær for seg (3 barn). Mest fordi de bruker mye mer klær enn oss, og fordi de små klærne lett "forsvinner" i de store klærne våre :) bruker Belinda eller nøytral. Etter at vi fikk tørketrommel har jeg helt slutta med tøymykner :)

Jeg vasker gjerne sammen. Men forbruket av babyklær, gulpekluter og håndklær er ganske stort, så det blir fort en maskin alene. Dessuten går det ofte i 95 graders vask fordi vi har en del uhell :p

Her vaskes alt sammen, to barn, en tenåring og to voksne..

Men som oftest prøver jeg å ta plaggene til ungene sammen, bruker ikke skyllemiddel på deres plagg, siden jeg har atopisk eksem, og det kan arves.

(tenåringen må forresten vaske plaggene sin selv, fordi han er så lat at han ikke en gang gidder å legge de i skittentøyskurven. Men han pleier å spare opp og ta med til mamma når han er der: en uke i mnd. Så da har hun litt å vaske :p )

Haha disse tenåringene altså ;-)

Vasker babyen sine klær sammen med våre, ja. Bruker Neutral vaskepulver. Neutral skyllemiddel på klær som ikke tromles. Har Nøstebarn sitt ullvaskemiddel og ullskyllemiddel.

Her går alle klærne inni sammen. Undertøy/sengetøy/håndduker/vaskekluter etc på 60grader og det andre på 30/40 ut ifra anvisning. Bruker blenda sensitive pulver på alt. Varierer på tøymykner. Sengetøy bruker jeg blenda sensitiv tøymykner på, ellers bruker jeg en parfymefritt en på klærne.

Jeg sliter med sensitiv hud, storebror noe atopisk eksem, men så lang har det gått greit.

Her går alle klærne inni sammen. Undertøy/sengetøy/håndduker/vaskekluter etc på 60grader og det andre på 30/40 ut ifra anvisning. Bruker blenda sensitive pulver på alt. Varierer på tøymykner. Sengetøy bruker jeg blenda sensitiv tøymykner på, ellers bruker jeg en parfymefritt en på klærne.

Jeg sliter med sensitiv hud, storebror noe atopisk eksem, men så lang har det gått greit.

Får håpe det fortsetter å gå greit

Vasker alt sammen, med vanlig vaskemiddel. Bruker ikke skyllemiddel i det hele tatt men det lukter da rent likevel :)

Bruker vanlig vaskemiddel (ikkje tøymykner) og vasker alt av klær og sengetøy slik som før. 40 og 60 graders :)

Back
Topp