Var ikke helt forberedt på dette

lotus84

Flørter med forumet
Før fødselen og amminga har jeg bare tenkt positivt og at dette kom til å gå så bra. Men akkurat nå synes jeg alt er så vanskelig, har hatt første døgn hjemme etter sykehuset. For å si det kort; første natt hjemme fra sykehuset ble uten søvn, baby som skriker gjennom hele natta, amminga gjør kjempevondt, har hatt vondt i puppene (de er harde og stikkende smerter, brystspreng mon tro?), og hver gang jeg rigger meg til for å amme river det i operasjonssåret mitt fra keisersnittet. Det gjør at jeg gruer meg litt til å amme. Pluss jeg hadde, en for meg, traumatisk opplevelse av keisersnittet for spinalbedøvelsen fungerte ikke på meg. Vrengte meg i smerte gjennom store deler av operasjonen.. Totalt uforberedt på den! Oi jeg er sliten.... Samboeren min er heldigvis veldig hjelpsom. Har lært en hard lærenpenge siste døgnet; når babyen sover må jeg også sove (ikke være sosial med besøk)

Sent from my iPad using BV Forum

Uff, det høres ut som du har fått en skikkelig tøff start på barseltiden :( som du sier, så må du vel bare passe på å få så mye søvn som mulig, masse vann og masse lufttørking av puppene.

Og noe smertestillende for såret da, men det tar du kanskje?

OK har ikke drukket så mye vann, det skal jeg. Smertestillende tar jeg, men mye mindre enn på sykehuset, håpet på å klare meg med mindre, men jeg får vel bare fortsette med samme doser. Snakket med en nå som sa at det var normalt at ammingen gjør vondt ca en uke til, så da er det lettere å takle når jeg vet det er normalt og at det vil gå over..

Jeg har samme opplevelse som deg!! Godt å høre at det ikke bare er meg. Det er helt forferdelig vondt i stingene. Jeg er livredd for å nyse eller hoste, i tillegg, for da er jeg sikker på at stingene går opp. De sendte meg hjem fra sykehuset med 4 paracet etter to døgn. Var helt grusomt. Er på dag 4 etter keisersnitt nå, og det begynner så smått å bli bedre. Søvn? Hva er det? ;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg var heldig fikk lov være så lenge vil etter keisersnitt: )) sur hjem etter ca 5 dager savn å være hjem. Pluss hadde ikke noe vondt ut om når hoste eller nyse:) men trøst med nå er ikke noe vond har gå to uker i morgen:))

Sent from my LG-E975 using BV Forum mobile app

Jeg har samme opplevelse som deg!! Godt å høre at det ikke bare er meg. Det er helt forferdelig vondt i stingene. Jeg er livredd for å nyse eller hoste, i tillegg, for da er jeg sikker på at stingene går opp. De sendte meg hjem fra sykehuset med 4 paracet etter to døgn. Var helt grusomt. Er på dag 4 etter keisersnitt nå, og det begynner så smått å bli bedre. Søvn? Hva er det? ;)

4 paracet etter to døgn er jo alt for lite, stakkars deg. Jeg fikk med meg kraftige smertestillende når jeg dro hjem etter 3 dager på sykehuset. Trodde jeg skulle klare meg uten dem men har ikke det. Det er kjempevondt å hoste og å le, men det har bedret seg. Jordmødrene sa at det er ingen sjanse for at det revner opp, det er bare ubehagelig. Det hjelper å holde en hånd fast på såret når man hoster...jeg er forkjøla så kjenner til det:)

Det var godt å høre, da. At ikke stingene går opp:) har funnet oppskriften på hvilken smertelindring som funker for meg, men håpe det snart begynner å bli bedre:)

Har du fått til amminga? De sier man kommer igang en dag senere ved keisersnitt. Melka kom her i natt. Det var utrolig godt å slippe den smerten i tillegg til smerten fra såret:) jeg må amme hver andre time, så er taknemlig for at den jobben blir bedre. Søvnen derimot, den får jeg ta igjen om noen år;)

Jeg starta å amme på post operativ..oppvåkninga så jeg følte jeg kom igang ganske fort. Men det har gjort vondt å amme, også selv om melka kom etter 3 dager. Det er bedre nå etter 6 dager idag, men fremdeles sårt i starten. Første natta hjemme ble så overveldende på meg men det går bedre nå. Jeg var uheldig med at spinalbedøvelsen ikke virket, så om noen skulle lese det og bli skremt så er det sjelden det skjer..sa jordmødrene.

Ang melkespreng: det tok ei uke fra melka kom til jeg ikke var sprengt lenger. Hold ut: det bør snart gi seg.
Leste at hver brystvorte trenger minst 20 amminger før de er "herdet" nok til å ikke gjøre vondt lenger når en legger til babyen...

Jeg er på niende dagen med brystspreng. Er ikke hele tiden, men kommer når det er en liten stund siden jeg ammet. Begynner faktisk å bli vant med det nå. Jeg var sår bare de tre-fire første dagene, så gikk det over. Fikk god hjelp på sykehuset til amminga, de sender ingen hjem før amminga er godt i gang.
Møtte en venninne på barsel, hun hadde hatt keisersnitt og ble på barsel i ni dager. Fikk blodoverføring femte dagen, da ble hun bedre og melka kom.
Så fikk hun være på barsel fire dager til for å få til å amme skikkelig.
Synes de er veldig flinke på Lillehammer:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

å jeg gleder meg så sinnsykt til den sårheten er borte. Sitter å ammer med kroppen i helspenn. Men jeg vet at han har riktig sugetak iallfall, så da regner jeg med det går over i løpet av dager, eller uker, uansett, ser frem til det. Jeg var bare 3 dager på barsel, standar på Drammen sykehus er 4 dager etter ks. Jeg savnet sånn hjemme at jeg dro hjem tidlig. Jeg angrer litt nå når jeg leser om hun veninna di, det høres deilig ut å være på sykehuset så lenge.

å jeg gleder meg så sinnsykt til den sårheten er borte. Sitter å ammer med kroppen i helspenn. Men jeg vet at han har riktig sugetak iallfall, så da regner jeg med det går over i løpet av dager, eller uker, uansett, ser frem til det. Jeg var bare 3 dager på barsel, standar på Drammen sykehus er 4 dager etter ks. Jeg savnet sånn hjemme at jeg dro hjem tidlig. Jeg angrer litt nå når jeg leser om hun veninna di, det høres deilig ut å være på sykehuset så lenge.

Jeg satt og med hele kroppen i spenn ved hver amming. Tårer i øynene og på nippen til å gi opp hele greia. Kjempesår og tørt og "skorpete", hjalp ikke med salver. Så kjøpte jeg meg brystbeskyttere igår, slike med luftehull, og alt ble myye bedre med en gang! Er heelt overkommelig å amme nå (takk gud for det da ungen hang konstant på puppen i hele går kveld/natt). Så det vil jeg anbefale! Ble nok mest sår av å "trykke sammen" brystvortene nedi ammebh/sigleten, og så klisja de seg jo fast i stoffet. Var ikke tilstrekkelig å bare la de lufttørke. I tillegg samles det seg masse melk inni beskytterne, den er fin til å smøre puppene med :)

Jeg satt og med hele kroppen i spenn ved hver amming. Tårer i øynene og på nippen til å gi opp hele greia. Kjempesår og tørt og "skorpete", hjalp ikke med salver. Så kjøpte jeg meg brystbeskyttere igår, slike med luftehull, og alt ble myye bedre med en gang! Er heelt overkommelig å amme nå (takk gud for det da ungen hang konstant på puppen i hele går kveld/natt). Så det vil jeg anbefale! Ble nok mest sår av å "trykke sammen" brystvortene nedi ammebh/sigleten, og så klisja de seg jo fast i stoffet. Var ikke tilstrekkelig å bare la de lufttørke. I tillegg samles det seg masse melk inni beskytterne, den er fin til å smøre puppene med :)

hva slags beskyttere er dette, hva heter de og hvor får du kjøpt de?

Back
Topp