Varm hund

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
det er ikke lett å være hund i denne varmen.. tykk pels og gradestokken viser 33 i skyggen. Han er helt utslått, har badet han - og kjølt han ned med hageslangen.. og ligger kun i skyggen. Stakkars

det er ikke lett å være hund i denne varmen.. tykk pels og gradestokken viser 33 i skyggen. Han er helt utslått, har badet han - og kjølt han ned med hageslangen.. og ligger kun i skyggen. Stakkars

Jeg bruker å kutte vannmelon i terninger og fryse, det elsker hunden her :) også får hu vom og hundemat fryst. Fin måte å kjøle de ned på :)

Ikke bare bare å være hund nå nei. Er liksom ingen steder som funker å ligge. Varmt uansett.

Vi har skrudd varmepumpen på kjøling, og stengt alle vinduer og dører. Holder varmen ute:happy: Pleier også å gi hunden en isbit eller å fryse ned godbiter. Kjenner en som pleier å fryse ned godbiter i vann, og det fungerer jo både som nedkjøling og hjernetrim. Av og til hiver vi teppet til hunden i frysen også, så kan hun ligge seg på det. Har en stor hund med MYE pels:hilarious:

Håper det hjelper da [emoji4] hvor lenge bør jeg fryse dette da? Aldri gjort det før [emoji85]

Får håpe katten ikke er så kresen at han ikke vil ha det [emoji849]
Det går sikker an å halvfryse det.. legge den i fryseren i 45 min slik at den blir iskald

Håper det hjelper da [emoji4] hvor lenge bør jeg fryse dette da? Aldri gjort det før [emoji85]

Får håpe katten ikke er så kresen at han ikke vil ha det [emoji849]

Jeg fryser det til det er helt frossent :) katter er vel gjerne litt mer kresne enn hunder, så ikke sikkert den vil ha det [emoji23]

Har lagt to blautfôr poser i kjøleskapet siden katten kan være litt kresen [emoji849] får håpe han spiser det, men det gjør han nok når han digger blautfôr [emoji38]

Her vil han helst ikke ut, og det vil ikke jeg heller [emoji14] så ac er gull verdt :D

Det finnes kjølematte og kjølevest til hund, kanskje verdt å prøve? :) Man legger det i fryseren en stund også holder det seg kaldt i x-antall timer. Har ikke testa selv men vet om flere som har hatt god effekt.

Her lar jeg bare hunden styre som hun selv vil. Unngår å gå tur mens sola er oppe. Så hun går inn og ut av hagen selv hele dagen, og ligger i sofan forran vifta sammen med meg :D

I går hadde jeg lagt ene blautfôr posen i fryseren etter å ha hatt den litt i kjøleskapet. Hadde den i fryseren ca 30 minutter. Og ble litt kald men ikke helt fryst. Katten våres spiste det [emoji16][emoji16] vet ikke om han likte det kaldt, men vil tro det når han spiste det [emoji28]

Tror det finnes noen «madrasser» el som er avkjølende :)

Skaff han et lite badebasseng han kan dyppe seg i som han selv vil. Mamma sin er liten, så han har fått en skoplate han sitter på, fornøyd han, sånn med litt kanter for å fange opp gjørme osv.

Han hater vann og hater å bade.. men jeg tar han med ned til vannet så han får svømt litt allikevel- skjønner ikke sitt eget beste. Men det er deilig for han etterpå

Skjær agurk i staver eller halv og frys, frys ned våtfor, eller brødform med formuler og vann.
Spyl mage og nakke men ikke rygg til hunden med litt vann med jevne mellomrom men ikke for mye slik at hunden blir kald. La den gå inn og ligge om den vil det.
Ikke lett nå i varmen nei.

Er ikke alle hunder som bør bo i et varmt land, nei. Sett flere hunder som har det sånn om sommeren, ikke bra...

Back
Topp