Planlagt, men skjedde kanskje litt raskere etter pilleslutt enn forventet. Vi begynte såvidt å snakke om nr 3 for 2 måneder siden
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Du satt inn 5 egg nå? Gratulerer med graviditeten! Spennende med dere som har prøverørsbarn! Stor sjangse for tvillinger, eller regner de med at det blir en? Vil du fortelle litt? Synes prøverør er spennende! Veldig glad dere har lykkes!Verkelig planlagt siden vi har drevet med prøverør. Endelig vravid på 5 egg innsettet![]()
Nei, så mange er vel ikke lov å sette inn i dagDu satt inn 5 egg nå? Gratulerer med graviditeten! Spennende med dere som har prøverørsbarn! Stor sjangse for tvillinger, eller regner de med at det blir en? Vil du fortelle litt? Synes prøverør er spennende! Veldig glad dere har lykkes!![]()
Nei, så mange er vel ikke lov å sette inn i dagdette var mitt femte egginnsett siden vi startet med prøverør.
Var konisering en første gangen eller har du gjort det før? Har du fått beskjed om risiko for å føde for tidlig?På en måte planlagt, men ikke helt endaVi har 4 pp'er bak oss. Jeg gjorde en konisering i starten av september så da pauset vi prøvingen men brukte ikke prevensjon. 1 mnd avholdenhet etter operasjonen pga sårtilheling så satt spira jaggu. Testet to dager etter tr skulle kommet og da viste den gravid 2-3
Skulle ha ventet 4-6 mnd, heldigvis tror legen at det går bra
Frøet er hjertelig velkommen i vårt nye hjem som vi holder på å pusse opp
![]()
Det var første gang, de tok lite og biopsien viste frie rander (de fikk bort alt vev med celleforandring i). Det sto i anfefalingene at jeg ikke måtte bli gravid 4-6 mnd etter opr. Kan ikke huske at jeg fikk info om hvorfor?? Hmm... Legen min var ikke bekymret når jeg var der for en uke siden. Uansett så er vel risikoen større etterhvert som baby vokser? Jeg tenker å kreve tettere oppfølging litt ut i og særlig mot slutten for å ikke føde alt for tidlig. Hvis du går med mye tanker rundt dette så ville jeg anbefale deg å ta en tur til legen din for å legge en slagplan slik at du blir fulgt opp og føler deg tryggVar konisering en første gangen eller har du gjort det før? Har du fått beskjed om risiko for å føde for tidlig?
Jeg spør fordi jeg har gjort det to ganger og har fått den beskjeden... er overnervøs for det ettersom jeg ble gigantisk så fort sist...
Ja, gyn sa at risikoen kommer an på hvor stor man blir. Sist svangerskap så jeg høygravid ut ca 5 mnd på vei, og skulle jeg bli stor nå så kan det hende jeg blir sengeliggende i noen mnd. De bruker en "strikk" rundt livmortappen for å hindre fødsel i noen tilfeller, men det var ikke sikkert jeg kunne kvalifiseres for å få det! Har time hos legen neste mandag og vil da bedre om tidlig ul og TETT oppfølging for å se hvordan det står til der nede. Vil føde til sommeren ikke på våren...Det var første gang, de tok lite og biopsien viste frie rander (de fikk bort alt vev med celleforandring i). Det sto i anfefalingene at jeg ikke måtte bli gravid 4-6 mnd etter opr. Kan ikke huske at jeg fikk info om hvorfor?? Hmm... Legen min var ikke bekymret når jeg var der for en uke siden. Uansett så er vel risikoen større etterhvert som baby vokser? Jeg tenker å kreve tettere oppfølging litt ut i og særlig mot slutten for å ikke føde alt for tidlig. Hvis du går med mye tanker rundt dette så ville jeg anbefale deg å ta en tur til legen din for å legge en slagplan slik at du blir fulgt opp og føler deg tryggDet har vært et hodebry for meg også dette :/ Men har roet meg litt nå heldigvis
![]()
Det høres jo veldig bra ut, viktig å følges nøye med på når man er usikker på om det dreier seg om risikosvangerskap eller ikkeJa, gyn sa at risikoen kommer an på hvor stor man blir. Sist svangerskap så jeg høygravid ut ca 5 mnd på vei, og skulle jeg bli stor nå så kan det hende jeg blir sengeliggende i noen mnd. De bruker en "strikk" rundt livmortappen for å hindre fødsel i noen tilfeller, men det var ikke sikkert jeg kunne kvalifiseres for å få det! Har time hos legen neste mandag og vil da bedre om tidlig ul og TETT oppfølging for å se hvordan det står til der nede. Vil føde til sommeren ikke på våren...
Jeg blir desverre ikke kvitt forandringene uansett hvor mye de tar vekk, så etter fødsel (vi vil bare ha en baby) skal jeg inn og diskutere å bare ta vekk. (Enten alt eller deler)
Ja, er ukjent med sykdomshistorien i familien så vil heller være føre var. Heller overga gsalderen i 30 åra enn kreft i 50 åraDet høres jo veldig bra ut, viktig å følges nøye med på når man er usikker på om det dreier seg om risikosvangerskap eller ikkeHåper virkelig du får barnet ditt til sommeren i Juli!
Celleforandringer kan jo bli kreft, så det er viktig å ta det alvorlig. Ser ut til at du allerede har en plan
![]()