Vask av klær

Amaryllis85

Glad i forumet
Vasker dere babyens klær med deres? Hvor mange grader vasker dere babyens klær på?

Her vaskes det hver for seg. Klarer å fylle maskinen en del før jeg behøver å vaske. Vaskes på 60 grader.
Hører at en del mener at baby og voksnes klær ikke skal vaskes sammen,lurer veldig på hvorfor (annet enn at vaskemidlene til baby Skal være mild, men det er vel bare å bruke f.eks neutral til hele familien?)

Her vaskes alt sammen! Sorterer på farge og sånt sef! 60/40 gr alt ettersom..

vettu.. her vasker jeg alt sammen på 40grader og med vaskemiddel med parfyme.. (bli sur den som vil..) han har ikke reagert noe på det enda så regner med det går greit :)

Jeg blir ikke sur hehe ;-)
Det er jo ikke alle som reagerer, man må vel bare prøve seg frem. Jeg har skiftet fra omo til neutral og rema 1000 sitt uten parfyme, fortsetter å bruke det en stund fremover iallefall

En av grunnene til at jeg lurer litt på hvordan dere gjør det med vasken er pga en samtale med en venninne. Hun har tre barn,og er ganske avslappet på det meste. Jeg spurte om hun vasket babyklærene sammen med de voksne sine klær når de var liten,og hun ble nesten litt stresset og svarte "overhodet ikke". Hun begynte ikke med det før de var iallefall tre mnd. Jeg fikk ikke noe begrunnelse for dette, men jeg tenkte at en så erfaren mamma sikkert hadde sine grunner ;-)

Vasker dere babyens klær med deres? Hvor mange grader vasker dere babyens klær på?

Her vaskes det hver for seg. Klarer å fylle maskinen en del før jeg behøver å vaske. Vaskes på 60 grader.
Hører at en del mener at baby og voksnes klær ikke skal vaskes sammen,lurer veldig på hvorfor (annet enn at vaskemidlene til baby Skal være mild, men det er vel bare å bruke f.eks neutral til hele familien?)
Ja vasker det sammen på våres på 40 grader. Bruker blenda sensitive på alt

Jeg sorterer så voldsomt, så her vaskes babyklær separat om ikke jeg fyller på med andre klær om det er plass. Vesla har atopisk eksem og jeg har tørr og kløende hud, så våre klær vasker jeg med blenda sensitiv. Da blir det naturlig å vaske lillebror sine med det også. Liker ikke å utsette barnehud for unødvendige kjemikalier.

Jeg sorterer så voldsomt, så her vaskes babyklær separat om ikke jeg fyller på med andre klær om det er plass. Vesla har atopisk eksem og jeg har tørr og kløende hud, så våre klær vasker jeg med blenda sensitiv. Da blir det naturlig å vaske lillebror sine med det også. Liker ikke å utsette barnehud for unødvendige kjemikalier.

Så kjedelig at dere er plaget med huden :-/
Jeg syns det er så mye parfyme og kjemikalier generelt, veldig unødvendig!!

Jeg vasker alle klærne sammen. 60/40 grader. Bruker neutral vaskemiddel og skyllemiddel da storebror har eksem, og det ser ut som lillebror også har fått eksem. Savner å bruke comfort sensitiv skyllemiddel, for den lukter så utrolig godt!

Jeg blir ikke sur hehe ;-)
Det er jo ikke alle som reagerer, man må vel bare prøve seg frem. Jeg har skiftet fra omo til neutral og rema 1000 sitt uten parfyme, fortsetter å bruke det en stund fremover iallefall

hehe neida er ikke alle som blir det men har fått refs for det tidligere..
vi alle finner nok en type vi lander på som passer oss best :)
- jeg sorterer forrestn ut lyse klær da! evt de som er veldig møkkete (bæsja ut o.l kjører jeg på 60..

Vasker det sammen med våre klær ja. Har aldri hørt noe om at det ikke skulle være greit? Bruker Blenda sensitive. Lurer litt på å bytte til Neutral. Noen som vet om den er bedre?

vettu.. her vasker jeg alt sammen på 40grader og med vaskemiddel med parfyme.. (bli sur den som vil..) han har ikke reagert noe på det enda så regner med det går greit :)
Det er ikke sikkert han vil reagere på det nå, men barn som blir utsatt for parfyme så tidlig i livet kan utvikle astma og lungeproblemer senere i livet. Just so you know! ;)

Hele gjengen sitt blandes sammen med blenda sensitive :-)

Vasker Liam sine klær for seg, men det er bare fordi han har litt tegn på sensitiv hud og jeg bruker Blenda Sensitiv til han, men hender jeg slenger med noen av våre plagg også.

Vasker vesla sine klær alene! Bruker neutral :) blir nok til at jeg vasker klærene hennes med våre når hun blir litt eldre. Vasker det meste på 40 grader. Så sant ikke det har vært noen uhell da :p

Alt vaskes sammen med Neutral/Blenda sensitive. :) Som regel på 40 grader pga alt ikke tåler 60.

hehe neida er ikke alle som blir det men har fått refs for det tidligere..
vi alle finner nok en type vi lander på som passer oss best :)
- jeg sorterer forrestn ut lyse klær da! evt de som er veldig møkkete (bæsja ut o.l kjører jeg på 60..

Har du det? Litt rar ting å få refs for, folk gjør jo ting på forskjellige måter.
Jeg og prøver å sortere ut i fra farge,iallefall det lyse for seg. Har kjørt alt på 60 så langt,men 40 holder sikkert på en del ting Ja

Back
Topp